Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Köpa domän för egen mailadress. Alla tips mottages.

Permalänk
Medlem

Klicka på Go-daddy på Proton mails sida i supporten.
Sedan ska du följa stegen i avsnittet "Create SPF, DKIM, and DMARC records" på Go-daddys domänadmin sida.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråd lite.

Jag har precis satt upp detta med en egen domän och sen proton. I sista steget så finns möjligheten att använda funktionen "Catch them all" vilket gör att alla mail som skickas till min domän plockas upp. dvs mail som skickas till blajblaj@minDomän.com kommer också hamn i min inkorg.

Funderar på om det är bra eller dåligt?
Det jag kom på som skulle vara bra är att det är ett enkelt sätt att använda olika mail till olika tjänster utan att jag behöver konfigurera något.
Blocket får blocket@minDomän.com
Tradera får tradera@minDomän.com osv men jag behöver inte konfigurerar upp detta i något interface varje gång i och med att alla mail ändå kommer fram. Har jag gjort en tankevurpa nu?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mr_Lazy:

Väcker denna tråd lite.

Jag har precis satt upp detta med en egen domän och sen proton. I sista steget så finns möjligheten att använda funktionen "Catch them all" vilket gör att alla mail som skickas till min domän plockas upp. dvs mail som skickas till blajblaj@minDomän.com kommer också hamn i min inkorg.

Funderar på om det är bra eller dåligt?
Det jag kom på som skulle vara bra är att det är ett enkelt sätt att använda olika mail till olika tjänster utan att jag behöver konfigurera något.
Blocket får blocket@minDomän.com
Tradera får tradera@minDomän.com osv men jag behöver inte konfigurerar upp detta i något interface varje gång i och med att alla mail ändå kommer fram. Har jag gjort en tankevurpa nu?

Jag kör på catch-all för enkelhetens skull. Ännu har jag inte börjat ta emot spam men om jag gör det så lägger jag upp en regel att den-som-tog-emot-spam@mindomän blir blockerad/skickad till spam.

På så vis slipper jag att manuellt lägga till alla som skall användas och sedan eventuellt blockera dem och istället bara OK på allt och blockera vid behov.