Last of us ps5 - ocker

Permalänk
Medlem

Last of us ps5 - ocker

845:- är inte ok någonstans bara för ny grafik när man till och med får de andra varianterna gratis.
Låt höra de bästa snåltipsen för att komma undan billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Låt höra de bästa snåltipsen för att komma undan billigare.

Kolla en let's play på youtube

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Köp på retail skiva? Utgår från att du inte snålade ur och köpte en digital edition.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6546817

Annars kan du givetvis köpa PS4-versionen, fortfarande ett väldigt bra spel!
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2584290

PS Store PS4-versionen:
https://store.playstation.com/en-se/product/EP9000-CUSA00556_...

Permalänk
Medlem

Annars kan du via Benify få 10% på Get Gifted presentkort och fylla på din PSN Wallet:
https://www.getgifted.com/offers/benify-se

Ingen dunderrabatt men bättre än inget tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

845:- är inte ok någonstans bara för ny grafik när man till och med får de andra varianterna gratis.
Låt höra de bästa snåltipsen för att komma undan billigare.

Bästa är tyvärr att vänta på rea. Har varit nere på 636 på PS Store. Jag använder DekuDeals och får en notifikation när något av spelen jag vill köpa är på rea. Ser också "All time low" på sidan. Perfekt om man spelar på flera plattformar. Finns säkert massa andra bra såna sidor. Som tidigare nämnt i tråden: Spana på fysiska versionen också. Oftast där det blir billigast pris först.

Permalänk
Medlem

Tyvärr brukar det ta cirka 1-2 år efter spelet släpps innan de rear ut förstapartsspel som TLOU för runt 50% d.v.s. 400-500 kr på Playstation Store.

PS Store eller sidor som psprices.com har önskelistor som meddelar dig via e-post eller meddelande när spel på din önskelista reas ut. Du kan kolla på prishistoriken för andra förstapartstitlar från Sony som Horizon, Spiderman, God of War, osv. på psprices.com för att försöka förutspå hur länge du måste vänta på att Sony ska sänka priset till den nivån du vill betala.

Getgifted säljer 20% presentkort för Playstation Store som nu för tiden brukar finnas i lager en gång om året vid Black Friday-rean.

Eller lägg till en bevakning på prisjakt eller tradera (begagnat) om du kan tänka dig att köpa det fysiskt.

Eller vänta tills de lägger till spelet till PS Plus Extra som är Sonys motsvarighet till Xbox Gamepass som kostar runt 150 kr per månad.

Eller vänta och se om det portas till PC och köp det på PC när det reas ut på t.ex. Steam.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Köp beggad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köp pc varianten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Köp den till ps4, och köp tvåan samtidig. Kostar dig Max 200kr för båda om du träffar in rea och/eller begagnat.

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Kolla en let's play på youtube

Det är så jag konsumerar ca 50% fler spel än jag har tid med.
Kör alltid en youtube-letsplay vid sidan av. Oftast av Cohhcarnage. 9/10 fall kommer jag inte se på en lets-play på ett spel jag inte själv vill spela dock så det är väl lite moot. Företaget tappar inga pengar ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

640 är helt klart bättre än 845, snabbare än förväntat...
Kan nog inte låta bli köp. Tackar för alla tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det är så jag konsumerar ca 50% fler spel än jag har tid med.
Kör alltid en youtube-letsplay vid sidan av. Oftast av Cohhcarnage. 9/10 fall kommer jag inte se på en lets-play på ett spel jag inte själv vill spela dock så det är väl lite moot. Företaget tappar inga pengar ändå.

Tänk om du råkar spoila världens bästa lir genom letsplay

Men det är alltid trevligt se andra göra grovjobbet medan man tar en kaffe

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

640 är helt klart bättre än 845, snabbare än förväntat...
Kan nog inte låta bli köp. Tackar för alla tips

Lycka till och ha kul!

Skrivet av oqvist:

Tänk om du råkar spoila världens bästa lir genom letsplay

Men det är alltid trevligt se andra göra grovjobbet medan man tar en kaffe

Jo men det är värt det. Utan letsplay hade jag aldrig fått uppleva det och då inte heller vetat om ifall det vore bra eller inte.
Varför ser man på fotboll, hockey osv istället för att spela själv? Här spelar jag samtidigt som jag oftast på skärm 2 slötittar / lyssnar på en letsplay.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lycka till och ha kul!

Jo men det är värt det. Utan letsplay hade jag aldrig fått uppleva det och då inte heller vetat om ifall det vore bra eller inte.
Varför ser man på fotboll, hockey osv istället för att spela själv? Här spelar jag samtidigt som jag oftast på skärm 2 slötittar / lyssnar på en letsplay.

Fast sabbar man i te mycket med att multitaska så. Det bästa sättet jag vet att sabba film är hålla på med mobilen samtidigt. Blir helt meningslöst då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

845:- är inte ok någonstans bara för ny grafik när man till och med får de andra varianterna gratis.
Låt höra de bästa snåltipsen för att komma undan billigare.

Tror inte du vet vad ocker betyder.

Från wikipedia:
"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år. Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Ps5 spel kommer alltid vara dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Tror inte du vet vad ocker betyder.

Från wikipedia:
"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år. Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."

Fast ibland kan man ju använda vissa ord, som betyder något annat, bara för att få en förstärkande effekt i sitt argument. Exempelvis "sinnessjukt", "helvete", "brottsligt".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tror de flesta av oss ser ocker som följande istället för det första svaret från google.

Vad betyder ocker?
Att låna ut mot otillåtligt hög ränta eller sälja med oskälig vinst

Permalänk
Medlem

Bästa tips? Vänta på rea eller köp begagnat

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Lägg en prisbevakning. Jag gav 379kr för det på skiva på Black Friday.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Tror inte du vet vad ocker betyder.

Från wikipedia:
"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år. Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."

Det känns ju absolut som tillämpligt i det här fallet. Skalpering är en annan synonym för vad de sysslar med

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

845:- är inte ok någonstans bara för ny grafik när man till och med får de andra varianterna gratis.
Låt höra de bästa snåltipsen för att komma undan billigare.

Ett av dom sämre spel jag spelat trots vad andra säger. Dålig story, dålig gameplay utan innehåll. Fullständigt bortkastad tid.

Gör som talonmas sa,

Skrivet av talonmas:

Kolla en let's play på youtube