Permalänk

9800 Pro hjälp!

Tjena har idag fått min helt nya dator, och har nu skruvat ihop den, har dock stött på ett problem.... får ingen signal till skärmen, varken tangenbortdet eller PC-speakern ger något liv ifrån sig ? någon som vet någn lösning, har ett Epox 8rda3+ moderkort, och ett hercules 9800 Pro grafikkort, om ni vill veta mera om mitt system kolla "DaDevil666" här på SWEclockers forum, eftersom jag skriver på en polares konto nu....

Får helt enkelt ingen bild till skärmen, och inget händer vid start, inget alls, jo fläktar och allt sånt startar men inget annat...

//DaDevil666

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Våld, våld löser det mesta (men inte problem på datorer).

Du kanske kan nå Biosen genom att trycka på "del","f5" eller vad du nu har för knapp för att nå den. Kolla alla sladdar. Det kan ju vara nåt som e paj också, kanske ett minne.
Det är ju problematiskt att du inte kan göra något.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, det var processorn som inte satt som den skulle.

Permalänk

TACK det stämmer bra som du sa, det var prollen som inte kommit riktigt på rätt =/ men nu funkar det och allt är bra ! tack för hjälpen !

//DaDevil666

Visa signatur