Ipad touch beter sig konstigt efter batteri- och skärmbyte

Permalänk

Ipad touch beter sig konstigt efter batteri- och skärmbyte

Har en ipad gen5.På högra långsidan "svullnade"upp ipaden inte mycket men den fanns där.Trodde batteritet gjorde det(ca 5-6 år) köpte nytt batteri men just på högra långsidan finns iget batteri dessutom såg det platt och felfritt ut.Men bytte det ändå men glaset sparck ,bytte det med,flyttade över hemknappen också.Med svullnaden betedde sig ipaden konstigt,ca 2cm nerifrån och uppåt(med hemknappen neråt reagerade inte på tryck.Displayen lyser över hela ytan ser bra ut färger och sånt bara den reagerar inte på tryck längst ner om jag håller i den stående.Kan det vara själva displayen?Eller finns det något annat som kan ge det fenomenet?
Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

@Kowalski1 *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, dvs. "Hej" räcker inte som rubrik.

On topic:
Ett svullet batteri kan mycket väl ha skadat elektroniken, inte alls ovanligt att ex. touchfunktionen dör eller reagerar konstigt. Vad exakt har du bytt? Är det ny LCD-panel, glas och digitizer eller har du bara bytt nån del?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

1:ipaden svullnade lite på höger sida(hemknappen nedåt)och ca 2 cm remsa längst ner slutade reagera på tryck.
2.trodde det var batteriet.köpte nytt ,när öppnat ipaden såg jag att just där fram och baksidan börjat öppna sig finns inget batteri alltså på höger sida.Glaset,Digitizern sprack tyvärr vid ingrepp köpte nytt.
3:gamla batteriet var inte alls svullet någonstan men bytte det ändå ca 5-6 år gammal
4:även med nytt glas,Digitizer fungerar inte nedre delen av den ihopmonterat(drog inte bort skyddet från tejpen runt om ifall jag behöver öppna den igen) ipaden.Därför jag frågade om en del av själva bildeskärmen kan sluta fungera.