Här är årets Google Pixel-telefoner

Permalänk
Melding Plague

Här är årets Google Pixel-telefoner

Med Googles tolkning av Magsafe.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vilka hårdvaru problem tian fått!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hmm 5090 eller Pixel-telefon?

Lite löjliga priser tyvärr, men det är ju till stor del pga inflation och halvsvag krona

Permalänk
Snusfri

Min Pixel 9 Pro XL får duga iaf 1 år till, känner inget direkt behov av att uppgradera.
Sugen på Pixel Watch 4 dock då min Galaxy Watch 4 Classic är några år nu och har tappat endel batteri och vissa saker är låsta för att man inte har en Samsung telefon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

30W laddning med kabel på 10 Pro... samma hastighet som Oneplus 7T som släpptes 2019.
Hur kan de ligga så efter Oneplus och co med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

30W laddning med kabel på 10 Pro... samma hastighet som Oneplus 7T som släpptes 2019.
Hur kan de ligga så efter Oneplus och co med detta?

Snabbladdning HATAR jag. Telefonen blir varm och batteriet mår inte bra av värme.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Snabbladdning HATAR jag. Telefonen blir varm och batteriet mår inte bra av värme.

Är ju lite onödigt att hata en funktion som i princip aldrig är på om du har dynamisk laddning på eller själv väljer att använda en klen laddare.

Däremot håller jag med om att funktionen är något överskattad. Det är väldigt sällan man måste ladda telefonen supersnabbt. Bara det går någorlunda snabbt så är jag nöjd. Det behövs inga 75 watt laddning...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Tele2 kommer att sälja denna version? De säljer redan 9an men 10an lyser med sin frånvaro. Går att beställa 10 från andra försäljare så som Telia, Telenor, Tre, Hallon, Halebop, Comviq, Elgiganten, Webbhallen och så vidare.

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast batteriet blir ju inte jättevarmt? Warp charge och Supervooc är ju utvecklat just för att flytta lasten från telefonen till laddaren.
Resultatet är att majoriteten av värmen dumpas i laddaren och kabeln, medans om du laddar med en vanlig laddare så måste kretsen i telefonen göra jobbet.

Jag trodde samma som dig innan,att snabbladdning gjorde skada och har mest laddat min Oneplus 9 Pro med en 12 wattare. Resultatet är att jag har lika slitet batteri som de som alltid kör med en Warp charge/Supervooc laddare.

Samsungs batterier verkar ju dessutom inte hålla mycket längre trots att de laddar segt som sirap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Fast batteriet blir ju inte jättevarmt? Warp charge och Supervooc är ju utvecklat just för att flytta lasten från telefonen till laddaren.
Resultatet är att majoriteten av värmen dumpas i laddaren och kabeln, medans om du laddar med en vanlig laddare så måste kretsen i telefonen göra jobbet.

Jag trodde samma som dig innan,att snabbladdning gjorde skada och har mest laddat min Oneplus 9 Pro med en 12 wattare. Resultatet är att jag lika slitet batteri som de som alltid kör med en Warp charge/Supervooc laddare.

Samsungs batterier verkar ju dessutom inte hålla mycket längre trots att de laddar segt som sirap.

Han är tvungen att alltid skriva det, det är ett mantra.

Permalänk
Medlem

Jag har 120 watt snabbladdning. Haft min mobil 2 år och märker inte av en stor skillnad i batteri eller så. Snabbladdning är inte skadligt för batteriet.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med en Google telefon men orkar inte med deras hårdvara, oftast problem med det och de är fula också men gillar mjukvaran.

Ge mig Oppo Find X8 Ultra i norden. Får se hur det blir med OnePlus 15 men kommer säkert va sämre än X8an.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina, sugen på att byta från Apple men gillar mina MagSafe-tillbehöver så härligt att dom stöds.

Permalänk
Medlem

Undrar om dom har fixat så notiser inte är fördröjda.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Är ju lite onödigt att hata en funktion som i princip aldrig är på om du har dynamisk laddning på eller själv väljer att använda en klen laddare.

Däremot håller jag med om att funktionen är något överskattad. Det är väldigt sällan man måste ladda telefonen supersnabbt. Bara det går någorlunda snabbt så är jag nöjd. Det behövs inga 75 watt laddning...

Jag använder sällan 100w laddningen på min oneplus 12 men ibland är det riktigt nice. På natten kör jag bara 20w, inte för att det spelar någon större roll, men för snål att köpa en 100w laddare till.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Få saker jag hatar mer än slöladdning, ska iväg om 10min och man får 5% istället för 40-50%, vet inte hur många ggr det har räddat hela dagen. Finns inget som hindrar dig från att använda en annan laddare på natten eller bara ställa in det på telefonen.
Ibland undrar man..

Permalänk
Medlem

Inget mer revolutionerande än så alltså. Pajade skärmen på min pixel 6 pro förra veckan och velade mellan att vänta på pixel 10 pro och att plocka ut en galaxy s25 samma dag.

Blev Samsung och måste säga att UI, rapphet och det mesta annat är bättre än Googles. Tror inte det finns nåt med Pixeln som jag saknar, särskilt inte vikten. Kameran är inget revolutionerande, är väl det som var en liten besvikelse då.

Magsafe löser jag genom Peak Design-skal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Nej, även om man har dynamisk laddning så laddas telefonen snabbt upp till 80%. Finns inte heller någon inställning för det på många telefoner, vilket är ännu mer störande

Skrivet av Moriquende:

Jag trodde samma som dig innan,att snabbladdning gjorde skada och har mest laddat min Oneplus 9 Pro med en 12 wattare. Resultatet är att jag har lika slitet batteri som de som alltid kör med en Warp charge/Supervooc laddare.

Det är ju dock för att OnePlus snabbladdning är undantaget där värmen blir i laddaren. Du pratar om en specifik snabbladdning, som är proprietär laddningsfunktion från OnePlus / BKK. Min förra telefon blev så varm så jag inte kunde hålla i den en gång när jag snabbladdade den. Med USB-PD blir telefonen mer varm vid snabbladdning än inte

Skrivet av ramlösa:

Få saker jag hatar mer än slöladdning, ska iväg om 10min och man får 5% istället för 40-50%, vet inte hur många ggr det har räddat hela dagen. Finns inget som hindrar dig från att använda en annan laddare på natten eller bara ställa in det på telefonen.
Ibland undrar man..

Jag har aldrig haft en inställning om jag vill ha snabbladdning på eller av. Det är Samsung, Sony och Asus telefoner som har inställning för det. Jag måste använda en laddare som inte har stöd för snabbladdning. Jag tar hellre en telefon där batteriet klarar en hel dag utan problem än att ha snabbladdning. Är typ 7 år sedan jag hade en telefon som inte enkelt klarade en dag utan laddning (06-22)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Inget mer revolutionerande än så alltså. Pajade skärmen på min pixel 6 pro förra veckan och velade mellan att vänta på pixel 10 pro och att plocka ut en galaxy s25 samma dag.

Blev Samsung och måste säga att UI, rapphet och det mesta annat är bättre än Googles. Tror inte det finns nåt med Pixeln som jag saknar, särskilt inte vikten. Kameran är inget revolutionerande, är väl det som var en liten besvikelse då.

Magsafe löser jag genom Peak Design-skal.

Är väl ändå flera år sen nya mobiler var revolutionerande i princip. Senaste 5 åren har väl smartphones teknik varit så pass mogen att inga större uppgraderingar utöver det vanliga brukar vara att förvänta sig. På ett vis saknar jag när en ny mobil var en stor nyhet, å andra sidan är det skönt att mobilen man har inte känns halvgammal efter 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Blev Samsung och måste säga att UI, rapphet och det mesta annat är bättre än Googles.

Lite otydligt, menar du att Galaxy S25 är rappare än Pixel 6 eller Pixel 10?

Permalänk
Medlem

Kör vidare med min Pixel 9 Pro XL tills den slutar få uppdateringar. Hinner nog komma många nya modeller innan dess.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Lite otydligt, menar du att Galaxy S25 är rappare än Pixel 6 eller Pixel 10?

Ja kanske flummigt inlägg. Snabbare än pixel 6 pro vilket så klart också beror på åldersskillnaden, men Pixeln har stått sig även mot nya mobiler i upplevt rapphet i gui:t (en kollega som just hade köpt värsta Oneplus ifjol undrade vad jag hade för monstermobil som var så rapp), och jag har förr upplevt Samsung som lite slöa (söliga animationer och sånt) men denna känns verkligen rapp.

Nu lär ju Pixel 10 vara ett rejält kliv upp från Pixel 6, men min poäng är snarare att det jag tidigare ogillat Samsung för verkar vara borta, så ångesten över att missa Googles egna, renodlade UI är som bortblåst då jag insett hur mycket det saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Jemil:

Är väl ändå flera år sen nya mobiler var revolutionerande i princip. Senaste 5 åren har väl smartphones teknik varit så pass mogen att inga större uppgraderingar utöver det vanliga brukar vara att förvänta sig. På ett vis saknar jag när en ny mobil var en stor nyhet, å andra sidan är det skönt att mobilen man har inte känns halvgammal efter 2 år.

Precis. Min Pixel kände jag aldrig behövde bytas egentligen. Gjorde allt jag behövde och kändes rapp nog. Samsung känns dock mer användarvänlig och där hade nog Google kunnat göra mer på mjukvarufronten, men då har det snarare stått still.

Permalänk
Medlem

Jag kör vidare på min Pixel 9 Pro några generationer till. Enda problemet (som visserligen är ett rätt stort problem) jag har är att fingeravtrycksläsaren fungerar dåligt med skärmskydd. Samtidigt känns det som att alla mobilmodeller har något specifikt som strular, kunde varit värre.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Ganska höga priser men de matchar ju vad Apple och Samsung tar betalt. Med tanke på hur långt efter förra Tensor var så känns ändå 60% inte så imponerande.

Att man kan byta batteri på klockan så enkelt är en riktigt bra ”feature”. Borde vara standard på alla smartklockor. Min Apple Watch 6 fungerar utmärkt på allt förutom när det gäller batteriet som börjar bli lite segt med 78% batterihälsa.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Ganska höga priser men de matchar ju vad Apple och Samsung tar betalt. Med tanke på hur långt efter förra Tensor var så känns ändå 60% inte så imponerande.

Att man kan byta batteri på klockan så enkelt är en riktigt bra ”feature”. Borde vara standard på alla smartklockor. Min Apple Watch 6 fungerar utmärkt på allt förutom när det gäller batteriet som börjar bli lite segt med 78% batterihälsa.

därför halebop nästan ger bort pixel 10pro (120 kr i 12 månader...). Abonnemanget kostar ju 339 men det gör det ju oavsett om du har telefonen eller inte.

Men priserna som sätts är efter vad konsumenterna betalar. Hade telefonen varit billigare hade folk uppfattat den som dålig "varför är denna halva priset som en iphone? nej jag är ju rik så ja köper då det bästa för dom 16000 jag endå tänker lägga".

Permalänk
Medlem

NPU hit och NPU dit - hur mycket av alla AI-funktioner körs ens lokalt på luren?

Känns som det mesta kräver en internetuppkoppling ändå? Och processas av Googles servrar?

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Har de lidar så man kan bekräfta bankID transaktioner med ansiktet? Det börjar bli dags...

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt event.... Men ganska säker på att det får bli en 10 pro XL som får ersätta min fold4 som jag börjat tröttna på. Samt använder redan gmail och flera andra tjänster så min själ är redan såld till Google och Microsoft så lika bra att ta bort Samsung ur listan

Får hoppas på att det kommer något trevligt kombo erbjudande bara

Skrivet av bran:

NPU hit och NPU dit - hur mycket av alla AI-funktioner körs ens lokalt på luren?

Känns som det mesta kräver en internetuppkoppling ändå? Och processas av Googles servrar?

just själva AI assistenten som automatiskt plockar svar från mail till sms osv är helt lokalt enligt eventet igår

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Om det är något som skadar batteriet så är det trådlös laddning. Min Pixel 7a blir varm som en spisplatta. Prövade bara ett par gånger innan jag valde trådat för att inte riskera att huset brinner ner.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB