Amazon Prime börjar med annonser i januari

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HoboCop:

Men hur många använder allt annat man "får"? Jag vill bara streama. Handla ifrån Amazon ser jag som helt uteslutet.

Jag använder flera av tjänsterna så även med en höjning är det galet prisvärt. Bara en Twitch sub till exempel är en femtiolapp.

Prime video har som sagt varit separat från allt de övriga, men jag antar att detta säljer bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Om Amazon behöver bli mer lönsamma med sin streaming-tjänst har jag ett förslag. Lägg ned Rings of Power. Bara den serien har kostat Amazon både kapital och rykte.

Nej, det hoppas jag verkligen inte att de gör.

Permalänk
Medlem

Alla streamingtjänster rör sig mot betald reklam. Det kommer till slut inte finnas betalda abonnemang utan reklam. De börjar smått, "bara 5 sekunder långa" kommer folk att säga i försvar till idiotin. Eller "Jag stör mig inte på reklamen". Sedan blir det värre och värre.

Jag hoppas att tillräckligt många redan nu faktisk kan säga ifrån, så vi slipper en framtid med endast reklam-tjänster. Fast, när det kommer till människors vilja att förändra, genom att offra något de gillar, så är jag tveksam. Men man kan alltid hoppas.

Permalänk
Skrivet av Darc:

Alla streamingtjänster rör sig mot betald reklam. Det kommer till slut inte finnas betalda abonnemang utan reklam. De börjar smått, "bara 5 sekunder långa" kommer folk att säga i försvar till idiotin. Eller "Jag stör mig inte på reklamen". Sedan blir det värre och värre.

Jag hoppas att tillräckligt många redan nu faktisk kan säga ifrån, så vi slipper en framtid med endast reklam-tjänster. Fast, när det kommer till människors vilja att förändra, genom att offra något de gillar, så är jag tveksam. Men man kan alltid hoppas.

På folks vindar ligger pirat-hatten kvar nånstans. Den hamnade väl ofta där för att den inte sågs som det smidigaste alternativet längre.

Men saker ändras.

Permalänk
Medlem

suffering succatash

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Den är ju onekligen lite klurig.

Jag tittar väldigt sällan på Amazon Prime då dom inte har det bästa urvalet av filmar, men varför har jag Prime? För att få varorna direkt och snabbt, det är ju sparat ihop på bara en mån. med Prime, så är frakten täckt, kinda like that...

...å den annan sida, jag har bemärkt att varor med Prime är rätt så högt prissatta i förhållande till andra ställen, så inget är gratis här, jag tror frakten är inbakat i priset med prime och därför högre satt. Så i slutändan är det ju frågan om det är värd det.

Jag titta hel del på prime video;
Jack Ryan
Top Gear killarna (OG)
Good Omens
Reacher
Jury Duty
Picard
med mera

Suck

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Just för Amazon så tror jag inte detta påverkar dem speciellt mycket...Prime är så mycket mer än bara videotjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

De lär tjäna extremt bra på reklam med streamingtjänster, enligt en analytiker jag hör på en podcast ibland. Traditionella reklamköpare har letat efter ställen att visa sin reklam, eftersom ingen under 70 ser på linjär-TV längre, så efterfrågan är stor.

Japp, men det har många. Apple kör också så, fast man kan skippa den omedelbart, och den kommer aldrig mellan två avsnitt utan bara när man slår på nåt nytt eller en hel serie är slut.

Man kan skippa den omedelbart på prime med.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Man kan skippa den omedelbart på prime med.

Nja....det dröjer en till två sekunder innan "skip"-knappen dyker upp.
Vilket för mig är lika störande som att någon ställer sig framför TVn i en till två sekunder...

Permalänk
Medlem

Prime med reklam är det minsta problemet. Har inventerat mina streamingtjänster och det är Spotify, HBO Max, TV4 play, Amazon Prime. Det är många 100-lappar per månad. HBO Max ligger närmast till att sägas upp.

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt Prime nu i skrivande stund.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Prime med reklam är det minsta problemet. Har inventerat mina streamingtjänster och det är Spotify, HBO Max, TV4 play, Amazon Prime. Det är många 100-lappar per månad. HBO Max ligger närmast till att sägas upp.

Ja, om inte HBO max var 49 sek per månad så länge som den inte sägs upp så hade den rykt för länge sen.

Permalänk
Skrivet av Darc:

Alla streamingtjänster rör sig mot betald reklam. Det kommer till slut inte finnas betalda abonnemang utan reklam. De börjar smått, "bara 5 sekunder långa" kommer folk att säga i försvar till idiotin. Eller "Jag stör mig inte på reklamen". Sedan blir det värre och värre.

Jag hoppas att tillräckligt många redan nu faktisk kan säga ifrån, så vi slipper en framtid med endast reklam-tjänster. Fast, när det kommer till människors vilja att förändra, genom att offra något de gillar, så är jag tveksam. Men man kan alltid hoppas.

Håller med. För mig ryker Prime-meddelemskapet den dag de börjar visa reklam. De har helt enkelt inte en tillräckligt bra produkt för att kunna ta extra betalt för den. Jag betalar hellre för att slippa reklam på Youtube i så fall. Är dock lite rädd att om alltför många betalar för Youtube kommer förfarandet börja leta sig in i Googles övriga produkter. Se en reklamsnutt varje gång du ska vittja din Gmail-inbox? Hu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Jag titta hel del på prime video;
Jack Ryan
Top Gear killarna (OG)
Good Omens
Reacher
Jury Duty
Picard
med mera

Suck

The Devils Hour
Säsong två kan inte komma fort nog, om nu inte Amazon har "cancellerat" den..

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.