Permalänk
Medlem

Säg inte prolle

Kalla inte CPU för "prolle". Låter så sjukt fult.
Prolle låter precis som ett trimkit till en gammal Puck Dakota eller något.

Än värre är moderkaka till moderkort. Så fort man läser ordet moderkaka tänker jag på en slemmig blodig "blob" som man knappast kan stoppa i en dator.

Permalänk
Medlem

hehe.

propp då eller mammaplanka

alla dessa smeknam får du nog lära dig att leva med!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Hmmm..... håller med till viss del. Jag använder aldrig dom orden dock.

Fast det värsta ordet för att identifiera en datOR är "datan", eller "hårddisken"

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

det enda jag stör mig på är när visa säger "datan" istället för "datorn"

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

eller när mosan säger har du nu köpt fler hårddiskar? vad ska du med flera sådana där låder till.... dem har svårt för att få in att hårrdisk inte är chassi..... ... ... .

Permalänk

Jag håller med dig Sippe! Ännu mer irriterande är "Celly" istället för Celeron.

Permalänk
Medlem

Säg inte morsan!

Använd det korrekta ordet modermodem istället!

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Att man förkortar processor tycker jag inte är så konstigt, det är trots allt ett ganska knöligt ord att stava till. Att däremot förkorta moderkort till moderkaka verkar ganska onödigt.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

Helt rätt! Stör mej sjukt mycket när folk säger prolle. tycker ni det är jobbigt att skriva processor, skriv cpu!!!

Visa signatur

Nerd.

Permalänk
Medlem

Jobbigt att skriva ett ord? Öh, det lät ganska konstigt. Nej, förresten, jag orkar inte prata mer, jag håller nog käften resten av mitt liv

Se signatur för min uppfattning av förkortningar...

Permalänk
Medlem

Jag struntar i att folk använder knasiga förkortningar, bara man förstår vad de betyder. Jag menar, detta är ett forum ingen C-uppsatts. Däremot "smileys" och "emotes" är riktigt störande, det visar bara på en omognad hos personen i fråga.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Ordet "prolle" tycker jag låter lite fräckt, det har jag inget emot. Dock håller jag med om att "moderkaka" inte är ett så trevligt ord.

Skulle man vara omogen bara för man använder smileys och emotes? Kan man inte skriva en mening utan 3 smileys i varje så visst, då är det ju lite överdrivet.

Nått som irriterar mig mer då är folk som inte kan läsa reglerna. Appropå det, weird, din signatur är alldeles för lång...

Permalänk
Medlem

weird: Är inte din sign lite väl stor?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

En annan läckerbit är när någon säger: "Jag har inte mer minne kvar så jag måste köpa nytt" eller "Mitt minne börjar bli fullt så jag måste köpa större". Jag tror de flesta har hört dessa uttryck någon gång

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Skulle man vara omogen bara för man använder smileys och emotes? Kan man inte skriva en mening utan 3 smileys i varje så visst, då är det ju lite överdrivet.

Jag tycker personligen det, ja. Eller kanske okunnig är ett bättre ord för det. Men jag är inte uppväxt med lunarstorm.se, så jag har kanske missat något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Nått som irriterar mig mer då är folk som inte kan läsa reglerna. Appropå det, weird, din signatur är alldeles för lång...

Var det en pik, eller?

Jag har läst reglerna, när jag blev medlem och när jag blev avstängd en gång. Då stod det inget om att signaturen skulle passa in under en upplösning på 1024x768 (stod något i stil med använda sunt förnuft), och eftersom jag inte blivit informerad om regeländringen så är det ganska svårt att rätta sig efter den. Men visst, jag ska ändra den så att du inte blir irriterad.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
weird: Är inte din sign lite väl stor?

Det räcker med en gång. Läs hela tråden nästa gång, speciellt det sista inlägget, innan du skriver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CP-Unit ?

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

werid: I och med att du inte svarade tyckte jag att det var lika bra och fråga en gång till

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Prolle är väl ok. Men inte moderkaka...

Permalänk
Medlem

Min lärare i datorkunskap sa minne till hårddisk. Då blev jag lite ledsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Jag tycker personligen det, ja. Eller kanske okunnig är ett bättre ord för det. Men jag är inte uppväxt med lunarstorm.se, så jag har kanske missat något.

Var det en pik, eller?

Jag har läst reglerna, när jag blev medlem och när jag blev avstängd en gång. Då stod det inget om att signaturen skulle passa in under en upplösning på 1024x768 (stod något i stil med använda sunt förnuft), och eftersom jag inte blivit informerad om regeländringen så är det ganska svårt att rätta sig efter den. Men visst, jag ska ändra den så att du inte blir irriterad.

Ja, men inget illa menat, ville bara upplysa dig.

Permalänk
Medlem

Man förstår vad folk menar med orden som prolle, moderkaka, ja allt vad det heter. Så jag ser inget med att folk skriver det, fast det är roligt att påpeka att det är fel.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Avstängd

skumma smeknamn kanske inte är det bästa. Men så länge man fattar så är det ju lungt. Och förkortningar är gjorda för att användas, så varför inte..

Citat:

Jag struntar i att folk använder knasiga förkortningar, bara man förstår vad de betyder. Jag menar, detta är ett forum ingen C-uppsatts. Däremot "smileys" och "emotes" är riktigt störande, det visar bara på en omognad hos personen i fråga.

Får man fråga varför du är provmedlem?
Och ifall även det kanske har något med omognad att göra?

Avstängning visar ju oftast på en omognad hos personen ifråga.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
skumma smeknamn kanske inte är det bästa. Men så länge man fattar så är det ju lungt. Och förkortningar är gjorda för att användas, så varför inte..

Får man fråga varför du är provmedlem?
Och ifall även det kanske har något med omognad att göra?

Avstängning visar ju oftast på en omognad hos personen ifråga.

Jag hävdar fortfarande att den person som var omogen i mitt fall var den admin som kicka ut mig. Men egentligen rörde det sig om ett missförstånd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hävdar fortfarande att den person som var omogen i mitt fall var den admin som kicka ut mig. Men egentligen rörde det sig om ett missförstånd.

hehe samma här, senaste gången jag blev avstängd. 1:a gången var det mitt fel, andra gången var det ett missförstånd..

hmm 4 anmärkningar....

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Låt oss skriva Central Processing Unit i fortsättningen det är trots allt det ENDA rätta. Processor är ett luddigt begrepp, det kan ju lika gärna vara en grafik eller ljud processor..

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Avstängd

stör mig på "mobo". vafan kan man inte säga moderkort för? lam förkortning

Permalänk
Medlem

kebabflott:

"Mobo" är väl den enda vettiga förkortningen på moderkort, då det på engelska heter motherboard.

Permalänk
Medlem

Mycket skönare att säga; (prolle, processor),(mobo, moderkort). Det går helt enkelt fortrare att skriva.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Kalla inte CPU för "prolle". Låter så sjukt fult.
Prolle låter precis som ett trimkit till en gammal Puck Dakota eller något.

Inte långt ifrån!

Moderkort = moppe/mobbo/modde/mokko/morsa
Processor = prolle/propp/pruck/prosse/prokke/prokkis/prossor/poppe

- Va haru för pruck och morsa?
- En Barre tvåfemhundra och en Asse A7V8X.