Problem med MSI 875P-NEO-FIS2 och P4 3.0C

Permalänk
Medlem

Problem med MSI 875P-NEO-FIS2 och P4 3.0C

tjenare.. skrivit om detta tidigare, trodde jag hittade felet men tyvärr..

är så att jag köpte för ett tag sen lite nytt inkl. en P4 3.0C, å ett MSI 875p NEO moderkort..

är så att jag fick fel minnen första gången jag beställde å när jag väl fick nya minnet så monterade jag det å la igång å det funkade faktiskt bra, lyckades installera windows å det knallade på åså efter ett tag så dog datorn helt å hållet, startade datorn igen å skärmen var helt svart å efter ett tag fick jag upp en ruta på skärmen där det stod "Cable connected OK, No signal" låter som att datorn startar upp men jag får ingen bild... har en "bracket med 4 lysdioder som säger till om nått är fel men den lyser bara grönt (OK) har testat slita ut alla pci kort, tagit ut minnet, slitit ut hd's och cdrommar å brännare å hela kittet, resettat bios men inget verkar hjälpa.

Nån som har stött på nått liknande? nån med samma moderkort som kanske har nån aning om vad det kan vara eller nått?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Skulle tro att något är galet med moderkortet. Bara att prova sig fram om du har möjlighet att låna ett mobo och cpu och lite andra delar. Annars får du nog lämna i väg för koll. Ett tips kan vara att gå in på MSI:s eget forum och se om någon där kan hjälpa dig.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Hmm om du säger att datorn låter som den startar men du inte får någon bild, så låter det ju som det är något knas med grafikkortet. Kolla med något annat grafikkort innan du skickar iväg grunket.

EDIT: Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Hmm om du säger att datorn låter som den startar men du inte får någon bild, så låter det ju som det är något knas med grafikkortet. Kolla med något annat grafikkort innan du skickar iväg grunket.

EDIT: Vad har du för grafikkort?

Ett 3D Prophet Ati Radeon 9800 PRO 128 mb...

har testat med ett gamlat Asus V7700 (Geforce 2) också.. dock ingen skillnad..

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl