Får felmeddelande ifrån windows update CODE 80072EFE
Har en gammal
Anledningen till detta var att ett par av diskarna rök i HPservern och när jag fick om installera Home Server OS:et så får jag detta felmeddelande. Har försökt läsa MS-artiklar och testat ett par saker, men in inget som hjälper. Nyckeln är givetvis äkta. Har även provat att om installera servern ytterligare två gånger utan resultat. Felmeddelanden kommer alltid när jag försöker köra Windows update första gången, så jag kommer aldrig vidare och kan uppdatera. Nån som har något uppslag ur jag kan komma för bi detta?
Home OS kör förmodligen med en gammal Windows Update klient som inte använder SHA-2 för checksummor. Jag skulle installera om en nyare avbildning om så finnes, eller installera KB4490628, KB4474419 samt KB3138612 manuellt.
Home OS kör förmodligen med en gammal Windows Update klient som inte använder SHA-2 för checksummor. Jag skulle installera om en nyare avbildning om så finnes, eller installera KB4490628, KB4474419 samt KB3138612 manuellt.
Den första bilden skulle bara illustrera hur lite info det finns hos Microsoft. Lyckades installera två av de tre KB-filerna och nu står den och letar efter nya uppdateringar, vilket den har gjort en bra stund så vi får se vad som händer.
Den första bilden skulle bara illustrera hur lite info det finns hos Microsoft. Lyckades installera två av de tre KB-filerna och nu står den och letar efter nya uppdateringar, vilket den har gjort en bra stund så vi får se vad som händer.