Problem med skärmens belysning

Permalänk

Problem med skärmens belysning

Hallå alla glada !

En av mina skärmar har lite problem och jag misstänker att de är backlighten som håller på att lägga av, har googlat men hittar inget med samma eller likande problem, skärmen är ca 4år gammal och har aldrig strulat. de är en ASUS 27" ROG Swift PG279Q 165 Hz G-Sync ska lägga upp två bilder så ni kan se hur de ser ut.

de började med att hela skärmen liksom tappade "styrka" i brigtness, men de löste sig snabbt av att starta om den bara, sen har den tappat lite i vänstra hörnet vilket va knappt märkbart men idag så är majoriteten mörkare och de går knappt att se saker.

bilderna är "rätt så ljusa" men de är vitt så mot svarta ytor eller bara mörkare är de otrolig skillnad

hoppas de finns ngn som kan bekräfta om de finns ngt att göra åt detta eller de är skrot..

https://ibb.co/Jd9dJrF
https://ibb.co/hKjqLh6

Rubrik förtydligad /Mod
Permalänk
Hedersmedlem

Reklamera den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Reklamera den.

jag skulle göra detta men finns inget garanti kvar då den är straks över 4år..

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Enklaste är att sälja den som defekt, finns säkert folk som vill plocka reservdelar. Är du händig eller villig att lära dig och om reservdelar finns billigt och tillgängliga så hade du kunnat försöka laga den.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Asus har bara 3 års garanti på dessa. Jag tror att du kommer behöva köpa en ny skärm.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Enklaste är att sälja den som defekt, finns säkert folk som vill plocka reservdelar. Är du händig eller villig att lära dig och om reservdelar finns billigt och tillgängliga så hade du kunnat försöka laga den.

de här är det jag har tänkt också, ska kontakta asus och se vad dom säger.

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Asus har bara 3 års garanti på dessa. Jag tror att du kommer behöva köpa en ny skärm.

jupp, precis vad jag läste också, men de är ett udda problem verkar de som.. inte hittat en enda person eller registrerat problem med liknande "dimming"