Bankappar - bra och dåliga!

Permalänk

Bäst av alla bankappar är nog ändå "Revolut".

De har 4.7 på Google Play Store och alla funktioner du kan tänka dig, samt ett par till.

Det inkluderar att
- Ha flera olika bankonton med olika valutor kopplade till samma betalkort, vilket innebär att du slipper växlingsavgifter vid betalning.
- Gratis manuell växlingsavgift mellan olika valutor på vardagar (till viss gräns)
- Gratis uttag av kontanter (till viss gräns)
- Köpa och sälja råvaror, inklusive guld och silver
- Köpa och sälja kryptovalutor
- Max utgiftsgräns på dina betalkort
- Låsa och låsa upp betalkort
- Virtuella betalkort
- Virtuella engångskort
- Sparande och fonder
- Snabba överföringar
- Barnkonto med gratis fysiskt kort och egen barnapp (max ett konto i standard)
- Att man kan se varför en betalning failade i realtid, med en vettig förklarande text
- Gratis standardabonnemang som täcker allt ovan.

Sedan kan man betala för att få fler funktioner och höjda gränser.

Det enda som saknas är väl bank/postgiro betalningar och koppling till Swish.

Permalänk
Medlem

har i nuläget SEB och tycker bank-appen är bedrövlig vad gäller att se swish betalningar. Jag vet inte om andra banker/appar har samma problem, hittar ingen info om hur detta är löst i andra appar. men iaf, det jag stör mig som fan på är att om jag swish-betalar och skall kategorisera i SEB appen så kan jag inte se vilken person/företag jag swishat till(ser enbart swish nummer).

jag måste då gå in på swish och logga in på historiken där om jag vill kunna kategorisera mina utgifter rätt, men vill inte hålla på med massa extrajobb.

exempel för o va övertydlig:
jag betalar på pizzeria X med mitt bank-kort, då står det ju att jag betalat till pizzeria X i appen och kan lätt organisera den till "äta ute" men om jag swishar till pizzerian eller någon annan person/företag så står det inte deras namn i bank appen, utan bara numret.

finns det någon bank-app som löser detta åt en?

Mvh
Organiseringsmannen