De blockerar redan från början med DLSS.
Så Nvidia blockerar FSR från att finnas i spel som också har DLSS? Galet!
Det är imponerande hur dålig press Starfield har fått genom anklagelserna om att AMD "potentiellt" skulle hindra en DLSS implementation. Tittar man på en lista över spel avancerade uppskalningstekniker har ju nvidia betydligt fler DLSS exklusiviteter. Och värre där är ju att nvidia inte erbjuder någon fallback till de som inte kan köra DLSS.
Samtidigt, folk höjer inte ett dugg på ögonbryn när till och med utvecklare som Id Software (som har en lång historik av open source, och deras motor är utvecklad i Vulkan) saknar FSR helt och hållet. Däremot pryder både Nvidia och RTX logotyper spelet. och DLSS är den enda uppskalningstekniken tillgänglig.
Starfield är ju inget problem då RTX-ägare ändå har iaf tillgång till en avancerad temporal uppskalare. Den må se något sämre ut än DLSS i låga upplösningar. Men i 1440p-, och ännu mindre 4K, är skillnaderna ärligt talat ganska minimala. Det handlar om karaktärsskillnader snarare än något som påverkar kvalitén i större utsträckning. Det hade ju varit trevligt ifall sweclockare ställde sig på konsumenters sida och slutade höja Nvidias monopolistiska beteende till skyarna.
Men det är klart, fanboism skapas ju av att folk vill rättfärdiga och hävda varför deras dyra inköp är bäst. Det har mystiskt nog funnits i alla tider, att tro att det skulle försvinna känns ju lite naivt.
FSR i 1440p ser förjävligt ut, framförallt i rörelse. För att inte nämna all shimmering det orsakar, man Ser verkligen att det är uppskalat från en lägre upplösning.
De spel där som endast har DLSS är i de flesta fallen indie spel och inget storspel som säg Jedi Survivor eller Starfield. Där AMD har fler titlar som är låsta endast till FSR.