Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

NT Mini Noir och Super NT

Permalänk
Inaktiv

NT Mini Noir och Super NT

Hello fellow retronördar.

Tänkte mest flagga om att för er som inte fått tag i en NT Mini Noir så kommer det en chans idag igen.
Även Super NT släpps idag igen i begränsad upplaga.

De släpps 8 AM PDT, vilket enligt mina beräkningar bör vara klockan 17 ikväll?

Låt oss besegra scalpers!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Nt Mini Noir var i lager i mer än ett dygn, men nu är båda slutsålda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av torbjorn_75:

Nt Mini Noir var i lager i mer än ett dygn, men nu är båda slutsålda.

Yes, ändå bättre än vad jag trodde. Fick tag i en Super NT Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Yes, ändå bättre än vad jag trodde. Fick tag i en Super NT Black

Stort grattis! Bästaste spelkonsolen ju och snyggaste färgen också.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag också ett skoj paket. Kunde inte bestämma mig om jag ville ha den svart eller klassisk Super Famicom, så det råkade bli en beställning på bägge. Inte betalat någon tull/moms ännu men det brukar väl komma en faktura i brevlådan i efterhand när det är FedEx som levererar.

Nu väntan på att 8BitDo skall leverera Retro Receivers och nya kretskort till SNES Classic kontrollerna. Innan Analogue öppnade upp försäljning fanns det en i lager hos Kjell och en hos Power, men ville inte beställa innan jag hade säkrat en konsol. Men då hade någon annan lagt beslag på dem…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Tipsar om att 8BitDo 2.4 GHz trådlösa kontroller finns i begränsat lager på deras officiella AliExpress-butik:

https://www.aliexpress.com/item/4001219851677.html

Vet inte om man märker någon skillnad mot blåtand och Retro Receiver men jag säkrade upp mig på ett par stycken för att prova. I morse fanns 44 stycken tror jag, efter min beställning precis nu endast 15 kvar…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Någon mer (@anon193054?) som nyss fick fakturan från FedEx?
Moms var väl givet men förstår inte varför jag åkte på att även betala tull.

Inte helt oväntat var fakturan uselt specificerad, bara "Tullavgift" samt en summa motsvarande för "Importmoms" och "Administrationsavgift". Fanns även en specifik URL till Tullverkets hemsida samt ett Tull-id man skulle ange för mer information, men där fanns absolut ingenting annat än tidpunkt för när de öppnade respektive stängde själva ärendet.

På fakturan från Analogue har de specat varorna med en HTD kod 95045000 och ursprungsland Kina. Beroende på var man tittar på Tullverkets hemsida så verkar det som att tull baseras på antingen avsändarland eller varans ursprungsland, men oavsett USA eller Kina så verkar det för varor med denna kod inte utgå någon tull.

Eller är det något av farbror statens andra korkade påhitt typ kemikalieskatt man har tagit ut som FedEx inte klarar av att specificera korrekt på sina fakturor?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayhem SWE:

Någon mer (@d-x_x-b?) som nyss fick fakturan från FedEx?
Moms var väl givet men förstår inte varför jag åkte på att även betala tull.

Inte helt oväntat var fakturan uselt specificerad, bara "Tullavgift" samt en summa motsvarande för "Importmoms" och "Administrationsavgift". Fanns även en specifik URL till Tullverkets hemsida samt ett Tull-id man skulle ange för mer information, men där fanns absolut ingenting annat än tidpunkt för när de öppnade respektive stängde själva ärendet.

På fakturan från Analogue har de specat varorna med en HTD kod 95045000 och ursprungsland Kina. Beroende på var man tittar på Tullverkets hemsida så verkar det som att tull baseras på antingen avsändarland eller varans ursprungsland, men oavsett USA eller Kina så verkar det för varor med denna kod inte utgå någon tull.

Eller är det något av farbror statens andra korkade påhitt typ kemikalieskatt man har tagit ut som FedEx inte klarar av att specificera korrekt på sina fakturor?

Har dessvärre varit sjuk så har inte kunnat kolla posten på ett par dagar. Räknar dock blankt med att allt kostar satan numera när jag beställer från ett land utanför EU. Återkommer när jag kikat posten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayhem SWE:

Tipsar om att 8BitDo 2.4 GHz trådlösa kontroller finns i begränsat lager på deras officiella AliExpress-butik:

https://www.aliexpress.com/item/4001219851677.html

Vet inte om man märker någon skillnad mot blåtand och Retro Receiver men jag säkrade upp mig på ett par stycken för att prova. I morse fanns 44 stycken tror jag, efter min beställning precis nu endast 15 kvar…

Fan, synd att jag missade detta. 2,4Ghz-kontrollerna är enligt mig så nära trådat du kan komma. Har ett par gamla BT-kontroller till min AVS men vissa spel går inte att spela på samma sätt som man är van vid (Chip & Dale/Contra/Mario 3 osv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Fan, synd att jag missade detta. 2,4Ghz-kontrollerna är enligt mig så nära trådat du kan komma.

Precis nu kom de i lager igen! Köp…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayhem SWE:

Precis nu kom de i lager igen! Köp…

Tack! Blev ett köp Har ett par svarta "vanliga BT" som jag tänkte byta skal med på dessa. Hoppas de passar bara

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Någon mer (@d-x_x-b?) som nyss fick fakturan från FedEx?
Moms var väl givet men förstår inte varför jag åkte på att även betala tull.

Inte helt oväntat var fakturan uselt specificerad, bara "Tullavgift" samt en summa motsvarande för "Importmoms" och "Administrationsavgift". Fanns även en specifik URL till Tullverkets hemsida samt ett Tull-id man skulle ange för mer information, men där fanns absolut ingenting annat än tidpunkt för när de öppnade respektive stängde själva ärendet.

På fakturan från Analogue har de specat varorna med en HTD kod 95045000 och ursprungsland Kina. Beroende på var man tittar på Tullverkets hemsida så verkar det som att tull baseras på antingen avsändarland eller varans ursprungsland, men oavsett USA eller Kina så verkar det för varor med denna kod inte utgå någon tull.

Eller är det något av farbror statens andra korkade påhitt typ kemikalieskatt man har tagit ut som FedEx inte klarar av att specificera korrekt på sina fakturor?

Hej Jag har jobbat på Tullverket för ett tag sedan och har kollat på tulltaxan för statnummer 95045000. Det stämmer att det ser ut som att det är 0% tullsats från både CN och US men det är även kemikalieskatt som du misstänkte. Utan och veta hur mycket du har fått i tullavgift är det säkert kemikalieskatt du har åkt på att betala. Fotnoten anger:

Citat:

Är nettovikten per styck över 2,75 kg gäller maxbelopp, 448 kr/styck om ingen dokumentkod anges.
Vid yrkande av dokumentkod 9016 är maxbeloppet 224 kr/styck och vid 9017 är maxbeloppet 44 kr/styck.

9016: 82,00 SEK/Kilogram MAX 225,50 kr per styck
9017: 16,40 SEK/Kilogram MAX 45,10 kr per styck
Inga handlingar: 164,00 SEK/Kilogram MAX 451 kr per styck

Var ett tag sedan nu men jag tror att om man har tillstånd (i princip enbart stora företag) så betalar man till Skatteverket och annars till Tullverket.

Permalänk

Fedex levererade min Analogue Super NT den 28.

Fick faktura idag från fedex/svea ekonomi för Tull/moms och administrationsavgifter.

Summan för allt blev:
Analogue Super NT = $190
Frakt =  $50
= 2027kr

Tull = 164kr
Moms = 451kr
Administrationsavgifter = 116kr
= 760kr

Blev sammanlagt 2787kr

För mig var det värt det riktigt nöjd, har väntat länge för att få lägga vantarna på en

Specificerade Tull/moms och administrationsavgifterna
Permalänk
Inaktiv

Har nu också fått min faktura från FedEx. Runt 750 spänn har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Om det var någon som bittert ångrar att ni missade köpa en Super NT har jag nu bestämt mig för att behålla den grå och sälja en svart:

https://www.sweclockers.com/marknad/200817-analogue-super-nt-...

Finns några andra svenska spelforum att sälja den här typen av grejer på? Loading och Playing som jag hängde på för en 10-15 år sedan verkar inte riktigt finnas kvar…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayhem SWE:

Precis nu kom de i lager igen! Köp…

Tack igen för tipset! Det var inga problem alls att byta skal mellan vanliga versionen och 2.4Ghz.

Permalänk

Super Nt, Mega Sg och DAC finns i lager nu, köpte mig en Mega Sg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Super Nt, Mega Sg och DAC finns i lager nu, köpte mig en Mega Sg

Köpte också en Mega Sg direkt när de släpptes nu. Mycket smidigare denna gång, gick direkt att lägga i korg och inte mer än en halvminut väntan i utcheckningskön. Alla modeller verkar fortfarande finnas att beställa

§ 9 raderat. // MOD
Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Köpte också en Mega Sg direkt när de släpptes nu. Mycket smidigare denna gång, gick direkt att lägga i korg och inte mer än en halvminut väntan i utcheckningskön. Alla modeller verkar fortfarande finnas att beställa, men är det någon som är sugen på en svart Super Nt har jag fortfarande en över 🤑

Gick jätte smidigt denna gång, ingen väntan alls gjorde klart köpet inom 1 minut å fick mitt bekräftelse kl 17.01 å min är på väg å är förmodligen framme idag eller om feedex levererar lördagar eller söndagar annars på måndag 😊

Feedex ringde mig nyss å meddela mig att dom kommer leverera idag innan lunch 😍🤪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Feedex ringde mig nyss å meddela mig att dom kommer leverera idag innan lunch 😍🤪

Fick också min i fredags. Inte öppnat förpackningen än dock då jag saknar kontroller. Det är beställd från 8BitDo igår, några kronor lägre pris nu i någon form av generell AliExpress rea om någon annan behöver…

https://www.aliexpress.com/item/4000833957569.html

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

Final run av Super Nt and Mega Sg

Sista tillverkningsrundan av Super Nt och Mega Sg, kommer att vara tillgängliga för förbeställning för $199 den 28 oktober.
Final run of Super Nt and Mega Sg