Bästa mjukvaran för högsta ljudkvalitet för att spela in internetradio (BBC) online

Permalänk
Avstängd

Bästa mjukvaran för högsta ljudkvalitet för att spela in internetradio (BBC) online

Jag lyssnar ofta på konserter som BBC skickar ut via internetradio men jag vill även banda dvs spela in en del konserter/spara ner musikfilen i högsta möjliga ljudkvalitet?

Hitintills har jag bandat via Audacity (Windows WASAPI / Speakers High Definition Audio Device / 2 stereo inspelningskanal) men det borde ju rimligen finnas någon mjukvara att spela in den digitala streamingen rakt av. Alt om det är någon inställning jag missat i Audacity?

Det mesta som BBC lägger ut ligger i 320 kbps om jag inte minns fel (filformat okänt) . Men för att inte få några förluster via de inställningar jag har för dagen så sparar jag allt i 96 kHz 24 bit FLAC. Och resultatet blir väl "godkänt". Men jag vill som sagt kunna spara den strömmande digitala signalen rakt av UTAN FÖRLUSTER i högsta möjliga ljudkvalitet.

Jag kör MS Win 10 Pro kanske jag ska tillägga.

Hur går jag tillväga?

Visa signatur

Jag besöker SWECLOCKERS för att lära mig mer om datorer och även om mina nära vänner inte tror mig så kan jag mer om datorer idag än vad jag kunde igår.

Permalänk
Hedersmedlem

Snabb sökning gav mig
https://github.com/get-iplayer/get_iplayer

Inte testat.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem