Hej!
Jag har en stationär gamingdator som jag köpte för tre år sedan och undrar vad jag skulle kunna få för den. Den är köpt på Elgiganten för cirka 3 år sedan för 9000 och kostar idag ny 9500. Det är den här https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...
Vad tror ni som är datorkunniga. Jag är helt novis där det gäller datorer och delar?
Den kostar inte 9500 idag då den inte säljs längre. Skulle säga runt 2000-3000 kronor då den är väldigt utdaterad, i synnerhet grafikkortet som inte var nytt för tre år sen heller.
Produkten har utgått så jag förstår inte varför dom har priset kvar. Du kan i alla fall bortse från det då den inte skulle kosta det om komponenterna fanns nya idag.
Med tanke på åldern och specifikationerna så bör du kunna få runt 3k för den om den fungerar som den ska. Kanske lite mer via blocket/FB.
Tack för alla tips. I och med att den mest stått och samlat damm senaste året släppte jag den för 3000kr. Nu ska jag bara sälja mina andra saker 2 möss, 2 tangenbort, en skärm och högtalare