Permalänk
Medlem

Mikrofonen tar upp ljud från datorn

Hejsan,

Min polare har något problem med hans nya headset.

När vi sitter i Discord och lirar CS och andra personer snackar ingame, plockar hans mikrofon upp detta och därför hör jag alla dubbelt. Vi har även provat att köra igång en youtube-video på hans burk där folk snackar, de låter som de är jag som satt på klippet. Hör allt kristallklart. Spelar han musik så hör jag ingenting. Hur fasiken åtgärdar man detta?

Kollar man exempelvis i Discord (den där gröna ringen som kommer upp när man snackar) eller i Windows-ljudinställningar när han har en video igång så ser man på stapeln att mikrofonen tar upp ljudet.

Har provat köra TS också, där får man bort ljudet om man klickar i Echo inställningen men man ser i programmet att hans mic fortfarande plockar upp ljudet.

Han har en spritt ny Webhallen-config dator, nya Hyper X Cloud hörlurar och alla drivare är up-to-date enligt Armory Crate från Asus.

Någon med förslag?

Permalänk
Medlem

Vad är det för headset?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk