Ny CPU och Moderkort, dator startar inte.

Permalänk

Ny CPU och Moderkort, dator startar inte.

Hej jag har nyss installerat nytt moderkort och CPU men datorn verkar inte vilja starta, när jag klickar på startknappen lyser det upp på moderkortet(ett rött ljus) där det står CPU. Sen kopplade jag inn mus och tangentbord men dom kan inte lysa upp eller fungera.

Moderkort-MSI intel motherboard PRO H610M-E DDR4

CPU-i5-12400F

TS två trådar om samma ämne sammanfogade (§ 3.3 Korspostning) - MOD
Permalänk

Datornstartar inte efter en installation av nya komponenter

Hej jag har nyss installerat nytt moderkort och CPU men datorn verkar inte vilja starta, när jag klickar på startknappen lyser det upp på moderkortet(ett rött ljus) där det står CPU. Sen kopplade jag in mus och tangentbord men dom kan inte lysa upp eller fungera.

CPU-i5-12400F

Permalänk

Dubbelkolla din CPU igen.

Bild för att underlätta
Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucashehe:

Hej jag har nyss installerat nytt moderkort och CPU men datorn verkar inte vilja starta, när jag klickar på startknappen lyser det upp på moderkortet(ett rött ljus) där det står CPU. Sen kopplade jag inn mus och tangentbord men dom kan inte lysa upp eller fungera.

CPU-i5-12400F

Om processorn är installerat ordentligt och du inte råkat böja pins i moderkortet så skulle jag kolla att alla kablar är installerade som de ska. 24 pin till moderkortet på höger sida men även 8 pin uppe till vänster.