Köphjälp: Begagnad stationär pc hemmadator | något år gammal, ej för senaste spelen. +>32" skärm?

Permalänk

Köphjälp: Begagnad stationär pc hemmadator | något år gammal, ej för senaste spelen. +>32" skärm?

Hej där,

Är det någon som kan tipsa mig om en begagnad hemdator av 2021års modell eller nyare typ? I Stockholm.
Tänker mig att komplettera den med en +32" dataskärm som köpes ny ifrån butik på blackfriday nu i november.
Jag vet inte om jag vill kunna spela på den så mycke, men isåfall ej något extremt vasst grafikkort, har helt enkelt inte prövat att lira spel förutom på min gamla playstation konsoll på 100" filmduk i hemmabion.
Jag tror jag behöver lite guidning om lämplig modell för mig då jag bara haft surfplatta senaste åren!!!
Budget utan skärmen någonstans kring ~6000kr?

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Skulle leta efter något med en RTX2070(s) eller 3060(ti) och kanske i5 10400 eller R5 3600. Borde vara något i den prestanda klassen man bör kunna få. Folk är dock envisa med att deras gamla prylar är värda betydligt mycket mer än vad det egentligen är- så inte alltid enkelt att hitta.

Man behöver ju ha lite koll när man ska köpa begagnat om man vill ha något vettigt och inte lika enkelt att peka ut exakt vad du ska köp.

Permalänk
Medlem

Något i den här stilen nyp. Tror priset kan bli lite mer än 6000kr dock då den har lite häftigare delar.
https://www.sweclockers.com/marknad/232322-asus-rtx3070-i5-10...