Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
crown> du har heller intee fått nått email än från bostream antar jag ? det står på deras sida att 12nov så ska alla ha fått ett email...det är imorron...kan nästan slåvad om att vi knappast kommer att få något email imorron, och om vi får det så står det säkert nått i stil med "hej hej gubbar....v49 blir ni inkopplade" *morrar*

Skulle tippa på att de blir som du säger, fast tror inte alls på att de kommer att komma något mail imorgon. De lär dröja. När det gäller vecka 46 så är du ju säkert att dom inte kan uppfylla det. Jag menar det dröjer ca 10 dagar att få scream från att Xstream är bortkopplat. Så även vecka 49 låter rätt så overkligt. Men å andra sidan så har jag gärna kvar Xstream ett tag till, tror inte de finns någon med Scream som har sagt att det fungerar som de ska.

De som har fått det klagar rätt mycket på det och de lär väl vara så i början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brio
Lite kort om mina erfarenheter av scream efter två dagar med tjänsten: Fick mitt modem (Alcatel SpeedTouch 510) igår måndag 10 nov, kopplade in det och började testköra. Sitter på station Äppelviken, Sthlm med ett avstånd på ca 1600m. Fick initialt ca 850kb/s vid nedladdning från sunet och en upload på runt 90kb/s. Efter ett litet tag minskade dessa hastigheter drastiskt (d/l ca 380 kb/s och u/l ca 50 kb/s). Idag tisdag fungerar det nästan inte alls. Trögt att surfa, med tre-fyra omladdningar av varje sida innan all information är på plats. Uppkopplingen går ner titt som tätt och ibland kommer den tillbaka utan att fungera över huvud taget och då verkar endast omstart av datorn kunna få igång tjänsten igen. Min d/l från sunet ligger just nu på ca 100 kb/s och u/l 30 kb/s. Blev lite av ett antiklimax när man har väntat så länge på att få tjänsten. Fler som lider av detta?

låt tiden ha sin gång lite innan du drar för snabba slutsatser. Tekniken är ny och dom håller på o gör rätt mkt ändringar o så kan jag gissa..

Permalänk
Medlem

Scream i Göteborg

Är det nån överhuvudtaget i Göteborg som har fått i gång scream?

Permalänk
Medlem

Re: Scream i Göteborg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hype
Är det nån överhuvudtaget i Göteborg som har fått i gång scream?

Jo de är väl några enstaka som har fått det. Men under senaste månaden så har ingen fått det vad jag vet. Bostream verkar ha glömt gbg och satsat på sthml :/

Permalänk
Medlem

nå får ju se det lite positivt vi som får det lite senare kanske slipper alla barnsjukdomar

Permalänk
Medlem

Re: Re: Scream i Göteborg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Jo de är väl några enstaka som har fått det. Men under senaste månaden så har ingen fått det vad jag vet. Bostream verkar ha glömt gbg och satsat på sthml :/

Det låter helt okej i mina öron

Permalänk

Nån frågade när jag beställde. Sista veckan i augusti. Minns inte dag dock.
För de som kör ftp via 8.1 adsl kan jag väl rekomendera cuteFTP. maken till aggressivitet har jag inte sett. Den reconnectar illa kvickt när linan brutits och fortsätter direkt. Den pressar på tills rubbet är klart. Alltid. Tråkigt att surfa bara. En del refresh och klickningar blir det för att ta sig fram. Men jag är positiv. Jag tror på bättring. En given höjdare. Jag är mycket nöjd i vilket fall.

Permalänk
Medlem

thats the spirit !!!!

Permalänk
Medlem

Aspudden Gateway.....!!
Jag har samma problem som en del här..
Gatewayen svarar välligt dåligt. Det är välligt olika vad man får för svar från den. mellan 9 ms och 900 ms och ibland Timeout. Felanmälde detta igår till BoStream vid 5 tiden. Hoppas dom gör något åt det allfall.. Dom fick mitt nalle nummer så hoppas att dom hör av sig under dagen.. ( Bor ca 1400 meter från stationen. Styrbjörnsvägen)

Visa signatur

1400 Meter Aspudden, BoStream, Har inkopplat Scream ADSL,
// Robban

Permalänk
Medlem

Stationen färdig [check]
Order Behandlad [check]

Hur lång tid tar det nu????

GBG/MASTHUGGET är stationen.

Permalänk
Medlem

Blev ju lovad ett mail igår, fick inget så jag skrev tillbaka till bostream inatt och sa att jag var besviken på att dom alltid ljög för mig. Då fick jag tillbaka ett svar i morses som löd såhär:

"Mailet ska ha kommit innan klockan 11 idag. Det blev försenat då det tog lång tid att gå igenom vilka kunder som skulle ha vilken info manuellt."

Återstår att se huruvida det stämmer eller ej...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Tråkigt att surfa bara. En del refresh och klickningar blir det för att ta sig fram. Men jag är positiv. Jag tror på bättring. En given höjdare. Jag är mycket nöjd i vilket fall.

Skönt att höra i all bedrövelse och misär

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Givetvis kom inget mail före klockan 11 heller, som väntat.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

precis samma här, inget mail till mig heller men efter jag ringde till deras support imorse och fick gnällt lite osv, så har de uppdaterat min status på deras hem sida till:

Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Är det någon som vet hur lång tid det tar efter man har fått den här statusen tills man kan börja surfa med scream ? förresten är det den sisa "uppdateringen" man får av dem tills man är igång, eller finns det yttligare en ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Min status ändrades till detta för ca en vecka sedan - enligt kundtjänsten är det "planerat" att mitt nuvarande internet ska kopplas ur om en vecka - sedan tar det ca en vecka innan man får igång Scream.

De berömda 3 veckorna alltså

Permalänk

Men va fan har redan väntat i 3 veckor nu från v43 då Hisingen blev uppkopplad....bostream kan ju omöjligt ta yttligare 3 veckor på sig för att skicka hem ett modem till mig och nån virrig ALU arbetare till stationen på Hisingen

När jag ringde och var arg till supporten iförra veckan så började han yla om att v46 så var de så gott som säkert att jag skulle kunna surfa med mitt scream....varför har samtliga internet leverantörer så jävla svårt att hålla sig till sanningen.... >:/

imorse när jag fick prata med kundtjänst så snurrande han om att de har börjat koppla upp scream 8/1 till folk på Hisingen...iofs så var väl bara det en lögn för att lugna ner mig >:/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jojo - min station installerades (som jag påpekat förut) v34

Permalänk
Medlem

när dom ringde mig i fredags sa dom 2-3v nu är det
vecka 51 helt plötsligt dom e ju heelt sjuka...

Bästa kund,

Vi beklagar förseningen av din scream vdsl-beställning!

Du kvalificerar för vår scream vdsl-tjänst då du
ligger mycket nära din telefonstation. Tyvärr är
scream vdsl ytterligare försenad och vi kommer under tiden
du väntar på din scream vdsl-tjänst installera dig
på systertjänsten scream adsl – 8 Mbps.

Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under
vecka 51 och i februari är det planerat att du enkelt och
snabbt ska bli uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i
tjänsten och på Bostreams bekostnad. Om du inte önskar
denna alternativa lösning kan du avbeställa din
beställning på www.bostream.com/cancelscream

Permalänk
Medlem

Nu kom mailet...enligt dom kommer jag att få ADSL installerat V51 och sedan VDSL i februari...suck, frågan är om man ska byta till BBB eller härda ut.

Permalänk
Medlem

Skönt ialf att få ett datum. Hoppas nu bara att dom håller tidsplanen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bästa kund,

Du kvalificerar för vår scream vdsl-tjänst då du ligger mycket
nära din telefonstation. Tyvärr är scream vdsl ytterligare försenad
och vi kommer under tiden du väntar på din scream vdsl-tjänst
installera dig på systertjänsten scream adsl – 8 Mbps.

Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under vecka 50
och i februari är det planerat att du enkelt och snabbt ska bli
uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i tjänsten och på
Bostreams bekostnad. Om du inte önskar denna alternativa lösning
kan du avbeställa din beställning på www.bostream.com/cancelscream

Vi har full förståelse för att du önskat dig scream vdsl-tjänsten
enligt den tidsplan som var planerad, och vi ber om ursäkt för eventuella
besvär förseningen kan ha orsakat. Vi använder just nu alla tillgängliga
resurser för att säkerställa snabba och effektiva leveranser av scream och
vi hoppas att detta under omständigheterna kan vara ett acceptabelt alternativ
för dig.

Vänliga hälsningar,

Richard Burston
VD Bostream

Visa signatur

MSI k8t neo ,Amd 64 3200+, elixir 512 sticka pc400, Club-3d 9600 pro @ 460/340 and some other crap.

Permalänk
Medlem

Asså. Bostream e ju itne seriösa!
Gick in på /cancelscream sidan för att avboka. Då står det att det inte går för dom har redan börjat installationen. Då ringer jag supporten. Då får jag reda på att dom ändå inte kunde ansluta mig av någon anledning. Och detta hade dom upptäckt redan 21/8. Men itne fan har dom berättat det för mig !!! Ja blir så less

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baaz
Asså. Bostream e ju itne seriösa!
Gick in på /cancelscream sidan för att avboka. Då står det att det inte går för dom har redan börjat installationen. Då ringer jag supporten. Då får jag reda på att dom ändå inte kunde ansluta mig av någon anledning. Och detta hade dom upptäckt redan 21/8. Men itne fan har dom berättat det för mig !!! Ja blir så less

Vilka nötter. Bra sugen på att avbeställa också, men jag kan ju inte få något annat än BoStream=BullShit.

SUPEREDIT Jag avbeställde precis....

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzz
Skönt ialf att få ett datum. Hoppas nu bara att dom håller tidsplanen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bästa kund,

Du kvalificerar för vår scream vdsl-tjänst då du ligger mycket
nära din telefonstation. Tyvärr är scream vdsl ytterligare försenad
och vi kommer under tiden du väntar på din scream vdsl-tjänst
installera dig på systertjänsten scream adsl – 8 Mbps.

Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under vecka 50
och i februari är det planerat att du enkelt och snabbt ska bli
uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i tjänsten och på
Bostreams bekostnad. Om du inte önskar denna alternativa lösning
kan du avbeställa din beställning på www.bostream.com/cancelscream

Vi har full förståelse för att du önskat dig scream vdsl-tjänsten
enligt den tidsplan som var planerad, och vi ber om ursäkt för eventuella
besvär förseningen kan ha orsakat. Vi använder just nu alla tillgängliga
resurser för att säkerställa snabba och effektiva leveranser av scream och
vi hoppas att detta under omständigheterna kan vara ett acceptabelt alternativ
för dig.

Vänliga hälsningar,

Richard Burston
VD Bostream

Jag fick ett exakt likadant=)=)=)

Permalänk
Medlem

skönt ringde supporten v51 stämde inte för mig dom väntar bara på bekräftelse från teknikerna att dom kopplat in mig så skulle dom skicka ut modem...

Permalänk
Medlem

o jag har fortfarande inte fått något mail..

aja det kommer väl =/

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem

Fick också ovan meddelande men vad som stör mig är att när jag går in på deras status-sida säger de att min order inte är behandlad

Hoppas det beror på administrativa skäl, och inte på att de gör ett vaporware utskick?

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk

lechill wtf Avis. Vill ha mitt också.

Permalänk

Alltså min bror som har samma station beställde och fick 3 veckor efter han beställde ( notera BESTÄLLDE) han har då 8/1. Sen nu får jag ett jävla mail som säger att jag skall vänta 5 jävla veckor.

Permalänk
Medlem

Morfeus:tror inte dom börjat grejja då ringde och gapa lite på dom och då behandlade dom min order och det ändrades på status sidan fem minuter senare.. till att min orde var behandlad...

Permalänk

vi som ska vå scream adsl 8/1 för vi bor förlångt bort från telestationen, asså ska vi oxå få de där emailet ? jag har då inte sett röken av det än iaf

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!