Jag tycker att sånt här är jättesvårt. Jag kan inte speciellt mycket om datorer - det var ju därför jag köpte en färdigbyggd. Det finns en liten ton i det hela om att jag får skylla mig själv som fyllde på RAM (förutsatt att det är problemet då). Lite att "datorn fungerar faktiskt som utannonserat utan saker jag lagt till". Och jag förstår det, samtidigt har jag alltid förknippat Inet med datorer som du fritt får leka med och att lägga till RAM borde inte ställa till det för hela bygget, tycker jag.
Såhär i efterhand tycker jag inte att den här datorn borde sålts med det moderkortet. Jag önskar att jag förstod då hur bakbunden jag är av att den inte har stöd för 3600Mz-minnen i samtliga fickor. Det kanske är mitt fel, jag vet inte. Jag är inte helt tillfreds med att datorn skickades in på lagning och det här inte upptäcktes. Dessutom hände en del annat längs vägen som jag känner mig direkt missnöjd och arg över och det har jag framfört på ett vänligt sätt.
Jag ska fortsätta testa datorn nu i helgen och sen väntar jag ett samtal från en person hos de där vi kan utvärdera hela den här resan. Jag hoppas förstås på någon typ av kompensation men ärligt talat har jag svårt att se att det blir något. "Datorn fungerar faktiskt som utannonserat", trots allt. :-/