Halloj
Har sökt i flera minuter på nätet (mina google skills kanske saknas...)
Det är så att jag letar efter ettt AI-baserat text to speech - helst som klarar svenska men kan nöja mig med en engelsk.
Det måste gå att köra lokalt, utan nån "ring hem" till en server, samt köras på lokal hårdvara (har ett 3080, men kan låta den stå och jobba i bakgrunden)
Sure, so far so good, finns massor med alternativ. Men mitt problem är att så fort kommandot SUDO eller PYTHON börjar nämnas så vänder sig min hjärna ut och in. Och alla verkar vara github projekt som riktar sig till utvecklare (därav mitt val av forumkategori)
Om det är ett bra alternativ kan jag tänka mig att betala en mindre engångssumma för ett bra standalone program som jag äger för alltid som körs lokalt.
Alla jag hittat har långa svårförståeliga kommandon som man bara kopierar och klistrar in och sen ska allting fungera likt svart magi. Problemet är att så fort saker börjar avvika från instruktionen så är jag helt lost...och det tar stopp.
Jag testade tortoiseTTS men instruktionen blev fel, jag fick felmeddelande (.exe filen som kör minconda hette nånting med _conda.exe" så kommandona stämde inte i instruktionen, och följande gav felmeddelande vid följande kommando: conda activate tortoise)
https://github.com/neonbjb/tortoise-tts
Så, jag undrar om det finns nån som har en helt vanlig windows installer som installerar allt jag vill ha. Och sen startar jag ett program som gör det jag vill?
Om jag måste hålla på att lära mig python så ger jag upp
Måste man vara utvecklare?
Förväntar mig att svaret blir: JA, på den frågan
Men håller tummarna