Permalänk
Medlem

Filhanterare (xfe)

Jag har testat ett helt gäng grafiska filhanterare nu och hittat en som jag trivs rätt bra med. Xfe heter den (X File Explorer). Men det är en sak jag saknar, ikoner på filerna. Det finns ifyllda defaultvärden men jag har inte dom ikonerna som den försöker ladda. Så det jag undrar är om det finns färdiga themes (ja, jag har sökt en massa) för xfe?

Det verkar jobbigt att hitta alla ikoner själv och skriva i sökvägar till alla.

Tips på andra filhanterare tar jag gärna också emot.

Konqueror, Gnome-Commander, Nautilus, Endeavour Mark II, XWC, ytree, gmc, gentoo och säkert ett helt gäng till har jag redan testat.

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Medlem

Ser inte Rox-Filer i din lista, så har du inte testat den så är det hög tid att du gör det F.ö så har jag ingen lösning på ikon problemet.

Permalänk

Tack för tips på filhanterare

Permalänk
Medlem

ett till tips om bra filhanterare är krusader om man vill ha det grafiskt

Permalänk
Medlem

jag tankade ner midnight-commander igår, ruuuuuskigt bra =), prova det (funkar även utanför X)

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Hedersmedlem

XNC, TUX-Commander

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN
jag tankade ner midnight-commander igår, ruuuuuskigt bra =), prova det (funkar även utanför X)

vad är det som är så bra med mc då? själv tycker jag att det är ganska värdelöst, man kan utföra de mesta sakerna med det, men det är bara jobbigt..enda fördelen är att det funkar utan X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
ett till tips om bra filhanterare är krusader om man vill ha det grafiskt

Gillar inte alls krusader, den skulle ha varit med i listan av dom jag redan har testat. Jag tycker att den är långsam, ful, klumpig att arbeta med och dessutom så kräver den kdelibs.

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Gillar inte alls krusader, den skulle ha varit med i listan av dom jag redan har testat. Jag tycker att den är långsam, ful, klumpig att arbeta med och dessutom så kräver den kdelibs.

tänkte bara nämna den när jag såg att den var ganska lik xfe.. har bara provat den lite och jag tycker den verkar vara smidig.... angående utseendet; smaken är som baken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN

mc är guld värt.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

xfe vore guld värt om bara foxLib gick att kompilera till min slackware burk.
Suck och stön