Outriders - Bara jag som är pepp?

Permalänk
Medlem

Outriders - Bara jag som är pepp?

Outriders från People can Fly/Square Enix släpper idag kl 18 en imponerande demo.

Har följt spelet de senaste månaderna och det verkar verkligen lovande. Är ett stort fan av Mass effect 1/2/3 och spel som Warframe och Borderlands. Försökte mig på Destiny 2 men fastnade aldrig riktigt.

Anthem gav jag mig som tur är aldrig på och Borderlands 3 håller vi (jag och frugan) på med men det klickar liksom inte riktigt.

Outriders verkar ha ett väldigt intressant och robust system vad gäller svårighetsgrad och loot-jakt utan att för den delen bli oändlig likt Destiny kändes. Så som jag förstår det så är det ett "Single player" med online co-op, typ som borderlands.

Gameplay ser oerhört intressant ut, som en blandning av Warframe och Gears of War på någe vis. Och att man måste gå på offensiven för att kunna återfå liv känns fräscht och intressant.

Hör och läser ganska lite om spelet. Hypen är väldigt svag trots ett väldigt lovande upplägg. Bara det att spelet inte kommer från Bioware/Bethesda/Ubisoft ser jag som ett gigantiskt plus i dessa tider.

Demo:n ikväll kommer bli mycket intressant

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Tydligen bara jag haha 😂.

Demon finns iallafall nu tillgänglig för nedladdning på Steam, eller motsvarande på konsoler.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Tänkte prova det, men servrarna är helt överbelastade kommer inte in.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar igår. Hade konstigt nog inga problem att komma in.

Första intryck:

+ Story, röstskådespeleri och upplägg verkar genomtänkt och intressant
+ Vapen verkar intressanta och roliga att använda
+ "Gunplay" känns responsivt och bra
+ Klasser, förmågor och talentsystemet känns intressant och djupt

= Grafiken är helt acceptabel men inget utmärkande. Ansiktsanimationer är bra. Men jag kunde köra på Ultra setting i 1080p med mitt gamla GTX1080 och spelet flöt på fint.

- Cover-systemet behöver lite kärlek. Känns ok för det mesta men ibland vill gubben bara inte ner bakom skydd hur mycket man än spammar.
- Skakig kamera i cutscenes driver mig till vansinne. Drev mig till vansinne i gamla Tomb Raider och driver mig till vansinne nu. Jag behöver inte bli åksjuk när jag tittar på en enkel cutscene.
- Grafiken kändes lite suddig. Vet inte vad det kan vara men lite skumt kändes det.

Kommer fortsätta spela demon och testa alla klasser och så. Känns som man kommer kunna lägga många timmar på att verkligen testa spelet innan man lägger sina 600 riksdaler på det när det kommer ut 1a April. Trevligt att för en gång skull kunna testa såpass mycket gratis innan man bestämmer sig. + för det

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Hade glömt bort detta, blev lyckligt överraskad över demon. har lekt lite och gillar det, som du säger lite saker som behöver fixas, lite mysko i olika cutscenes, och den hoppar lite för ofta i olika format på min ultrawide, men gameplay och story, framförallt känslan är bra, ska leka mer men väldigt positiv verkar genomtänkt, vilket tyvärr är ovanligt nu för tiden.

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem
Skrivet av MerLox:

Hade glömt bort detta, blev lyckligt överraskad över demon. har lekt lite och gillar det, som du säger lite saker som behöver fixas, lite mysko i olika cutscenes, och den hoppar lite för ofta i olika format på min ultrawide, men gameplay och story, framförallt känslan är bra, ska leka mer men väldigt positiv verkar genomtänkt, vilket tyvärr är ovanligt nu för tiden.

Spelat lite till och har bara blivit mer sugen. Har fått bekräftat att vissa saker som stör mig kommer fixat till fullversionen t ex att motion blur kommer gå att stänga av på PC och att cutscenes inte kommer vara låsta till 30fps (vilket i kombination med skakig kamera gör att det knappt går att titta på).

Lite optimering på det så tror jag detta blir lysande.

Det blir nog inte ett oändligt spelande som t.ex Warframe eller Destiny men jag är helt ok med det. Ge mig 100 timmar med riktigt kul gameplay över repetitiva grind upp i 1000-timmarsligan alla dagar.

Sen är jag ju också flerbarnsfar numera så singlar med oändligt med tid kanske tänker annorlunda

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Såg det på twitch ser kul ut ska testa demot imorn!

Enable DX12
https://www.reddit.com/r/outriders/comments/lt0y84/try_the_di...

Stäng av all blurr i spelet.

https://www.vg247.com/2021/02/26/outriders-pc-motion-blur-tur...

De skall även fixa 30 FPS ”låsningen” som fins i menyer,vendors och cutscenes.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ska testa imorn 😃

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Gillade spelet behöver lite finputs men klart spelbart nu 😃 👍 adda på steam om ni vill lira

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda hem demo nu.
Har haft svårt att "hitta" något spel jag fastnat för på senare år.

Permalänk
Medlem

Körde igenom demot precis med tank-klassen, verkar vara riktigt intressant

Permalänk
Medlem

körde endel igår, ska lira lite till om en stund här tänkte jag

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har lirat några timmar. Jag gillar det. Har bara spelat som Pyromancer dock. Men gunplay är helt okej faktiskt. Diggar verkligen perks/mods man får på vapen och gear, som kommer redan på blå saker. Det bådar till bra byggen av karaktären. Skill trädet ser ganska stort ut, har inte läst vad allt gör dock. Fick ett Assault Rifle idag med Shield Maiden perken, så man får armor när du skjuter på fiender! Hur bra som helst!

Jag håller med om allt som skrivits här. Den där skakiga kameran i cutscenes driver mig till vansinne! Men får dom polera på spelet lite, så kan det nog bli bra.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Laddade hem demot, startade, upptäckte att man var tvungen att skaffa ännu ett nytt j-a konto för att spela det. Så sugen var jag inte, så det blev omedelbar avinstallation.

Permalänk
Medlem

Är det som destiny eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är det som destiny eller ?

Gears of Warframe

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk
Medlem

Kommer till Gamepass för konsollerna dag 1!
https://www.fz.se/nyhet/286000-bekraftat-aven-outriders-blir-...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Avstängd

gillade demot. ska nog testa.. när den kommer ut. hm nån som vet ifall man fortsätter där demot slutar eller börjar man från Noll när den släpps ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

gillade demot. ska nog testa.. när den kommer ut. hm nån som vet ifall man fortsätter där demot slutar eller börjar man från Noll när den släpps ?

Du fortsätter på din karaktär du skapat i demot och får behålla allt du samlat på dig.

Det finns folk som har lagt 300+ timmar på att farma legendaries i demot

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

inte länge kvar tills det släpps nu 😃

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Du fortsätter på din karaktär du skapat i demot och får behålla allt du samlat på dig.

Det finns folk som har lagt 300+ timmar på att farma legendaries i demot

Man måste spela på samma plattform eller klient som man körde demot på för att det ska föras över.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Du fortsätter på din karaktär du skapat i demot och får behålla allt du samlat på dig.

Det finns folk som har lagt 300+ timmar på att farma legendaries i demot

Brorsan är en av dem

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk
Medlem

är det 18.00 som gäller för pc?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Någon fler som det laggar för? Det är inte fps-lagg utan typ micro stutters som varar i en halv sekund eller så. Jag kör på en 3080, 3900X och DX12. Spelet ligger på en SSD.

Kanske löser sig själv om man byter till DX11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Någon fler som det laggar för? Det är inte fps-lagg utan typ micro stutters som varar i en halv sekund eller så. Jag kör på en 3080, 3900X och DX12. Spelet ligger på en SSD.

Kanske löser sig själv om man byter till DX11?

samma för mej med 3900x, ssd och 6800xt.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

samma för mej med 3900x, ssd och 6800xt.

Verkar vara ett känt problem så inget som är fel hos er och mig som också upplever det.
https://twitter.com/Outriders/status/1377729356294979594

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Nu när servrarna väl fungerar kan jag inte ens starta spelet. Craschar under vid login-menyn

Permalänk
Medlem

Någon som har en lösning på stutter? Dx11 va lika illa som 12 för mig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Någon som har en lösning på stutter? Dx11 va lika illa som 12 för mig.

För mig försvinner det om jag inte använder DLSS. Synd bara att det kraschar stup i kvarten..

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på PC eller annan plattform som vill lira lite ihop, vi är några som börjat spela sedan start och tycker det vart riktigt kul so far.

bara att hoppa in på:
https://www.guilded.gg/i/aEA73K1k