Nya Nvidia-grafikkort skjuts på framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Gå in och kolla t.ex. webbhallen, finns kort av alla möjliga märken och nivåer på lager. Kanske inte till priser många är intresserade av men kort går att köpa, allt från 3050 till 3090ti.

Jag tvivlar inte på det. Men komponentbristen gör att (kanske) att det riskerade att bli en papperslansering "som vanligt" och inte tillräckligt med kort har kunnat produceras. Men bara en teori

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag tvivlar inte på det. Men komponentbristen gör att (kanske) att det riskerade att bli en papperslansering "som vanligt" och inte tillräckligt med kort har kunnat produceras. Men bara en teori

Jag är inte riktigt säker, krypto faller rejält och få är nog intresserade av att köpa 10-100 kort för 10 000:- st som genererar någon hundralapp i månaden efter el.

Snarare tror jag Nvidia är oroliga för hur efterfrågan på deras nya kort (till deras tänkta pris) ska stå sig när marknaden kommer få ett överflöd av vettiga rtx30xx till rea-priser på begagnatmarknaden.

https://youtu.be/hFU-UscvS8Q