Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

MSI byter logotyp

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

MSI byter logotyp

Den taiwanesiska hårdvarumakaren kastar ut gamingdraken till förmån för kantiga bokstäver.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

3 ≠ 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Vafan! Har precis köpt MSI saker 😂🙈

🎮 - i9-10900K • 64GB DDR4 3200MHz • 2070 SUPER • Corsair RM850x V2 • 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB

🖥️ - Asus TUF VG27AQL1A (27" 1440p 170Hz)

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Gillar inte deras tolkning av "M". Tyckte deras gamla logo var rätt ok även om jag ogillar gamingstämplar överlag.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Nja, gillade den förra bättre.
Men det är väl så med förändringar... alla vill ha förbättringar - men inte förändringar 🤔

Denna är dock lite mer ”futuristisk”, det får man ge dem! 👏🏼

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Jag tycker den påminner mycket om HPs logo. Men jag gillar den.

Games!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Perfekt! Lagom till att de slutat tillverka allting i en kombination av rött och svart. Nu ska draken bara väck också.

Ryzen 2600x + RX 5700XT + LG 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Tycker det var ett väldigt fult M.
Sen kan jag ha fel då jag inte jobbar inom marknadsföring men det känns ju inte så bra att ha en så svårläst text i så dova färger. Vill man göra reklam så gäller det att ha något som en människa kan läsa och känna igen blixtsnabbt då man sällan gärna fäster ögonen på reklam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarby Sjöstad
Registrerad
Nov 2004

Smaklös, intetsägande och helt utan karaktär. Ett märke för en hårdvarutillverkare, helt enkelt...

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Dec 2005

Ful

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Lagom till lansering av nex-gen GPUerna detta.

Edit: Betyder kanske även att de verkligen överger svart/rött och istället skapar svarta shrouds med guldiga detaljer.

Dator: FD Define R5 Vit | Corsair RM750x | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K @4,4GHz | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengeance LPX 2x8 GB @3200MHz | 2 x Samsung 850 Evo 500GB + 1 x Sandisk Plus 960GB | MSI GTX1070 Gaming Z
Wii U | Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Förra var inte speciellt vacker, men denna nya blev ju knappast bättre om ni frågar mig.

Fractal Define XL svart | Asus ROG STRIX Z390-H GAMING | Intel Core i9-9900K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 2x8GB | Gainward GTX 1080 Phoenix GLH | Corsair RM750X 750W v2 80+ Gold | Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 250GB + Samsung 970 EVO Plus M.2 1TB | Sound Blaster Z

Asus ROG Swift PG279Q 27" 144 Hz 1440p IPS G-SYNC | Steelseries Arctis Pro GameDAC | SteelSeries Apex Pro | Logitech G703 Lightspeed | Logitech G640

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av oskhol:

Ser mer ut som 3 <= 1
eller \=.

Rota3: Intel Core i5 2500k - Radeon 370X 3GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

IIISI

"In My Defens God Me Defend"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Är väl bättre att försöka rikta sig till mogen ungdom istället för barn antar jag. Jag tycker loggan nya loggan är smakfull och tidlös, men ser mer ut som ett företag som tillverkar herrparfym än hårdvara.

Bara baserat på loggan så är den nya bättre tycker jag. Dock håller MSI inte tillräckligt hög kvalitet på sin hårdvara för mina krav, även om de ofta har bäst mjukvara/firmware i en produktklass, men det är inte så viktigt för mig, så det krävs mer än en helt OK logga för att jag ska överväga att köpa från dem.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jul 2002

i i i s i. vackert...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Maj 2013

M:et skulle verkligen behöva definieras bättre.. t.ex. med ett kortare/nedsänkt "streck" i mitten av de tre, istället för att vara exakt likadant som de andra två. Nu ser det verkligen ut som IIISI - finns inget som tyder på att det är ett M istället för tre I:n som i slutet?

S:et ser också ut att behöva lite mer kärlek.. men det är väl mer av en smaksak

Fractal Design Define R5 MSI
B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 3700x Msi GTX1080 Corsair Vengeance Pro RGB 32GB @ 3200MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av nick-li:

Ser mer ut som 3 <= 1
eller \=.

III≤I

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Jaaay2k:

https://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160405073911-hp-new-logo-780x439.jpg

Påminner lite för mycket. Till och med samma färger.

Skulle inte vara förvånad om det finns en stämning i framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Den var inte vacker... Tur man inte glor in i datorlådan 😂

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 4x8gb 3200mhz GPU: ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Zipparn:

Smaklös, intetsägande och helt utan karaktär. Ett märke för en hårdvarutillverkare, helt enkelt...

De kan ju inte vara bättre än Asus med sitt ROG – hur skulle det se ut?
Är det något generellt med detta gällande grafisk form och hårdvartillverkare i Taiwan som inte går ihop? 🤔

Gigabyte kanske de jag tycker klarar sig bäst-

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | Radeon RX 5700 XT, 8 GB | MacOS 10.15: Samsung 970 EVO Plus, 1 TB | Windows 10: Samsung 850 EVO, 256 GB | Samsung 850 Pro, 512 GB | WD Black, 6 TB | Seagate Barracuda, 8 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 (Gen 2) via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

En hel del nyckelobjekt som kastats ut från msi på sistone...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

På tiden, draken var mig ingen vacker syn.

• Ryzen R7 1700 @ 3.7Ghz + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 •
• Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ω • NZXT S340 Elite Black • Predator XB271HU • Nintendo Switch •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Tycker det är kul att deras logga ser lite annorlunda/speciell ut istället för att streamlineas som andra företag ofta gör

macbook xd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Maj 2012

Får lite Deus Ex vibbar även om det egentligen inte ens är likt...

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Härligt, tycker att GS66 stealth är riktigt trevlig utseendemässigt, skönt att bli av med en drake också. Hade dock föredragit en simpel logga som ”MSI” utan krusiduller.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jaaay2k:

https://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160405073911-hp-new-logo-780x439.jpg

Min första tanke var att den är en blandning av HP:s och Asus logotyper!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Sjoooberg:

På tiden, draken var mig ingen vacker syn.

Vill inte heller påstå att jag var en fan av draken, men den hade åtminstone lite karaktär. Det här är några fantasilösastreck som ska föreställa bokstäver i den fulaste "guld"-färgen någonsin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2011

Snacka om att formmässigt talat försöka vara "edgy"!

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

HPs funkar perfekt och ser bra ut men detta var bara fult och smaklöst "följa med dagens trend"™ förändring. Kan ju inte påstå dock att tidigare MSI logon sett speciellt bra ut heller...

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional