Det är väl ingen hemlighet att det är mest jag och Yoshman som postar kod? Annars är det tunt
Och om du tror (vilket jag inte tror att du tror) att det är första gången jag åker på kritik så har du fel.
Min bakgrund eller de miljöer jag jobbat i skiljer sig dock ganska kraftigt från vad som är normalt. Har i princip alltid jobbat med extrem tidspress för att få fram produkter snabbt. Då går det inte att använda sig av standardlösningar
Få är vana vid det
Kan det vara för att vi har framförallt har banala diskussioner om saker som är uppenbara och inte behöver kodexempel?
Varför ska jag lägga tid på att skiva kod åt dig när du?
1. Inte klarar att hänga med i ett logiskt resonemang.
2. Hoppar till ett nytt ämne när du tycker det är jobbigt.
Du klarar inte ens att hålla ett resonemang kring pseudokod följande för att du börjar diskutera returvärden istället för att hålla dig till diskussionen om namngivning.
int is_ready();
int foo() {
if(is_ready()) {
do_work();
}
}
Vilket är lustigt när du själv postade din:
if (foo.is_true() == true) {
...
}
Min bakgrund eller de miljöer jag jobbat i skiljer sig dock ganska kraftigt från vad som är normalt.
Så klar dom gör ...
Har i princip alltid jobbat med extrem tidspress för att få fram produkter snabbt. Då går det inte att använda sig av standardlösningar
Få är vana vid det
Säger du verkligen att det går snabbare att implementera något själv än att ta en färdig produkt?