Problem med boota till Windows

Permalänk
Medlem

Problem med boota till Windows

Hej! Har ett litet problem som har uppstått den senaste veckan.
Har en dator kopplad till tv. Har funkat felfritt sen par år tillbaka med börjat strula nu. Den går igenom boot meny och allt, men sen precis när Windows inloggning ska dyka upp så tappar den signal.
Har testat att koppla datorn till en vanlig dataskärm, va inga problem. Starta upp precis som vanligt. Är just med TVn som det har börjat strula ifrån ingenstans. Grafikkortet är ett 1070.
Någon som har några tips? 😊

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raven305:

Hej! Har ett litet problem som har uppstått den senaste veckan.
Har en dator kopplad till tv. Har funkat felfritt sen par år tillbaka med börjat strula nu. Den går igenom boot meny och allt, men sen precis när Windows inloggning ska dyka upp så tappar den signal.
Har testat att koppla datorn till en vanlig dataskärm, va inga problem. Starta upp precis som vanligt. Är just med TVn som det har börjat strula ifrån ingenstans. Grafikkortet är ett 1070.
Någon som har några tips? 😊

vilken typ av sladd samt port på grafikkortet använder du dig utav när du använt tv samt datorskärmen?

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Har använt HDMI kabel. Har testat tre olika HDMI kablar med för att se om det kan ha varit något problem. Är just att ifrån ena dagen har det funkat galant tills att det inte vill med. När jag har TVn och en skärm kopplad i så skalas båda upp till 1080p och jag får bild på båda. Men varje gång jag drar ut dataskärmen så skalas TVn upp till 4K och tappar bilden ifrån datorn. Sen när jag kopplar in skärmen igen, så skalas allting ner igen 1080p och jag får bild på TVn

Text