Permalänk

Vad hittar man i morfars garage?

Letade lite i morfars garage idag och hittade en lackeringsspruta med tillhörande kompressor som ger perfekt tryck. Han har tydligen använt detta när han var skomakare.

Och jag fick de Passar bra till när jag ska spraya mitt chassie nu snart

Provade och vilket resultat. Om ni på något sätt kan få tag i en sån, använd det!

Ps. Hittade en massa annat användbart också som jag fick

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Avstängd

kul för dig

Visa signatur

Don wanna work, wanna bang on keyboard ! Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

spraya nått och lägg upp bilder så får vi se!

Visa signatur

...

Permalänk

ok..... vore ju kul om de nån gång kom upp nån liten bild på nåt som nån har gjort på detta forumet..... inte för att va taski eller så.... den e säkert jättefin å bra men ja säger som Tykoo:

spraya nått och lägg upp bilder så får vi se!

Visa signatur

mmmm...

Permalänk

Ska bara såga ut något mönster i chassiet. Men ni kan få en bild på sprutan.
Bilder

Visa signatur

Set My Path

Permalänk

Hmmm, Lund sa du?
*smider onda planer*

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Jajjemen lund var det. eller igentligen löddeköpinge

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golvplankan

Ah då ligger det för långt bort för att man skall lägga beslag på grejorna ;).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

haha, trodde du! du hadde nog inte kommit in här endå, hehe

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

najs fan

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Nämen lödde, själv bor man i bjärred, om du gör riktigt bra ifrån dig kanske du kan då lite jobb av mig

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Sån där har vi 3st av
Lackade moppen med den när jag va 15.. Super bra resultat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en sådan med, dom e kungliga. (har du gammal färg så sätter det sig i munstycket... tro mig jag vet )

Permalänk

var noga me å göra rent den bara, e inte skojj när d geggar igen i dem. Det är jobbigt att göra rent...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Hur gör man det? Jag sköljer igenom den med vatten när jag har använt den.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk

Bloink, Har inte börjat än. Provade bara med en gammal färg på ett gammalt chassie. Blev jämnt och fint.

Använder vanlig burkfärg. Slå ett hål med syl så drivgasen försvinner sen öppnar man med konservöppnare.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

Golvplankan:
Lödde...
Känner du Ola?
En lång smal kille med kolsvart hår som ALLTID går i svarta kläder

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk

Hyllve, tror jag vet vem det är.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyllve
Känner du Ola?
En lång smal kille med kolsvart hår som ALLTID går i svarta kläder

Finns minst en sån på varje ort

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

du skall häll i förtunning (heter det så?, fick hjärnsläpp) i burken tills all färg i burken är borta, i med ny förtunning, sen skall du spruta tills det inte kommer ut någon färg längre, bara förtunning alltså, all gammal färg ska bort annar så kan det försämmra ressultatet nästa gång!

edit: så var man för långsam igen då...

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Det bästa att rengöra med är förtunning. Men skulle tro att tex lackanfta går lika bra. Tror inte du ska andvända vatten. Rengör alltid noga med helst förtunning.

Permalänk

Nej Helst av allt så skall det vara Ex-bensin Kemisk ren bensin

Bara det är något starkt. Inte vatten, det är rena döden för en färgspruta tro mig. BTW går det ställa in trycket på den där sprutan?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smile
du skall häll i förtunning (heter det så?, fick hjärnsläpp) i burken tills all färg i burken är borta, i med ny förtunning, sen skall du spruta tills det inte kommer ut någon färg längre, bara förtunning alltså, all gammal färg ska bort annar så kan det försämmra ressultatet nästa gång!

edit: så var man för långsam igen då...

+ att du blir troligtvis tvungen o skruva loss munstycket o rengöra nålen o runtomkring för all färg försvinner inte allti genom o bara blåa genom med förtunning..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

har alldrig gjort det i våran färgspruta....har haft den i 15 år... men men det kanske inte alla som köper sina sprutor för 3000!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smile
har alldrig gjort det i våran färgspruta....har haft den i 15 år... men men det kanske inte alla som köper sina sprutor för 3000!

Nej bara billackerare och idioter.

Permalänk

haha. Vi har en lackspruta på skolan och det är ett jävla jobb med att montera / använda / rengöra. Men det är lika bra att vara noga så man får ett bra resultat...

Permalänk

e det inte lite farligt med att ta hål på sprayburkar?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Alltså, det är inget som hälst fel med att använda vatten för att rengöra!! beror ju för fan på vilken färg han använt, om färgen är vattenbaserad/vattenlöslig så fungerar det ju skitbra. Mycket trevligare att att rengöra med en om man använder lacknafta, förtunningsmedel eller bensin, man får ju så fina ångor å andas då... Så sluta skrik "INTE VATTEN" För det är det absolut bästa om man använder vattenlöslig färg. (iofs så kan ju vatten kanske räknas som ett förtunningsmedel om man snackar vattenbaserad färg) men jag antar att det var den starkare sortens förtunningsmedel ni menade.

Rosa Rebell:
Det beror ju på... om sprayburken är tom är det nog itne så farligt man kan ju iofs göra sig lite illa på det verktyg man ska göra hålet med... nä, men om man är försiktig, "klok" och tänker efter lite extra innan man gör något så ska det säkert gå bra. Risker finns det ju i allt man gör.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Okej så man ska använda thinner då? Men lacknafta? Är inte det en olja. Det sitter väll kvar i sprutan?

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem
Citat:

Vart som fan, finns det andra swecare här nere.