Black Friday-tävla med Elgiganten och vinn presentkort

Permalänk
Melding Plague

Black Friday-tävla med Elgiganten och vinn presentkort

Elgiganten tjuvstartar lågprisfesten en vecka i förtid, något som uppmärksammas med tävling. I prispotten ligger 15 000 kronor i presentkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Du har suktat efter din pryl i månader, läst recensioner och kollar otaliga videor om dess förträfflighet. Lagt den i korgen i ebutiken flera gånger. Klämt på lådan i butik.

Men nej, det passar inte just nu. Alltid är det en bil, ett barn eller något annat som kräver dina surt förvärvade slantar.

Plötsligt händer det.
Nedsatt pris.
Pulsen ökar.
Du måste hinna genomföra köpet innan lagret är slut!

När kvittensen dyker ner i din inkorg så börjar det bitterljuva.
Väntan på paket.
Uppackning.
Installation.

Nya hårdvarudagar är underbart!

Permalänk
Medlem

Standardförfarande:

Villhöver!
Yes!!!!!!!

Ångest.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

WOOO! Äntligen till ett bra pris!
*klick*
*ser lagerstatus*
*insert sadeface / happyface beroende på vad som stod ovan*

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Knega, knega - vänta på flisen.
Ohh shit! - där kom notisen.

Ers nåd, ett mail från Sweclockers fyndtråd.
Yes, äntligen så har jag nu råd!

Klick-klick, snabbt med min mus.
Ohh, vilket underbart rus!

Jag hann innan lagret tog slut.
Nu, bara vänta att budet säger tit-tut.

Permalänk
Medlem

Du ser den där prylen som du längtat efter,, du tittar på prislappen. Stämmer dina ögon? Du kan inte tro det du ser.
En mjuk känsla, en känsla av att stå med fötterna i en tunna med blåbärssylt sprider sig från tånaglarna och längstmed nerverna i benen.
Du tittar igen, ja men visst. Det stämmer ju, dina ögon har inte lurat dig. Blåbärssyltkänslan har nu nått till knäna. Där övergår det till att upplevas som om du står i det fortfarande kyliga sjövattnet en tidig sommardag i juni.

Din hjärna har nu accepterat det som ögonen säger. Och en känsla av att vara helkroppsmasserad med vaselin sprider sig över geniknölarna. Du bara måste ta det här erbjudandet.

Hemma igen, du öppnar förpackningen och ett sådant däringa hallelujah ögonblick avslutar upplevelsen. Nu skall här njutas.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Fyndet man väntat på i månader dyker upp på hemsidan.
Klickar på köpknappen. Sidan är långsam p.g.a trycket.
En droppe rinner ner för pannan. Finns endast 100 st i lager. Ligger en i min varukorg?
Två minuter senare ligger den i varukorgen! Hurra! Klickar på varukorgen. Sidan laddar igen.
Svetten börjar rinna ordentligt. Öppnar sidan på telefonen, men sidan är nere!
Skärmen flimrar till och varukorgssidan är öppen på datorn! Fyller i kortdetaljerna snabbt!
Dubbelkollar så att allt stämmer en sista gång, har inte råd att ladda om varukorgen igen p.g.a. en fel siffra någonstans!
Flyttar musen mot köp-knappen. Nu gäller det! Take my money!
Strömavbrott.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt det några gånger, det kan för mig bäst beskrivas med att det blir en slowmo effekt. Allt annat runtomkring svartnar till lite och pulsen hörs genom öronen, den går liksom ned samtidigt som att du blir lätt kall i kroppen samtidigt som det sedan skjuter upp och pulsen slås på samtidigt som du med uppspärrade ögon snabbt klickar hem varan medans du i lätt panikångest hoppas att du redan har ett konto och att uppgifterna stämmer sen senast.

När allt är klart och du tryckt på sista knappen sitter du där och flämtar lågmält medans snurrsymbolen och "vi behandlar din beställning.." visas på skärmen. Det tar tid, lite längre än normalt. Hann jag? Får jag vänta ett halvår till?

Tack för din beställning!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ett säkert köp.

Man ser den där produkten man vill ha, Ens egna hem förvandlas till en forskningsstation där man iklädd vit rock och skyddsglasögon jobbar febrilt på att få fram den bästa produkten till det bästa priset, jämförandes med både dator, telefon och tv i minst ett par dagar.

Man beger sig självsäkert till varuhuset, där åker mobilen upp för att forska lite till, bara för att upptäcka att ingen signal finns, Man inhandlar varan och beger sig hemåt hög på glädjeruset med ens nya pryl i en prasslande papperspåse som påminner om köpet hela vägen hem.

Ja, faktiskt en text utan rim!

Permalänk
Medlem

Black Friday...
Black Week....
Tjuvstarta Black Week veckan innan...
Singles Day bara en vecka tidigare...
Känslan av spänning och förväntan inför Black Friday som faktiskt var på en fredag för några år sedan har försvunnit för länge sedan. Snart är det Black Year året om 😪
"ONÖDIGT" Det är min känsla jag får så fort alla börjar tävla om vem som startar "black friday" först.

Felstavning
Permalänk
Medlem

Find it
Buy it
No lagerstatus
Cry

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

Ska vi vara lite ärliga mot oss själva? Vi har väl alla varit där någon gång i livet. Ni vet den här känslan, när man hittar sin kärlek men kärleken har inte hittat till dig än, men man känner bara att fan, det här är rätt. Det ska vara du och jag. Det här hände mig förra året.

Av en slump satt jag i min lägenhet och surfade runt och såg henne. Majestätisk, fin, kurvorna satt som en smäck. Fick det att pirra lite i magen. Hon utstrålade något som jag aldrig varit med om innan. Jämfört med andra stack hon ut, på ett så givet men ändå ett så dominant sett. Så mycket dynamik, så mycket kontrast. Elegant, minimalistisk men ändå exakt allt man drömt om, med "extra allt". Ni vet, man har lite taskigt självförtroende först. Fan, hon är för bra för mig, jag behöver ingen sådan, det är onödigt att ens försöka. Men man kan inte riktigt släppa tanken. Man letar upp henne på olika medier. Å när du väl googlat upp henne så dyker hon alltid upp, som vänförslag i dina medier. Sakta men säkert skaffar mig sig en bild, att fan, hon ska jag satsa på. Ingen annan. Utan hon. Men alltid upptagen, aldrig tillgänglig. När jag såg henne på Elgigantens fysiska butik, första gången utanför internetvärlden, så var jag såld. Där stod hon, bredvid alla andra. Men den lysande stjärnan med ett stort självförtroende, en aura som glänste i hela butiken, en given pondus och en självklarhet som få män klarar av att hantera. Efter det fanns ingen annan för mig. Men hon var alltid utom räckhåll även om man är redo att ge väldigt, väldigt mycket för att få tillbringa kvällarna med just henne. Månader går, men man kan inte släppa henne. Men så kommer det där tillfället, helt plötsligt, som man väntat på. Då man känner att, fan, det här kanske går ändå. De lekfulla tankarna om att det ska bli er någon gång blir mer och mer intensiva, och man börjar tro på det själv. Man väntar bara, på det där tillfället. När hon blir tillgänglig, då jävlar. Det är inte bara lekfulla tankar, utan planer om en gemensam framtid tillsammans. Men man måste vänta, och ha tålamod, för att det ska bli möjligt. Å därefter väntar denna jobbiga tid, när tålamodet testas, när man bara vill skriva till henne "bli min!!!!" men vet att det av olika skäl inte är möjligt.

Jag hade en pakt med en här på sweclockers med en annan användare, som lovade att smsa om hon blev tillgänglig. Så helt plötsligt hände det. Pling sa det, hon var nu tillgänglig. Hjärtat slog snabbare, andningen blev ytligare, svetten kom från handflatorna. Snabbt in. Ett meddelande, "jag vill ha dig, jag ska ha dig". Å hon blev såld direkt på mig och vi har därefter tillbringat i princip varje kväll tillsammans. Vi har umgåtts på dagar, morgnar, kvällar och även sena nätter. Alltid har hon hållit mig sällskap. Vi har kollat på Discovery Channel tillsammans, solsidan och ja till å med streamat e-sport utan att hon gnällt. När man till slut inte trodde att det skulle vara möjligt så hände det.

Det var så jag träffade min LG OLED 65", min alldeles egna C-tia (CX), på Black friday förra året. Efter att hon prissänkts från över 30 000kr till 19 999kr och helt plötsligt blivit tillgänglig, för en fattig riddare som mig.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

"Jävlar vilken deal, brorsbarnen behöver inga julklappar i år" ----> *Pannan blir fuktig och blodet rusar till de nedre delarna så snabbt att hjärnan gör piruetter runt tanken på en LG 65" Oled under 8000 kronor*

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd

Ett drömköp är alltid ett fynd oavsett vad jag betalar för det.

Permalänk
Medlem

Kan man blockera även dessa annonser från att dyka upp på Sweclockers?
Tänkte om någon har tips på addon som blockerar köpta artiklar.

Permalänk
Medlem

Känslan av ett bra fynd är ungefär som när man lyckas skala en apelsin i ett svep. Ni vet när skalet liksom bara är en enda bit? Med det sagt så är det inte en avskalad känsla, utan det kan beskrivas bättre som prestationen ovan med tillägget att apelsinen inte ens var en fin apelsin från grönsaksaffären på söder, utan att det faktiskt gick med en tråkig lågprisapelsin.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk

En hemskt snål nörd ifrån Lund
Satt och förbarmade sig en stund
För han inte hade råd
Tills han hittat en tråd
Nu han har sparat tio pund

Permalänk
Administrativ avgift

Mörkt rum klockan är 23:59:59 nu klickas det bara F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Oh gud sidan laddar ! WOHOOO äntligen fick jag tag på prylen jag letat efter! nu bara hitta vart jag lagt mina extra F5 knappar !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Svart fredag,
Själen är glad,
Plånboken är tom igen

(Försök till haiku 😊)

Permalänk

BauWoW !

" ShiT'Ba'liP "

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av patch:

Svart fredag,
Själen är glad,
Plånboken är tom igen

(Försök till haiku 😊)

en haiku är 5 7 5 stavelser, du gjorde 3 4 7

Permalänk

Köpte en ny frys förra året från Elgiganten till en kostnad av drygt 6k med ett nedsatt pris från 9k, tyvärr var den slut i lager efter köpet och jag fick vänta i 2 månader tills de ringde upp och sa att frysen utgått ur tillverkarnas sortiment. Då fick jag byta upp mig till en ännu bättre och frys värd 9k nedsatt från 10k under mellandagsrean - utan extra kostnad från min sida. Så jag fick den ultimata blackfriday dealen bara lite försenad hehe...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

...Det känns som alla, förutom jag, hittar fantastiska kap på årets black friday.

Men nu tror jag att jag har hittat det! Eller? Hm, det kanske kommer något bättre snart eller på en annan site. Får inte bränna hela budgeten direkt. Fast på sätt och vis sparar jag pengar, bra rabatt ju. Sedan finns delbetalning. Dessutom får jag kanske inte denna möjlighet igen. Bäst jag slår till! Då kan jag somna i natt och veta att jag i alla fall gjort ett fantastiskt kap!

SCORE! ORDER LAGD! KAP IS DONE! Warren Buffett, Elon Musk, Jeff Bezos - NI ÄR CHANSLÖSA! Dags att gå in på Sweclockers och dela mitt fantastiska kap. Satan! De har ännu bättre tips. Mitt kap är inte ens särskilt bra i jämförelse…

Det känns som alla, förutom jag, hittar fantastiska kap på årets black friday...

Permalänk
Medlem

Får hoppas humorn i denna tolkas rätt
----------------------------------------------------------------

Du hör fingrar knäckas som en knäckemackan på julafton. (sweet sound of BF)
Flertal skrik skär rakt in i trumhinnan. Någon har vunnit sitt pris hör man.
Hoten flyger i luften som julmusiken i december i valfri butik.
TVn håller du fast vid som ditt första nyfödda barn. För det här priset ska du bli medvetslös för att släppa den.
Hodor är en sann inspiration i dessa tider.
Du känner dig som en utmanare i gladiatorerna.
Adrenalinet flödar.
Klart det känns lite tungt över den äldre damen du var tvungen att sänka för att ta TVn, men samtidigt, vad gör hon ute på Black Friday?
Inte rätt tillfälle att fundera på dessa filosofika tankar nu.
Med ett leende på läpparna och knäna i högsta hugg rör du dig sakta men bestämt mot kassan.
2 brytna revben och något finger avdomnat senare når du som en kassan som en sann kämpe.
Dags för betalning.
Inte sedan första kärleken har du svettats likt detta.
Ding. Ding.
Betalning klar, kvittot skrivs ut.
Du utmanar världen med ett vrål av glädje!
Denna historia ska ungarna hemma få höra om resten av sina liv.
Ikväll blir det OLED.

Inspiration
https://www.youtube.com/watch?v=vcecsbdwmKg

Så det inte blir några missförstånd, klart det blir något köp under black week/friday för egen del också

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än tusen ord?

Permalänk

Ett år av hård kontroll av utgifter och sparande är över.
Tiden är inne! Dags att släppa lös köp-djävulen och handla tills plånboken blöder!

Känslan är total eufori med extra sås!

Att jag får fynda och köpa ”livsnödvändiga” prylar, pinaler och strunt till all time low priser!

Jag tackar universumet för att denna underbara dag existerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

en haiku är 5 7 5 stavelser, du gjorde 3 4 7

Ännu en Black Friday tävling,
Givetvis kommer man inte att vinna heller
Men möjligtvis hitta sig ett fynd

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Bidrag två, givetvis ett rim.

TV, dator och elektronik, ja inför Black Friday behöver man inte vara rik.
Sista fredagen i november är dagen för alla fynd, att vi inte har det såhär varje fredag är ju synd.
Man kollar lite på internet först, för att skapa sig efter något en törst.
Man har i sikte en specifik produkt, sen går man till butiken med en jävla sukt.
Inte längre några restriktioner, nu kan vi ägna oss fullt ut åt våra passioner.
Man tar sin specifika produkt, äntligen får man känna köpets nya lukt.
Jaha vad mer ska man ha? Med dessa priser kan vi flera saker ta.
Först tar vi en TV, men vad har vi där breve?
Kanske ett nytt tangentbord tiill brorsonens game, fast fan han tycker väl att allt är lame.
Dagen går och jag minnet tappar, att jag ju även skulle köpa julklappar
Istället får jag själv tio nya leksaker, i många olika smaker.
En Black Friday på elgiganten, och ännu en månadslön slängd över kanten.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

Brukar alltid få den där känslan när man var liten och såg det där paketet man bara visste vad det var i. Men nu som vuxen brukar jag vara inne o kika i affärer och nu senast var det en LG C1 OLED. Så jag slår upp plånboken och tänker att nu fan ska jag unna mig, men ut flyger 3 flugor och Stefan Löfven hoppar ut med ett sånt jääävla flin efter ha höjt bensinpriserna med ytterligare en krona.
5000kr skulle hjälpa en bra bit på nya TVn, skulle varit uppskattat.