köpa 43" tv 2021 modell när 2022 är på inrull?

Permalänk

köpa 43" tv 2021 modell när 2022 är på inrull?

hej. jag funderar starkt på att klicka hem en tv nu. en samsung qled nämligen samsung QE43Q65A 43". kollar man på prisjakt har den från november gått att få tag i för 6000, tidigare 7000kr. gör man bort sig om man klickar hem en tv som håller på att fasas ut? jag tänker ju som så att qled är ny teknik, så det kanske blir en del förbättringar till nästa modell?

googlade lite på deras 2022 modeller, nuförtiden ska man ju använda så mycket fancy ord som möjligt, det kommer en shape adaptive light control som får bättre kontroll över blomningar samt bättre bakgrundsbelysning? jahapp det låter ju bra. samt ny quantum processor med object depth enhancer funktion som separerar objekt från förgrunden och bakgrunden.

är det värt att vänta på att få en tv som har alla dom här fina mojängerna säkert för 2-3k (?) mer?

eller vad säger ni? ska man gå upp på the frame tvn? en tusing extra från QE43Q65A, 7000kr. den kostade 10 lök vid release, sjönk sedan till 8 efter någon månad och nu nere på 7. jag vetefan.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Varför en så liten? Jag skulle inte råda någon att köpa något mindre än 60" idag.

Permalänk
Skrivet av h.kan:

Varför en så liten? Jag skulle inte råda någon att köpa något mindre än 60" idag.

för att mitt studentrum är på 20 kvadrat

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Jag ömmar för studenter, du har pm.