Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Hej!
Jag skapar en ny tråd om detta då det ligger lite utanför tråden om vilka som fått scream från bostream. Det har jag äntligen fått nu. Jag får de farter jag förväntat mig. ca 850 kb/sec dl och 95 kb/sec ul. (har ca 2 km till stationen i aspudden.)
Jag har dock ett problem jag verkar vara ensam om. Jag får ca 8-12% paketförlust vid ping mot gateway och detta innebär brutna överföringar, att man måste reloada webbsidor osv. Mycket irriterande. Det verkar inte heller bero på kassa kopparledningar eller så då det går att pinga min dator utifrån utan förlust men det är problem att pinga från min dator till gateway.
Enligt bostream är jag ensam om detta och att alla på aspuddens station ska vara uppe och igång vid det här laget. Det gjordes felanmälan på detta och det skall tas itu med inom 3 dygn vilket är deras policy för felanmälningar.
Om någon har någon kunskap om tekniken kring vdsl eller har något tips på ifall jag kan påverka något själv är jag mycket, mycket tacksam för svar. Det tips jag fick från dem var att hårdsätta duplex till halv duplex 10 mbit istället för auto.
Det ändrades inget.
mvh/
Ola.