Permalänk
Medlem

One Plus CE, Android 12

Hej alla!

"Uppgraderade" till Android 12 på min One Plus CE
Den blev otrolig seg, haptisk feedback känns konstig, alla mina inställningar har blivit omkastade etc.
Helt plötsligt är alla aviseringar på.
Den reagerar väldigt konstigt på skärmtryckningar, ibland är det precis som den inte reagerar på mina fingrar.

En varningens finger mest.
Jag blir så irriterad, kanske är man gammal och gnällig men varför ska det alltid vara så här?
Ska man behöva köpa en 15k telefon för att inte behöva sitta och rulla tillbaka till gamla OS.

Hade jag fått bestämma hade jag aldrig behövt "uppdatera" något igen. Aldrig.
Min LG tv fick också en ny "uppdatering" häromdagen, helt plötsligt får jag massa reklam meddelanden och shovelware.

Fantastisk värd man lever i.
Var bara tvungen att gnälla av mig.

Tack för mig!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Hej alla!

"Uppgraderade" till Android 12 på min One Plus CE
Den blev otrolig seg, haptisk feedback känns konstig, alla mina inställningar har blivit omkastade etc.
Helt plötsligt är alla aviseringar på.
Den reagerar väldigt konstigt på skärmtryckningar, ibland är det precis som den inte reagerar på mina fingrar.

En varningens finger mest.
Jag blir så irriterad, kanske är man gammal och gnällig men varför ska det alltid vara så här?
Ska man behöva köpa en 15k telefon för att inte behöva sitta och rulla tillbaka till gamla OS.

Hade jag fått bestämma hade jag aldrig behövt "uppdatera" något igen. Aldrig.
Min LG tv fick också en ny "uppdatering" häromdagen, helt plötsligt får jag massa reklam meddelanden och shovelware.

Fantastisk värd man lever i.
Var bara tvungen att gnälla av mig.

Tack för mig!

Om man får större problem vid en uppgradering gällande din telefon, så rekommenderar jag att du testar en återställning. Det löser förvånansvärt många problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om man får större problem vid en uppgradering gällande din telefon, så rekommenderar jag att du testar en återställning. Det löser förvånansvärt många problem

Det är sant.
Suttit halva natten och försökt rulla tillbaka, lyckades väl någorlunda, dock blev det en äldre version av 11 istället
Kanske ska rensa telefonen ändå och testa 12 igen, vet inte om det är värt att krångla för att behålla 11...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Blev en återställning och lägga in allt steg för steg.
Fungerar lite bättre nu...
Paniken har lugnat sig

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |