Permalänk
Medlem

Moderkort m.m

Hej!

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk
Medlem

Se till att skaffa ett kort med stöd för SATA.

Vet inte varför man skulle vilja ha ett MSI-kort egentligen. Men det är väl det som följer med alla datorpaket på komplett.se. Skulle föredra något märke av högre kvalitet. Typ Abit, Asus, EPoX.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag ville ha ett MSI var för att jag hat ett par sådana, och det har aldrig strulat.

Men nu äre så att jag har varit på butiken och kikat, dom hade inga MSI, och jag vill ha grejjorna före Lördag, så då tyckte han att ett "ASUS KT600 ASUPA7V600" var ett bra alternativ eftersom jag vill ha SATA, så jag har lite halvt bestämt mig för detta ASUS kort (Hoppas det inte kommer att skada att prova nått nytt :] )
Sen en 2500+ Barton
Kingston 512DDR 400Mhz PC3200 (pg a att dom inte hade Twinmos)
Maxtor 120GB SATA 8 (dom hade inga Seagate som jag hade bestämt mig för först)
300-350Watts nätagg till nått billigt chassi :]

Vad tror ni om detta val?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WizhY
Anledningen till att jag ville ha ett MSI var för att jag hat ett par sådana, och det har aldrig strulat.

Men nu äre så att jag har varit på butiken och kikat, dom hade inga MSI, och jag vill ha grejjorna före Lördag, så då tyckte han att ett "ASUS KT600 ASUPA7V600" var ett bra alternativ eftersom jag vill ha SATA, så jag har lite halvt bestämt mig för detta ASUS kort (Hoppas det inte kommer att skada att prova nått nytt :] )
Sen en 2500+ Barton

Om du inte tänker klocka så kommer det nog fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Neerå klocka har jag inte tänkt gjort :]
Men nu verkar det bli yttligare en ändring, han pratade om nå A-DATA Minnen ifall de inte hade Kingston, så jag får väll se hur det blir...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WizhY

Sen en 2500+ Barton

Om du vill ha MSI så finns de både på oneshop.nu och itbolaget.com. ITbolaget har för övbrigt föredömligt korta leveranstider och fraktkostnader. (125:- oavsätt vad man beställer, oneshop har 99:-). Här hittar du dessutom dina Twinmosminnen.

Datorbutiken ÄR ca 30% dyrare på vissa produkter såsom chassin, nätagg, kablar(UTP 70%), floppy (50% dyrare eller mer) och har tar mer betalt för frakten än itbolaget och oneshop.

Datorbutiken har däremot en ypperlig sajt och ett större utbud.