Permalänk
Medlem

Gamingdator för ~10 000

Hej!

Med Diablo 4 anstormandes imorgon krävs en uppdatering av datorn. Använder datorn främst till att spela (Starcraft 2, Path of Exile, Diablo 2 Resurrected, MTG Arena). Ofta streamar jag eller kollar på streams/videos samtidigt som jag spelar. Diablo 4 kommer nog vara det mest krävande spelet de närmsta åren.

Var först inne på att byta ut delar men har bestämt mig för att köpa nytt istället. Hittade denna tråd och vill ha något liknande men med vissa justeringar. Är okunnig kring detta så är tacksam för all hjälp

Direktlänk till bygget av @Daytone

Chassit: Skulle vilja ha ett lite mer stilrent, vitt chassi. Tips på motsvarande chassi/nätaggregat?

Hårddisk: Har Kingston NV2 1TB, funkar det istället?

Minne: Har Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB), funkar det istället?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hårddisk: Har Kingston NV2 1TB, funkar det istället? - Ja det fungerar

Minne: Har Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB), funkar det istället? - Så länge det är DDR4 så fungerar det, google och verkar vara DDR4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Hårddisk: Har Kingston NV2 1TB, funkar det istället? - Ja det fungerar

Minne: Har Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB), funkar det istället? - Så länge det är DDR4 så fungerar det, google och verkar vara DDR4.

Skönt att höra och yes det är det. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Hej tack att du valde mitt bästa bygge. Här har du några ändringar. Det moderkortet i bygget var förut på en bra rabat. Vilket det inte är längre så valde ett annat som är lika bra. Gick för en lite bättre psu då du kan ha kvar den ett tag och det är skönt att den är stark. Valde ett vitt chassi som är extremt snyggt. Om du inte gillade det fullt så rekommenderar jag alla montechs chassin

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

https://komponentkoll.se/bild/YECry.png

Hej tack att du valde mitt bästa bygge. Här har du några ändringar. Det moderkortet i bygget var förut på en bra rabat. Vilket det inte är längre så valde ett annat som är lika bra. Gick för en lite bättre psu då du kan ha kvar den ett tag och det är skönt att den är stark. Valde ett vitt chassi som är extremt snyggt. Om du inte gillade det fullt så rekommenderar jag alla montechs chassin

Tusen tack för hjälpen! Blir nog detta - grafikkortet verkar kosta 500kr mer (första erbjudandet borta), är det ändå ett bra val?

Håller med om att chassit är snyggt, fick godkänt från partnern också såg att det är beställningsvara men hoppas det kommer fram snabbt.

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHelium:

Tusen tack för hjälpen! Blir nog detta - grafikkortet verkar kosta 500kr mer (första erbjudandet borta), är det ändå ett bra val?

Håller med om att chassit är snyggt, fick godkänt från partnern också såg att det är beställningsvara men hoppas det kommer fram snabbt.

Allt gott!

Gött. Och ja det är fortfarande den bästa varianten

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Hej! Uppdatering: Byggde ihop denna i veckan och är riktigt nöjd. Tusen tack @Daytone och @Sions för hjälpen!