Permalänk
Medlem

Lite hjälp tack!

Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black 360W ATX (AMD&P4 OK)

Abit IC7 i875P 4DDR-DIMM 5PCI FireWire Audio SATA Raid Socket478 ATX

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478

TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)

Western Digital Caviar XL WD800JB 80Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE

Hercules 3D Prophet 9600Pro 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP

Totalt inkl moms 8454.00

---------------

Vad tror ni om detta paket???? Har tänkt att klocka processorn hur mycket kan man komma upp i??? Har även tänkt att klocka grafikkortet, är det nåt som funkar bra?? Har hört att 9600 ska vara lite slött annars... Står och väger mellan 9600 & 9800 pro, attans att man inte har pengar... Är 9600 ett bra budget kort eller finns det nåt annat???

Nåt ni skulle ändra på i paketet ovan om ni skulle köpa det, minnen, grafik, moderkort m.m.???

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

beror på hur högt du siktar och vilken kylning du planerar att köra med... ska du upp mot en 280-300fsb så skulle jag rekomendera andra minnen...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

funderar på ett likadant moderkort är det nått för den som är fanatiker när det gäller krävande spel

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Avstängd

<- Beställde just det mobot

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Det är ett fint paket, men jag skulle kolla efter lite bättre minnen ifall du planerar att klocka riktigt högt.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men om du skall överklocka fundera på bättre minnen... Sen låter 360 W kanske lite i svagaste laget, men det går nog bra så länge du inte slänger in för mycket grejer i burken.

Funderade själv på den lådan men fastnade för Antec Plus 1080 AMG... antar att det är komplett du beställer ifrån?

Ja, det och egentligen vilket springdale/canterwood kort som helst (nästan) duger alldeles utmärkt att spela på. Frågan är vad man vill betala för och vad man prioriterar. Men IC7 är ett bra val om jag får tro allt jag sett och hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red_rat
funderar på ett likadant moderkort är det nått för den som är fanatiker när det gäller krävande spel

Gamers kanske tycker mer om IC7-G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDark
Gamers kanske tycker mer om IC7-G

syftar du på det inbygda nätverkskortet då eller?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

grejerna är från datorbutiken.com. det är väl inte jag personligen som ska klocka så vad menas 280 - 300 fsb??? Hur långt kommer jag med minnena jag har? Är det klockning av minnena lr processorn som det fsb'n gäller, har bara tänkt klocka processorn...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

för att kunna klocka processorn till höga hastigheter så måste du ha minnen som klara av någorlunda höga hastigheter...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

varför? (antagligen en dum fråga men ändå)
Har tänkt att försöka klocka 2.4 processorn till 2.6 lr 2.8 mhz hur lång tror ni jag kommer med dessa minnen???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det skulle jag tro. Det är när du ska upp till 3,3 3,6 som du måste ha lite bättre prylar

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

ska du inte högre än så så räcker dom minnerna... det enda problemet är att när man börjar klocka så kan man inte begränsa sig/sluta... man vill högre hela tiden..

ett tag kanse 2,8 räcker sen vill du bara högre och högre

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

hehe, rätt så rätt Skall köpa nästan ett identiskt system som ditt själv slappy med 2,4c och ic7. Jag har också svårt att bestämma mig för vilka minnen jag ska ha Kolla min tråd för tips: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=17333...

Visa signatur

-