Teckensekvens får IOS att krascha

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att även "sweclockers": + valfritt tecken får min iPhone att starta om Springboard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kan tillägga att även "sweclockers": + valfritt tecken får min iPhone att starta om Springboard.

Jepp, verkar gå bra att skriva valfritt där...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Samma sak händer på iPadOS.

Permalänk
Medlem

Det händer inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Som är en?
Och version av iOS?

En 11a med 17.6.1, testade dock igen nu, missade att man skulle skriva semikolon också. Den kraschar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av evil penguin:

Säkert? Du skriver t.ex. "":: i sökrutan (sista tecknet kan vara vilket du vill, men för enkelhets skull mer av samma här) och inget händer?

Testade på lite olika ställen, skriver man det i inställningars sökruta kraschar inställningar och man är åter på hemskärmen. Dock ingen annanstans och det känns inte som när springboard ”förr” utan inställningar stänga bara ned

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Du ska så klart klistra in din ROP kod efter semikolon, lägger du kod som kraschar på stacken har du gjort fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Inte den första gången detta händer med iOS. Ena gången var det nån Arabiska tecken i viss kombination som fick OSet att krasha. Minns också nån liknade bugg där det var en URL som fick Messages appen att ta ner hela OSet, var ju kul när folk skickade hit och dit för att vara roliga.

Det där med att det skulle vara bättre förr stämmer inte.

Rätt länge sen, en Linuxdist där man bara delvis implementerat "utf-8" så kunde man genom att i ett terminalfönster i X11 ange något av de nationella tecknen åäö m.fl få hela X-Windows att krascha. Skrev man tex "emacs bömb.txt" så rasade X11 med ett felmeddelande ungefär "illegal utf-8 string".

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Don't drink and programming!
Jag upplever inte ios/ipad mer stabilt än något annat. Och i princip allt finns det liknande buggar som återkommer.
Det jag facineras över är hur otestade saker idag är när de släpps idag. Kolla bara in betyg till Explosion Kitten 2 på svenska Appstore i ios.

Kom en uppdatering för Exploding Kittens 2 i går ser jag. Kanske bättre nu? Men visst kan man undra hur de kan släppa så buggig mjukvara.

Jag tycker annars ser mesta med IOS och IpadOS och MacOS är stabilt. Kan hålla med om din (tidigare) kritik om att vissa spel är suddiga på IPad då de antagligen inte köra i ”native” upplösning. Kanske för tungrott? Men generellt tycker jag det ser bra ut och funkar stabilt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia