Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Där har du jävligt fel. Jag och många av mina polare är väldigt bra spelare på många sorters FPS. Endå så hatar vi folk som håller på såhär. Jag har inte sagt att snipervapen ska bannas totalt från alla spel. Jag snackar om folk som verkligen sitter och campar varenda runda och är liksom inte med i själva spelet. Snipers är väl okej att ha typ max 2 av i ett lag, sålänge dom rör på sig och spelar med sina lagkamrater.
Att man klagar på detta har då inget att göra med att man är en kass spelare. Det är själva spelglädjen som försvinner. Det är inte på blodigt allvar. Att ta dö på en sniper är väl inte heller någon speciell konst. Är bara det att man blir så jävla irriterad på att dom alltid finns överallt och fegar.

För övrigt så finns det campare i UT2k3 med instagib också med i princip samma fega tekniker:rolleyes:

Håller med fullständigt...:D

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

För. Spelen är gjorde för att man ska kunna använder snipers, och om man nu blir förbannad pågrund av att man dör hela tiden pågrund av att en sniper sitter och dödar en hela tiden, försök att tänka taktiskt och döda snipern. Om du inte lyckas, så har snipern gjort det.
Om du nu fortfarande är sur, sluta spela spelet.

Permalänk
Medlem

Älskar krypskyttar (heter inte snipers, det borde ni veta), men inte när det gäller att stå i ett hörn och leka veritabel kulspruta i CS på folk som springer förbi, nej, det ska vara riktigt aktion, ligga i flera timmar (dagar) och vänta på att ett mål ska komma förbi, försöka koordinera rörelserna med andningen och sätta ett "one shot - one kill" från sisådär någon kilometers håll, och sedan försöka fly från fiender med kulsprutor.
Kanske lite svårt att implentera att man ligger i flera dagar i ett spel, men att få en tidsram på säg en 30-40 minuter som man har på sig innan ett mål kommer, och man ska ta sig fram till ett bra ställe genom fiende-land, vore underbart.

Så jag är för krypskyttar, men inte dom infanteri-varianter som finns i populära FPS-spel.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk

Snart kommer någon att säga att det heter prickskyttar.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk

Har aldrig förstått varför man eftersträvar realism i spel, för mig är balansen och spelkänslan så otroligt mycket viktigare. Skulle man eftersträva 100% realism i ett krigsspel skulle väll chansen att du hamnar i en eldstrid där samma förutsättningar råder vara otroligt liten vilket skulle ta bort allt som har med skill att göra ur spelet.
Camping är riktigt bull och faktum är att krypskyttegevären upmuntrar till camping i väldigt många spel. Man kanske inte behöver ta bort dom men att balansera spel är viktigt och därför borde man kanske göra dom sämre i vissa titlar.

Permalänk
Medlem

Camping är ju urtråkigt, förstår inte hur folk orkar... Ska jag spela fps ska jag ha ett hagelgevär/plasmagun/rocketlauncher och studsa/dodga runt som en idiot, annars är det inte kul
I många spel är det dessutom lätt att överlista snipers, fast i cs brukar det vara svårt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Alla snipers och campare kan dra åt helvete! Vad fan är det för jävla skit att sitta och vänta bakom ett hus flera minuter för att sedan skjuta någon i huvudet och tro att man är duktig!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Där har du jävligt fel. Jag och många av mina polare är väldigt bra spelare på många sorters FPS. Endå så hatar vi folk som håller på såhär. Jag har inte sagt att snipervapen ska bannas totalt från alla spel. Jag snackar om folk som verkligen sitter och campar varenda runda och är liksom inte med i själva spelet. Snipers är väl okej att ha typ max 2 av i ett lag, sålänge dom rör på sig och spelar med sina lagkamrater.
Att man klagar på detta har då inget att göra med att man är en kass spelare. Det är själva spelglädjen som försvinner. Det är inte på blodigt allvar. Att ta dö på en sniper är väl inte heller någon speciell konst. Är bara det att man blir så jävla irriterad på att dom alltid finns överallt och fegar utan att ens veta vad deras lagkamrater håller på med, eller om dom fortförande lever över huvud taget.

För övrigt så finns det campare i UT2k3 med instagib också med i princip samma fega tekniker:rolleyes:

En campare som sitter på samma ställe är otroligt mycket bättre för dig än en campare som är rörlig i spel som t.ex. CS. En campare som sitter är mycket förutsägbar och borde i princip vara en gratis frag vilket gör att du snarare tjänar på dem. Om du prompt springer framför deras sikte hela tiden på samma ställe så är du inte väldigt bra enligt mig.

När jag lirar FPS så lirar jag oftast UT2003 Instagib DM/TDM och visst det finns snipers, jag ser inte problemet med det? De som är kassa snipers dör på en gång och de som är bra överlever. Jag brukar själva vara både och beroende på situationen.

Nästan alla vill vinna. Så är det bara. Nu kanske det är så att en sniper stoppar er, men jag ser inte problemet. Antingen så får ni ett AWP-skott i pannan när ni rushar fram utan att tänka eller så får ni 3 skott av en AK-47 i huvudet. Bara för att man dör av ett vapen betyder inte det att man ska skrika "Imbalance!111 Jävla fittn00b!!111 Lotto!! Banna alla jävla campers de suger!!!". Antingen så spelar man på en annan server, blir bättre på spelet eller byter spel.

Spelglädje är relativt. Visst så fort jag ser att jag möter dig på en server skulle jag kunna springa fram med kniven och låta dig döda mig och hela mitt lag. Du kommer ha skitkul för du vinner. Jag kommer ha tråkigt. Därför så försöker jag vinna när jag spelar för det är en stor del av rolighetsfaktorn när jag spelar på publicservrar.

Resten av allt ditt snack om att folk inte vet vad deras lagkamrater håller på med osv har ABSOLUT INGET med snipers att göra. Jag har spelat med tusentals personer som inte använt sniperrifles och har varit väldigt dåliga när det kommer till team-play. När jag spelar som sniper hjälper jag alltid laget och det gör jag även när jag kör med gevär, pistoler osv. Det har inget med vilket vapen man väljer.

ozric: om 80% av alla snipers är kassa, då borde det ju vara skitlätt för alla whiners. Då hade de ju kunnat få 4 utav 5 kills på snipers.

Permalänk
Medlem

Camping är bra om det hjälper laget. En campare som skyddar ett objective eller en chokepoint kan rädda segern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är inte på blodigt allvar.

Varför gnäller du då?

Mig spelar det ingen roll. Finns det med i spelet är det väl upp till spelarna hur de vill använda det. Visst kan det bli tråkigt ibland, men inte så det stör tycker jag. Och hur folk kan tycka att det är roligt att sitta timma efter timma med ett krypskyttegevär?! De frågar sig säkert samma sak om din spelstil; Hur orkar han?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

En campare som sitter på samma ställe är otroligt mycket bättre för dig än en campare som är rörlig i spel som t.ex. CS. En campare som sitter är mycket förutsägbar och borde i princip vara en gratis frag vilket gör att du snarare tjänar på dem. Om du prompt springer framför deras sikte hela tiden på samma ställe så är du inte väldigt bra enligt mig.

När jag lirar FPS så lirar jag oftast UT2003 Instagib DM/TDM och visst det finns snipers, jag ser inte problemet med det? De som är kassa snipers dör på en gång och de som är bra överlever. Jag brukar själva vara både och beroende på situationen.

Nästan alla vill vinna. Så är det bara. Nu kanske det är så att en sniper stoppar er, men jag ser inte problemet. Antingen så får ni ett AWP-skott i pannan när ni rushar fram utan att tänka eller så får ni 3 skott av en AK-47 i huvudet. Bara för att man dör av ett vapen betyder inte det att man ska skrika "Imbalance!111 Jävla fittn00b!!111 Lotto!! Banna alla jävla campers de suger!!!". Antingen så spelar man på en annan server, blir bättre på spelet eller byter spel.

Spelglädje är relativt. Visst så fort jag ser att jag möter dig på en server skulle jag kunna springa fram med kniven och låta dig döda mig och hela mitt lag. Du kommer ha skitkul för du vinner. Jag kommer ha tråkigt. Därför så försöker jag vinna när jag spelar för det är en stor del av rolighetsfaktorn när jag spelar på publicservrar.

Resten av allt ditt snack om att folk inte vet vad deras lagkamrater håller på med osv har ABSOLUT INGET med snipers att göra. Jag har spelat med tusentals personer som inte använt sniperrifles och har varit väldigt dåliga när det kommer till team-play. När jag spelar som sniper hjälper jag alltid laget och det gör jag även när jag kör med gevär, pistoler osv. Det har inget med vilket vapen man väljer.

ozric: om 80% av alla snipers är kassa, då borde det ju vara skitlätt för alla whiners. Då hade de ju kunnat få 4 utav 5 kills på snipers.

Men det handlar inte om att jag ska få en chans att döda camparen. Jag syftar på att camparen inte är med i spelet. Han sitter bara i ett hörn och skjuter medans resten av hans lag är med i spelet och iaf vågar visa sig. Hur kul är det att springa runt och jaga campare i mörka hörn?
Och det är klart att man lägger på minnet om en kille sitter och campar på samma ställe hela tiden. Men det är då fortförande lika irriterande att han verkligen försöker fortsätta hålla på så.

Jag ser heller inga problem med att dö av snipers eller andra, även om det skulle vara samma person som tar dö på mig hela tiden. Det är själva spelstilen jag irriterar mig på. Om jag dör så käkar jag puffar och kollar på resten som spelar tills jag spawnar igen. Inget att bli sur över.

Visst vill alla vinna. Men är man desperat i att vinna så har man problem. Att förstöra för andra för att man själv "måste" vinna eller ligga 1a i sitt lag är väldigt dålig stil.
Trivs man inte på servern man spelar på så är det självklart bara att byta. Men idag förekommer det lite väl mycket enligt mig.

Nej, vad är det som är kul med att få döda folk som inte ger motstånd? Det är kul med motsånd varesig man vinner eller inte. Det är fortförande spelstilen som jag irriterar mig på. I spel med olika lag så ska man köra så mycket teamplay som möjligt.

Jo, i detta fallet så har det mycket med saken att göra. Just campare sitter i sitt hörn och skjuter för att få frags. Dom bryr sig inte alls om alla ens lagkamrater blir stormade någon annanstans. Dom sitter i sitt jävla hörn och väntar på att nån ska titta fram.
Sen när det gäller personer som springer runt med andra vapen som m16 etc för sig själv har jag inga problem med sålänge dom inte också sitter och väntar i ett hörn på att nån ska komma fram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer

Varför gnäller du då?

Mig spelar det ingen roll. Finns det med i spelet är det väl upp till spelarna hur de vill använda det. Visst kan det bli tråkigt ibland, men inte så det stör tycker jag. Och hur folk kan tycka att det är roligt att sitta timma efter timma med ett krypskyttegevär?! De frågar sig säkert samma sak om din spelstil; Hur orkar han?

Jag gnäller för att dom inte är med och spelar. Campare förstör bara. Har redan sagt hur och varför ett antal gånger.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Det som är bra med Battlefield 1942 är att man har begränsad ammo... då kan inte snipers sitta å trycka så länge

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Har aldrig förstått varför man eftersträvar realism i spel, för mig är balansen och spelkänslan så otroligt mycket viktigare. Skulle man eftersträva 100% realism i ett krigsspel skulle väll chansen att du hamnar i en eldstrid där samma förutsättningar råder vara otroligt liten vilket skulle ta bort allt som har med skill att göra ur spelet.
Camping är riktigt bull och faktum är att krypskyttegevären upmuntrar till camping i väldigt många spel. Man kanske inte behöver ta bort dom men att balansera spel är viktigt och därför borde man kanske göra dom sämre i vissa titlar.

försök att campa med ett sniper rifle och bli stormad av två med Aug eller nåt sånt vapen få se hur bra du klarar dig i närstrid Sniper mot Automat vapen,

nej sånt som claymore, machine gun, heartbeat jammers(RvS) det är campar vapen,
och det finns alltid sätt att klara att ta ut en sniper, som tex teamwork, flash bangs

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
[...]
Jo, i detta fallet så har det mycket med saken att göra. Just campare sitter i sitt hörn och skjuter för att få frags. Dom bryr sig inte alls om alla ens lagkamrater blir stormade någon annanstans. Dom sitter i sitt jävla hörn och väntar på att nån ska titta fram.
Sen när det gäller personer som springer runt med andra vapen som m16 etc för sig själv har jag inga problem med sålänge dom inte också sitter och väntar i ett hörn på att nån ska komma fram.[...]

Om jag har förstått dig rätt är det som spelar roll inte hur man "skiter i alla andra", utan var? Att bli så irriterad för att någon använder ett annat spelsätt än du verkar i mina ögon ganska löjligt. Det är bara att inse, folk spelar i regel för att vinna, inte för att göra dig glad. Och eftersom "snipring" ter sig som ett bra medel för deras mål, får du räkna med att det kommer att användas, oavsett om du gillar det eller inte.

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Detta måste vara swecs mest gnälliga tråd hittills. Knäpp dom före dom knäpper dig.

Permalänk
Medlem

det är jobbigt när man spelar bf, 10 pers ligger längst bort på en bergskamm eller nåt och snipar en så fort man stannar upp, men de som klarar att snipa en när man rör sig förtjänar all rspekt, det är enormt svårt att snipa i bf

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men det handlar inte om att jag ska få en chans att döda camparen. Jag syftar på att camparen inte är med i spelet. Han sitter bara i ett hörn och skjuter medans resten av hans lag är med i spelet och iaf vågar visa sig. Hur kul är det att springa runt och jaga campare i mörka hörn?
Och det är klart att man lägger på minnet om en kille sitter och campar på samma ställe hela tiden. Men det är då fortförande lika irriterande att han verkligen försöker fortsätta hålla på så.

Jag ser heller inga problem med att dö av snipers eller andra, även om det skulle vara samma person som tar dö på mig hela tiden. Det är själva spelstilen jag irriterar mig på. Om jag dör så käkar jag puffar och kollar på resten som spelar tills jag spawnar igen. Inget att bli sur över.

Visst vill alla vinna. Men är man desperat i att vinna så har man problem. Att förstöra för andra för att man själv "måste" vinna eller ligga 1a i sitt lag är väldigt dålig stil.
Trivs man inte på servern man spelar på så är det självklart bara att byta. Men idag förekommer det lite väl mycket enligt mig.

Nej, vad är det som är kul med att få döda folk som inte ger motstånd? Det är kul med motsånd varesig man vinner eller inte. Det är fortförande spelstilen som jag irriterar mig på. I spel med olika lag så ska man köra så mycket teamplay som möjligt.

Jo, i detta fallet så har det mycket med saken att göra. Just campare sitter i sitt hörn och skjuter för att få frags. Dom bryr sig inte alls om alla ens lagkamrater blir stormade någon annanstans. Dom sitter i sitt jävla hörn och väntar på att nån ska titta fram.
Sen när det gäller personer som springer runt med andra vapen som m16 etc för sig själv har jag inga problem med sålänge dom inte också sitter och väntar i ett hörn på att nån ska komma fram.

Jag gnäller för att dom inte är med och spelar. Campare förstör bara. Har redan sagt hur och varför ett antal gånger.

Jaha och var kommer sniper in i bilden? Jag ser ordet campare men jag ser noll koppling mellan sniper och campare.

Sedan så förstår jag verkligen inte hur fan man kan springa på en camper i CS som sitter i ett hörn som inte gör det han ska göra? DVS hjälpa laget att nå ett mål, vinst? Det är för mig näst intill omöjligt att förstå hur det scenariot ska gå till. Om terroristerna ska vakta gisslan och du som counter-terrorist blir skjuten i ryggen av en terrorist som gömt sig i ett hörn så ser jag inget fel alls med det. Det är terroristens jobb. Om du som terrorist blir skjuten av en counter-terrorist som gömmer sig i ett hörn på en gisslanbana är du HELT fel ute. Om du som CT blir skjuten av en terrorist som campar i ett hörn på en defuse-bana så är du också helt fel ute för du ska skydda bombzonen inte springa runt och försöka fragga så många som möjligt. Man kan dra slutsatsen att en bra team-spelare inte blir skjuten av campare i mörka hörn i CS.

Hela den här diskussionen är helt värdelös, det i grund och botten handlar om är fragkåta personer som tror att man ska springa runt hela banan och blir skitsur för att de blir skjutna i ryggen av någon som försvarar ett objektiv eller att den fragkåte personen är på helt fel plats och således blir skjuten av en annan person som är helt fel ute också. Var en teamplayer och du slipper bli skjuten av personer som inte är teamplayers i CS och andra liknande spel.

Permalänk
Medlem

fan va sugen jag blev på att se enemy at the gates nu då!
synd bara att jag inte vet vem som lånat min dvd =/

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Håller med honom totalt, att skjuta med ett snipergevär i verkligheten är näst initill omöjligt, det krävs många års träning innan du kan skjuta, snabbt ladda om, få siktet på plats, skjuta igen.

Om man nu ska ha snipers i spel skall: Siktet röra sig upp och ner, mer eller mindre beroende på om du ligger, sitter eller står.
Det skall även vara en fet rekyl, som det är på dessa massiva gevär. siktet skall flyga långt upp åt helvete.
Det skall ta minst 5 sekunder innan siktet kommer tillbaka. Det kanske kan vara svart under tiden som man laddar om?

Detta är i alla fall vad jag tycker.

Haha Skurt hur gammal är du? Många års träning? Vad fick du det ifrån?
Americas Army togs inte ens upp i artikeln. Gissar att författaren är en fjortis som har blivit skjuten för många gånger av en "sniper".

Finns flera olika "sniper" -vapen och alla har olika egenskaper. Vissa av dessa vapen har låg rekyl medan andra har enorm rekyl.

Bara massa fjortisar här som har noll koll på hur ett krypskyttevapen egentligen fungerar och ändå försöker övertygga andra då de ha har sett detta i diverse spel. De mest verkliga "sniper" -vapen finns i AA. Punkt slut!

Permalänk
Medlem

Väldigt ofta är det förbannat dålig taktik att inte placera ut campare och snipers på strategiska punkter. Gör man inte det finns det ju ingen som plockar den där ensamma överlevaren från en jätteeldstrid som glatt springer fram mot sitt objective.Inte heller finns det någon som plockar den där listige jäveln som har sprungit runt hela banan och tar sig in bakvägen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Snarare tvärtom, 80% av alla snipers är kassa och vågar inte vara med där det händer...

jag är en sniper i nästan alla spel som jag spelar som har en sniper... men för att lyckas med sniper så behöver man faktiskt lite (läs bra) skills för att lyckas. men visst finns det sånna som ligger/sitter/står med sniper i hörnet och tar en per runda och dör nästan aldrig. när jag kör med snipern i t.ex. cs så är jag väldigt offensiv jag springer omkring och ställer mig där dom kommer och håller... dom som kör mycket pcw's vet ju att man står och håller ett ställe kanske bron på aztec när man när ct sen när man är T och ska planta bomben så har man ju självklart ak47 eftersom man ska rusha in men det är på den punkten det faller för mig och en hel del andra eftersom jag rushar med snipern coh oftast deagle.. men i spel som t.ex. COD så kör jag likadant men den enda skillnaden är att jag rushar hela tiden om man inte ska hålla ett ställe... min åsikt är så att dom som klagar på snipers är såna som absolut inte kan snipra för fem öre och spelar public med en massa idioter...

om ni vill mig nått så citera så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Ne jag tycker det är kul med awp, lirar bara cs iof.

Sen att folk gnäller över att man campar med awp är töntigt (då man vaktar bomb eller annat menar jag)

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Så länge man inte måste kompensera siktet för avstånd och omständigheter så är inte snipervapnet det minsta verkligt.

Dock så förstår jag inte hur han kan påstå att det är ett noob-vapen (i CS) så har en sniper inte alls samma ratio som en (icke snipande) spelare med motsvarande skicklighet. Att vara riktigt bra som sniper i CS, kräver i stort sett att du någorlunda kan matcha dina motståndare enbart med pistolen el. att du under alla omständigheter träffar din motståndare på första skottet (vilket i stort sett är fullständigt omöjligt).

PS. Att enbart sitta och vakta en bomb/gisslan på public är ju skittråkigt, minst halva nöjet i FPS är ju att smyga/springa omkring.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Men gud vilket whine.

"All you need is the most basic semblance of aim and reflexes to get a sniping kill. In a sniper duel, it’s just a matter of who’s faster and more accurate – just TWO basic, basic abilities get exaggerated in importance."

Uh ok så... vad ska det bero på då? Vem som är l33tast och har mest fps? Suck, folk som gnäller på snipers... kan ni inte ta ihjäl dom? easy kill om dom sitter på samma ställe hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med dem som är tveksamma till nyttan av snipers i spel, i tex battlefield/desert combat som jag spelar mest fungerar snipern mest som ett lätt irritationsmoment. Oftast spelas sniper av spelare som inte är speciellt duktiga och de få gånger dom lyckas träffa någon är det pga att de spawncampar och lyckas träffa en nybörjare/hög pingare när dom precis har "spawnat".

Enligt mitt sätt att se det är varje spelare som väljer sniper en spelare som inte är ute efter att hjälpa laget utan bara är ute efter enkla "frags", dvs varje sniper betyder en spelare mindre som hjälper laget.

Observera att detta gäller bf1942/desert combat och inte andra spel som tex CS då jag inte vet hur spelartypen fungerar i dessa spel.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

varför ska inte snipers få finnas med i spel för ? dom är like nyttiga som dom som är assault bara det är en med lite skills som är sniper,

jadu det där med att snipers inte hjälper till i spel är bull
snipers är ett bra sätt att ge dom som rushar understöds eld så dom inte blir nerplockad så fort dom kommer ut i det öppna,

men jag håller med att det finns många som är snipers som gömmer sig på ett ställe och stannar där hela tiden,

men jag brukar aldrig göra det, tycker det är roligare om man lyckas ta sig till ett ställe och snipa nån och sedan flytta sig till ett annat ställe så dom på andra laget inte riktigt vet vars man är, men för att det ska funka måste man kunna försvara sig med pistolen, och det finns många som inte kan det så dom gömmer sig . men å andra sidan brukar såna inte överleva länge heller

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

Ja, det finns snipers som sitter på samma ställe hela tiden, och inte är särskilt bra, men det finns soldater som springer omkring som yra höns, och det finns medics som bara helar sig själv osv osv. Det handlar om skills, precis som andra klasser.

Permalänk

Han som skrev artikeln måste ju vara dum i huvudet. Han påstår att vissa snipergevär inte skulle vara dödliga med ett skott. Rent löjligt, till och med en 22 long är dödlig om man träffar rätt. Och det är förmodligen den minsta kalibern som finns... En kula från något av de prickskyttegevär han nämner skulle vid en bra träff döda offret ögonblickligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
och borde spela något mer intensivt som kanske UT2003 Instagib.

omg stop! you're killing me!

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Han som skrev artikeln måste ju vara dum i huvudet. Han påstår att vissa snipergevär inte skulle vara dödliga med ett skott. Rent löjligt, till och med en 22 long är dödlig om man träffar rätt. Och det är förmodligen den minsta kalibern som finns... En kula från något av de prickskyttegevär han nämner skulle vid en bra träff döda offret ögonblickligen.

Jo men de flesra spel så där man ju av sniper även om man skjuter dem i lilltån, medan om du skjuter dem i bröstkorgen om de har väst så där de inte, även om du har ett riktigt grymt vapen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|