Permalänk
Medlem

No signal med displayport

Hej!
Nyligen köpt en ny burk och stötte på problem direkt, moderkortet har ett hdmi och ett dvi-d uttag och inget av dessa fungerar.

Grafikkortet har 1 hdmi och 3st displayport.
Till grafikkortet så fungerar hdmi uttaget så jag får bild men min 144hz har inget uttag för displayport, provade med en adapter för hdmi till displayport men ger fortfarande ingen bild.

Någon som har förslag?

Gigabyte H410M S2H Moderkort
Asus rtx 3070 turbo

Permalänk
Medlem
Skrivet av froxxy92:

Hej!
Nyligen köpt en ny burk och stötte på problem direkt, moderkortet har ett hdmi och ett dvi-d uttag och inget av dessa fungerar.

Grafikkortet har 1 hdmi och 3st displayport.
Till grafikkortet så fungerar hdmi uttaget så jag får bild men min 144hz har inget uttag för displayport, provade med en adapter för hdmi till displayport men ger fortfarande ingen bild.

Någon som har förslag?

Gigabyte H410M S2H Moderkort
Asus rtx 3070 turbo

Förstår jag dig rätt om du har en skärm som är ikopplad med HDMI som fungerar samt att du har en till skärm som du försöker koppla in via DP-utgången på grafikkort med en DP->HDMI adapter?

Har du kollat så att skärmen är inställd på att ta upp signal via rätt HDMI-port och inte via typ DVI eller en annan HDMI-port? Testa annars om adapter med sladd fungerar till den skärmen du fått det att fungera med.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com