Snabbkoll: Vilken svensk chipsgigant föredrar du?

Permalänk

OLW smakar ju crap, lågbudget

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Västkustchips är Estrellas varumärke så då blev det en röst till dom Vitlök,gräslök och chili är min favoritsmak.

Här är en bild som visar dom tre snacksen jag brukar ha hemma:

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Tycker Estrella är hårda, inte krispiga.
OWL vinner för mig.
Blev förvånad av hur många som föredrar Estrella.

Permalänk
Medlem

Epic Rap Battles of History - Estrellaaa versus OOOLLWWW!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Båda har sina smaker som de är bättre på.

Estrellas som många har sagt, har en bra smak på sour créme & Orion samt saltade potatis chips.

Deras grill chips smakar mindre bra sedan man lämnade skalen på, och dom har blivit hårda efter det.

Olws dillchips är mina favoriter, sedan ostbågarna från Olw är oslagbara.

Ni gillar tydligen inte pringles alls på redaktionen, kör några burkar från dom lite då och då, väldigt bra att ha på bio då det inte prasslar när man äter.

Visa signatur

Det är bättre att brinna intensivt i stället för att vittra bort

Permalänk

När det blir chips köper jag Estrella och när det blir ostbågar köper jag OLW.

Permalänk
Medlem

Tycker själv både Estrella och OLW är värdelösa smakar billigt och gammal olja…

Lay’s BBQ - Som det ska vara, lövtunna, bra smak på potatis och krydda du blir inte helt förstörd i munnen efter en påse som du blir med svenska chips

Lantchips - helt okej också
Gårdschips - också bra

Men föredrar faktiskt Lay’s chips

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Intressant, du gillar alltså emballaget med än smaken ?

Det är rätt uppfattat, jag äter endast Pringles på bio då förpackningen inte prasslar.
Jag tycker även att Pringels smakar mycket sämre idag än vad de gjorde förr. när recepten uppdaterades så slutade dom att smaka bra.

Permalänk
Medlem

lite offtopic
varför är sverige så värdelösa på bbq chips ????
jag gjorde en snabb googling och fick några träffar på chips som jag vill smaka på... men har ingen lust att betala import som är dyrare än själva chipsen

(Kettle)Carolina BBQ
(Lays)Mesquite BBQ
(Herr’s)Barbecue
(Herr) Kettle Cooked Potato Chips, Mesquite BBQ
(Kettle)Hawaiian Barbeque
(Deep River Snacks) Mesquite BBQ Kettle Cooked
(Trader Joe's) Hickory Barbecue Potato Chips
(Kettle) Backyard Barbecue
(Ruffles Ultimate) Sweet & Smokin' BBQ
(Lays) Kettle Cooked Mesquite BBQ
(365) Mesquite Barbecue Classic Potato Chip
Lay's Wavy Hickory Barbecue Flavored Potato Chips
Lay's Kettle Cooked Mesquite BBQ Flavored Potato Chips
Lay's Sweet Southern Heat Barbecue Flavored Potato Chips
Hawaiian Kettle Style Potato Chips, Luau BBQ
Lay's Stax Mesquite Barbecue Flavored Potato Crisps
Kettle Brand Korean Barbecue Flavor Potato Chip
Utz Potato Chips Carolina Style Bar-B-Q
Middleswarth Hand Cooked Old Fashioned KET-L Potato Chips Bar-B-Q
TERRA Sweet Potato Chips, BBQ Sweets
Utz Kettle Classics Maui Bbq
Route 11 Potato Chips Barbeque
Deep River Snacks Kettle Chips, Mesquite Bbq
Kettle Brand Thick and Bold Potato Chips, Carolina BBQ
Old Dutch Mesquite BBQ Kettle Chips
Zapp's Kettle Chips Bag, Mesquite Bar-B-Que
365 Everyday Value, Mesquite Barbecue Flavored Potato Chips
Lay's Stax Hot 'n Spicy Barbecue Flavored Potato Crisps

Dold text
Permalänk
Medlem

OLW har MAXIBAG. Estrella kanske har större påsar men det är sällan jag hittar några.
Så även om jag föredrar Estrella, blir det OLW mest.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Edit: Ostbågar är givetvis OLW.

Du! Samma här, men testades estrellas stora ostbågar som kom för ett tag sedan. Just då tyckte jag att de smakade exakt likadant. OLWs har alltid smakat bäst innan! Men ja, smaken är individuell. Jag föredrar stora, men smaken är viktigast!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Det verkar som att COOP har slutat sälja sina Jalapenochips och det är ett brott mot oss chipsälskare. Vi måste klaga allihopa!

De visste iof inte om det bara var i min butik eller om det gällde alla. Jag inväntar svar.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att OLW är lite mer konsistenta med smaken medans Estrella är extremt inkonsistenta, ibland smakar deras sourcream and onion riktigt bra och är hårda medans andra gånger är smaken helt off och chipsen för sprödiga. Det jag brukar göra är att när chipsen är bra så går jag tillbaka och köper många, eftersom chipsen varierar inte i kvalitet i samma last, utan det är varje gång de köper in ny last med chips som det varierar.
Detta gäller även andra smaker jag äter från Estrella. Det jag kan säga är att när Estrella får till det så är de mycket godare än OLW.

Permalänk
Medlem

Coops jalapeno kom tillbaka i ny förpackning.. Phew

Håller med de som tycker att Estrellas vanliga chips är hårda. Jag tycker de är torra i smaken också.. västkustchipsen är bra.
Ja, både OLW och Estrella är dåliga på att krydda jämnt. Ibland smakar det ingenting, andra gånger kan det var toksalt med bra eller dålig krydda.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bennyfax:

Coops jalapeno kom tillbaka i ny förpackning.. Phew

Håller med de som tycker att Estrellas vanliga chips är hårda. Jag tycker de är torra i smaken också.. västkustchipsen är bra.
Ja, både OLW och Estrella är dåliga på att krydda jämnt. Ibland smakar det ingenting, andra gånger kan det var toksalt med bra eller dålig krydda.

Måste slänga in ett ord för Coop's Sourcream & onion. Utan tvekan mina favorit chips både sourcream och inte.

Permalänk
Medlem

@MostCritical Ok, då är det nog Änglamark. Ska testas!

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.