Permalänk

WiFi7 - Vad är era erfarenheter?

I somras kom dom första WiFi7 routrarna ut på marknaden. Första klienterna finns redan SmartPhones som OnePlus11, Xiaomi 13 Pro, ASUS ROG 7 och Laptops som Lenovo Slim 7i. Iphone verkar vänta till nästa år. Är det någon som har testat WiFi 7? Vilken router skall man köpa? Några barnsjukdomar och interoperabilitetsproblem mellan olika chipset?

Permalänk
Skrivet av wifikungen:

I somras kom dom första WiFi7 routrarna ut på marknaden. Första klienterna finns redan SmartPhones som OnePlus11, Xiaomi 13 Pro, ASUS ROG 7 och Laptops som Lenovo Slim 7i. Iphone verkar vänta till nästa år. Är det någon som har testat WiFi 7? Vilken router skall man köpa? Några barnsjukdomar och interoperabilitetsproblem mellan olika chipset?

Har inte hunnits testa tillräckligt mycket, men några funderingar har jag i alla fall. I närtid har jag svårt att se att Wi-Fi7 vänder sig till företag, utan främst är en produkt för early adopters. Självklart kommer det att förändras över tiden, men det ligger troligen lite längre fram. Min andra fundering är om man verkligen behöver en ny iPhone (som kommer SNART!) eller om upplevelsen för mig som privatperson blir bättre på Wi-Fi7 även om jag kör en iPhone13:) Detta sett till vad jag får för upplevelse med mitt befintliga Wi-Fi6 nätverk hemma på gården.

Permalänk