Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Westworld

Tre säsonger av Westworld har rullat på HBO och nu har vi fått reda på när den fjärde kommer kicka igång. 26 juni får folk i USA titta på det och vi i Sverige kommer kunna avnjuta nya avsnitt veckovis med start 27 juni.

I Westworld får vi resa ett gäng år i framtiden. AI har blivit så välutvecklat att man har kunnat skapa robotar med mänskliga beteenden och temaparker har skapats där gästerna kan interagera med dessa robotar på vilket sätt de vill. Det hela går åt fanders när robotarna blir medvetna om sin miserabla tillvaro och "vaknar till liv".

Kvalitetsmässigt ligger första säsongen verkligen på topp och även om andra och tredje inte håller samma höga nivå är de ändå helt klart sevärda. Anthony Hopkins gör ett fenomenalt jobb i första säsongen och Jeffrey Wright håller fanan högt i resterande säsonger.

Westworld går att se på HBO Max.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag första säsongen var riktigt bra, men efter det började det dala rejält. Fortfarande okay antar jag, men inte alls lika bra. Visste faktiskt inte att det skulle komma en ny säsong. Får ta och spana in det och hoppas att de lyft sig

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd

Första säsongen var magisk.

Sen blev det skit.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag tyckte både S1 och S2 var riktigt bra. Ibland fick man använda hjärnan också för att hänga med, när det gick fram och tillbaka i tidslinjen.
S3 var lite mer ljummen får jag säga, men de ville/måste väl förnya sig lite också och våga bryta ny mark så det kan jag köpa.
Jag är mellantaggad på S4. Kommer helt klart se det men har inga astronomiska förväntningar.

Permalänk
Medlem

Hupp gick de inte till avslut i S3 eller drömde jag det?
Iofs att det inte stämmer överens med future glimsen i slutet på S1...

Bara jag som tyckte att s2/s3 var kanon tydligen

Permalänk
Medlem

Jag såg den här (på TV tror jag) när jag var runt tio år (många månar har passerat sedan dess) och den gjorde starkt intryck, men jag glömde namnet. Kommer dock ihåg 'glädjeflickorna' och Yul Brunners kalla blick.

Det dröjde mer än 30 år - och intåget av TV-serien - innan jag fick reda på namnet. Filmen håller än!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Ohhh. Läser kommentarerna här och inser att jag måste vara vrickad för jag gillade nästan S3 bäst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Rykande färsk trailer för fjärde säsongen har släppts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ohhh. Läser kommentarerna här och inser att jag måste vara vrickad för jag gillade nästan S3 bäst.

Jag föredrar faktiskt trean över båda de andra säsongerna. Första säsongen var bra men det var nog mest för att det var så nytt (har inte sett filmen). Miljön i trean var magisk!

Permalänk
Keeper of Traditions

Tyckte första säsongen var riktigt bra, och hade ett bra slut. Säsong två var så kass att jag bara kom halvvägs igenom innan jag gav upp. Önskar att jag hade slutat titta efter första, det behövdes inte fler avsnitt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Rykande färsk trailer för fjärde säsongen har släppts!

https://www.youtube.com/watch?v=2l4tuNYvPa4

Känns onekligen krystat..... Ska de bara reverta slutet på S03 och säga "haha nope"?

Aaron Paul....... jaha....... då antar jag att jag måste se skitet ändå då.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Någon som vet när första avsnittet i säsong 4 skall sändas?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Någon som vet när första avsnittet i säsong 4 skall sändas?

Skall komma idag enl epguides..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Skall komma idag enl epguides..

Blir ju i morgon (i natt) kl 03.00, här i Sverige då (26 juni 9 pm EST enl. HBO)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"