6700xt FPS-drop, tyda log?

Permalänk

6700xt FPS-drop, tyda log?

Hej.

Spelar inget avancerat, men "War Thunder" tanks, och får nu helt plötsligt återkommande och rejäla FPS-drops.
Upplever även lite 'stuttering' omkring dropsen (ibland även orelaterat)

Jag loggade på kul i AMD Adrenalin, och hittade till slut vart logfilen hamnade, laddade den på "Adrenalin Charts" sida.
Kan man se loggen på annat/bättre sätt?

Kan någon hjälpa mig tyda loggen?
Kan jag visa den hjälpligt, eller kan jag lägga in den här?
Vilka mätvärden är viktiga att se, jag ser ju dropsen, men funderar om jag skulle vilja se framförallt Voltmätningar?

Har uppdaterat drivrutinerna efter jag började uppleva problem, ingen egentlig skillnad.

Ryzen 3700x, Sapphire 12g rx 6700 xt, 16Ram

Har undervoltat GFX, men även provat att återställa, utan påverkan!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Har du kört DDU i felsäkert läge och provat med en drivrutin som ska funka bra med War Thunder?
Det brukar stå lite varstans på nätet om en eller flera drivrutiner inte funkar optimalt i ett spel.
Det händer då och då.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Har du kört DDU i felsäkert läge och provat med en drivrutin som ska funka bra med War Thunder?
Det brukar stå lite varstans på nätet om en eller flera drivrutiner inte funkar optimalt i ett spel.
Det händer då och då.

DDU körde jag när jag installerade Radeon, sedan dess har det fungerat med den drivrutin som var aktuell då (cirka 1 år sedan)
Provade PUBG, och fick intensiva drop där med.
Jag misstänker något med mitt grafikkort, försöker utesluta så mycket det går.
Kortet går ned till 0-GHz i samband med dropsen, men det korrollerar inte med någon värmespike, eller annat som jag kan tyda.
Hotspot når 90 grader, gpu når 70.

Vet inte om jag orkar prova olika drivrutiner, inte än.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det händer då och då.

Försöker lägga in en bild från hwinfo, om nån ser något avvikande. Maxvärdet avser en rundas spelande ~10min.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.