Har några äldre Apple enheter såsom en iPad, en iPod Nano och en iPod Shuffle som jag inte kan få att fungera
Har några äldre Apple enheter såsom en iPad, en iPod Nano och en iPod Shuffle som jag inte kan få att fungera. iPaden är första generationen från 2010 som ej går att ladda upp batteriet på. iPod Nanon likadan, ej går att ladda upp batteriet. iPod Shuffle går att ladda, men jag vet inte hur mycket laddning som finns där. Jag har kopplat dem till två olika äldre MacBook Pro för att se i iTunes eller Finder om de hittas där. iPaden startar inte alls kopplad till datorerna. Med strömsladden i till en Apple USB laddare till väggen så blinkar bara skärmen med Apple logga av och på. Håller jag in hemknappen och strömknappen på iPaden samtidigt (för att reseta) visas en bild att iPaden behöver anslutas med USB kabeln till iTunes. Jag har då testat dra ur sladden till strömadaptern och sedan till MacBook Pro datorerna och pluggat in den där men då blinkar bara skärmen utan Apple loggan och datorn hittar inte iPaden. Samma sak med iPod Nanon, går inte att ladda upp men startar med Apple strömadaptern i väggen, drar jag ur den strömsladden dör iPoden. Kopplar jag den iPoden till datorn hittas den inte. iPod Shuffle går att ladda upp som sagt, men kopplar jag den till Macen hittas den i iTunes och Finder (ett tag bara). Där ligger kvar musikfiler från en tidigare användare (som gett mig iPod Shufflen) men det går inte att ta bort de filerna eller spela upp dem i iTunes. Frågan är alltså om det går att få dessa tre enheter att fungera igen? Eller är det skrot?