Amazon's packning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Custom kartonger fungerar om du är en svensk återförsäljare med max några hundra leveranser om dagen. Amazon skickar... ...300 per sekund!!! Tror ni att man har tid att fundera på om kartongen man har passar eller ej? Bara att fylla uto tejpa igen. Nästa!

Amazon Sverige är väl en liten återförsäljare?

Eller är det deras stats som är 300 paket i sekunden? 1 miljon paket i timmen? Lär ju vara hela koncernen på global nivå?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Brukar hålla mig till svenska åf i dom flesta fall, men i detta fall skiljde det flertalet hundralappar. Men det är en annan diskussion.
Beställde hur som helst ett väggfäste till nya lägenheten, och den kom förpackad i denna groteskt stora kartong. Hade man lagt packmaterialet ovan och under produkten hade man ju av bilden att döma kunnat få in 4st istället som för här 1 förpackning:

https://i.imgur.com/PfXvdhf.jpg
Hur är eran upplevelse av Amazon's packningsrutiner? Själva butiken i sig är inte det jag undrar över, varan kom fram mindre än 1 dygn efter beställning så.

Sådana där stora får man ibland från Netonnet. Där buntbandet inte ens är åtspänt så vemsomhelst kan titta in i kartongen

Permalänk
Medlem

Har fått onödigt stora kartonger ifrån alla ÅF mer eller mindre.
Elgiganten är enda som varit rätt anpassade till det jag beställt tycker jag.

Inet, komplett, webhallen, amazon etc.

Det kan vara lite störigt ibland om man cyklar och hämtar paket som är megastort och man då får demolera hela skitet på parkeringen o trycka ner i en soptunna för att få ur en sak som är typ 15x15 cm.

På amazon o Inet tar jag alltid hemleverans dock så spelar mindre roll.

Permalänk

ser ju ut att vara en ganska lång smal paket så inte omöjligt att det var minsta storlekten de hade som den passade i på längden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows