Permalänk

Bostream Paketförlust

Hej!

Jag skapar en ny tråd om detta då det ligger lite utanför tråden om vilka som fått scream från bostream. Det har jag äntligen fått nu. Jag får de farter jag förväntat mig. ca 850 kb/sec dl och 95 kb/sec ul. (har ca 2 km till stationen i aspudden.)

Jag har dock ett problem jag verkar vara ensam om. Jag får ca 8-12% paketförlust vid ping mot gateway och detta innebär brutna överföringar, att man måste reloada webbsidor osv. Mycket irriterande. Det verkar inte heller bero på kassa kopparledningar eller så då det går att pinga min dator utifrån utan förlust men det är problem att pinga från min dator till gateway.

Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget. Det gjordes felanmälan på detta och det skall tas itu med inom 3 dygn vilket är deras policy för felanmälningar.

Om någon har någon kunskap om tekniken kring vdsl eller har något tips på ifall jag kan påverka något själv är jag mycket, mycket tacksam för svar. Det tips jag fick från dem var att hårdsätta duplex till halv duplex 10 mbit istället för auto.
Det ändrades inget.

mvh/
Ola.

Permalänk
Medlem

Re: Bostream Paketförlust

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Hej!

Jag skapar en ny tråd om detta då det ligger lite utanför tråden om vilka som fått scream från bostream. Det har jag äntligen fått nu. Jag får de farter jag förväntat mig. ca 850 kb/sec dl och 95 kb/sec ul. (har ca 2 km till stationen i aspudden.)

Jag har dock ett problem jag verkar vara ensam om. Jag får ca 8-12% paketförlust vid ping mot gateway och detta innebär brutna överföringar, att man måste reloada webbsidor osv. Mycket irriterande. Det verkar inte heller bero på kassa kopparledningar eller så då det går att pinga min dator utifrån utan förlust men det är problem att pinga från min dator till gateway.

Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget. Det gjordes felanmälan på detta och det skall tas itu med inom 3 dygn vilket är deras policy för felanmälningar.

Om någon har någon kunskap om tekniken kring vdsl eller har något tips på ifall jag kan påverka något själv är jag mycket, mycket tacksam för svar. Det tips jag fick från dem var att hårdsätta duplex till halv duplex 10 mbit istället för auto.
Det ändrades inget.

mvh/
Ola.

Du har aDSL inte vDSL så du vet.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

ok.. jag tycker det är ett under att det går att slussa så mycket data genom en kopparledning. Men både adsl och vdsl går väl mot samma station och utrustning eller? Jag har fattat det som att de skickar snikmodem till oss som bor längre från stationen och att det begränsas till 8/0.8 istället för 26/26. Åja. Då vet jag iaf vad jag det är för förkortning på den teknik jag använder.

Permalänk

Jag har samma problem. Får tappade paket när jag pingar min scream-gw. Även när jag pingar gw:n utifrån!! Det måste vara nåt galet med bostreams gw eller routing..

Sitter på en annan station än dig..
Ska kontakta bostream imorn..

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe rev 2.00 | Athlon XP2500+ @ 3200+ | Tt SilentBoost | 768MB Kingston HyperX PC3500 cas2.0 | MSI 6800GT 256 Mb DDR3 | Antec Truepower 380W |