Permalänk
Medlem

snipern i CoD är bland de skönaste vapnen nånsin

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
Fel. Wolfenstein: Enemy Territory heter det.

Själv så gillar jag att bli snipad/snipa i ET. Å spelar man medic/FdOps/whatever och blir sjkuten mer än två ggr av samma människa från samma ställe så är det bara å bli CvOps (sniper) och försöka ta död på han/hon. Hur roligt som helst.

Det är kul att snipa i ET, men det känns om nyttan man gör är begränsad. Folk man snipar blir ju i alla fall bara revivade. Känns som cov ops oftast gör mer nytta på annat håll, om man inte är en äckligt bra sniper.

Undantag:
Fuel dump. Allied cov ops springer in när tunnel grate har sprängts, fortsätter ut genom tunnelöppningen, snipar axisingenjören som lägger minor, tar hans uni, släpper in en allierad ingenjör och spränger dumpen. Sjukt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Håller med honom totalt, att skjuta med ett snipergevär i verkligheten är näst initill omöjligt, det krävs många års träning innan du kan skjuta, snabbt ladda om, få siktet på plats, skjuta igen.

Om man nu ska ha snipers i spel skall: Siktet röra sig upp och ner, mer eller mindre beroende på om du ligger, sitter eller står.
Det skall även vara en fet rekyl, som det är på dessa massiva gevär. siktet skall flyga långt upp åt helvete.
Det skall ta minst 5 sekunder innan siktet kommer tillbaka. Det kanske kan vara svart under tiden som man laddar om?

Detta är i alla fall vad jag tycker.

Nej, siktet flyger antagligen inte upp i luften med 90 graders vinkel av att skjuta med ett sådant gevär. Lite upp, mycket bak snarare. Och om du skjuter med ett gevär som har magasin, så tar det inte mer än 1 sek att ladda om. Du behöver knappt titta bort för att göra det. Därimot så håller jag med dig om att siktet ska gunga. Men isf så borde man ha en "hold breath" knapp, som stabiliserar det lite Och det tar nog inte flera års intensiv träning att skjuta saker på 150 meter. Sålänge man inte dör av rekylen, eller är så skotträdd att man skakar så borde man klara att träffa något på de 5 första skotten. Förutsatt att geväret är inskjutet.

Och till dig som tyckte att det inte är någon skillnad att stå, sitta eller ligga.. Om du står och skjuter med ett gevär så ska du fan vara glad om du träffar tavlan. Detta förutsätter såklart att du vet hur du ska stå osv. Annars så har du inte ens en chans. Och om du sitter ner så kommer siktet gunga en HEL DEL när du skjuter. Det enda som är någorlunda pricksäkert är att ligga ner, men jag skulle ändå vilja se någon av er träffa en springande person på 150 meters avstånd.. Och är inte Krypskytt och Prickskytt precis samma sak?

Permalänk
Medlem

"Alla som gnäller om att det är dåligt med krypskyttar...tror inte ni skulle sitta och gnälla som mesar om ni t.ex. var med i ww2 då det fanns krypskyttar praktiskt taget överallt...."

Hur hade det sett ut om det var 50/50 av prickskyttar och övriga i WW2? Jänkarna hade ju knappt skolor för prickskytte.. Kanske 5 på 100 var skarp/prickskytt, eller färre..

Permalänk
Avstängd

LOL...
bra bild...
men, okej. inte på 150m kanske, men egentligen borde väll ett snipergevär gå att andvända som ett vanligt gevär i närstrid, fast MYCKET kraftfullare då, och tyngre ?
det jag menar, det är att i verkligheten så flyger inte skotten ut med en vinkel av 90 grader åt sidan... som det är t.e.x i cs, att träffa någon med geväret springandes är ju helt omöjligt... även om det är på 3m avstånd.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Nej, siktet flyger antagligen inte upp i luften med 90 graders vinkel av att skjuta med ett sådant gevär. Lite upp, mycket bak snarare. Och om du skjuter med ett gevär som har magasin, så tar det inte mer än 1 sek att ladda om. Du behöver knappt titta bort för att göra det. Därimot så håller jag med dig om att siktet ska gunga. Men isf så borde man ha en "hold breath" knapp, som stabiliserar det lite Och det tar nog inte flera års intensiv träning att skjuta saker på 150 meter. Sålänge man inte dör av rekylen, eller är så skotträdd att man skakar så borde man klara att träffa något på de 5 första skotten. Förutsatt att geväret är inskjutet.

Och till dig som tyckte att det inte är någon skillnad att stå, sitta eller ligga.. Om du står och skjuter med ett gevär så ska du fan vara glad om du träffar tavlan. Detta förutsätter såklart att du vet hur du ska stå osv. Annars så har du inte ens en chans. Och om du sitter ner så kommer siktet gunga en HEL DEL när du skjuter. Det enda som är någorlunda pricksäkert är att ligga ner, men jag skulle ändå vilja se någon av er träffa en springande person på 150 meters avstånd.. Och är inte Krypskytt och Prickskytt precis samma sak?

Jag skulle nog kunna träffa en springande person på 100m med stödbenen utfällda, men 150m är lite för mycket för mitt vapen.

det mesta hänger på hur bra stöd man har och hur lung man är, har man sprungit ett x antal kilometer o sen ska försöka "snipa" något så är det inte så lätt.

Permalänk
Medlem

Såg på nått tv program om amrikanska sniper snubbar (inom militären då, vet inte om det var armen eller flottan eller var dom nu är).

Dom var riktigt skickliga, han sköt 3 skott mot en plåtlåda på ca 1.5 kilometers avstånd. Gissa hur många hål det var i lådan sen. Svaret är ETT, han hade satt alla r skott i samma hål som första skottet skapade.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det betvivlar jag startk. Det ska till att det ska vara HELT vindstilla isf, eller att han helt enkelt hade tur med vinden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det betvivlar jag startk. Det ska till att det ska vara HELT vindstilla isf, eller att han helt enkelt hade tur med vinden.

Gissar på att den låg på en tri/bipod, typ en barret eller liknande. cheat

Permalänk
Medlem

har inget emot dem,. finns det snipers i ett spel så klart som fan man får göra så.

Permalänk
Medlem

sluta gnälla om hur overkliga spelen är, finns typ ingen fps som är verklig. vill du ha verklighet, prova en simulator, t ex. operation flashpoint...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

Jag vidhåller att för en bra spelare är prickskyttar inga problem. Precis som en smart spelare tittar runt hörnen efter "campers". De som dör gnäller på sweclockers medan de som överlevar spelar vidare. Survival of the fittest.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Jag vidhåller att för en bra spelare är prickskyttar inga problem. Precis som en smart spelare tittar runt hörnen efter "campers". De som dör gnäller på sweclockers medan de som överlevar spelar vidare. Survival of the fittest.

Håller med dig, att snipa som allied på omaha beach ger en sån jävla inlevelse, det är just därför man vill fortsätta spela och att attackera och göra sitt mål... Fett coolt att kuta in i elden själv i ett lagspel, asballt, fler borde välja sniper så att det blir ännu roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av livez
edit: tydligen så räknar du inte med cs? enda spelet jag kan tala för iaf, och där har snipervapen en viktig roll, men är på intet sätt avgörande

Jag blir äcklad av AWP.
Går aldrig runt ett hörn först. Låter nån annan göra det.
Det är nästan alltid nån som sitter och äcklar sig och bara SITTER!
Hur kul kan det vara å bara sitta stilla å glo?
Jag kan tänka mig vad som vandrar runt i deras hjärnor.

"stats! fan vilka stats ja har!!! alla blir impade!!! heaton!!!! ohhh yeah!"

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska kul med snipers. Men då endast för dem är så roliga att kniva i ryggen. Alltid lika kul på BFV när man springer upp för en trappa i ett hus och ser 3 snubbar stå och snipa, upp med kniven bara och höra skriket

Permalänk

faan vad ni är löjliga allihopa nu.......det låter sååå patetiskt!

OM det nu FINNS ett sniper-gevär, VILKET DET GÖR, varför i H-E gnäller alla då? Gevär-helvetet finns ju med i spel-helvetet av en jävla orsak...annars hade det ju inte funnits med.,..!

Vad är det för jävla vits med att ha med ett eller ett antal sniper-vapen om ingen ska få lov att använda dom??? skit-löjligt är det! ok om nåt lag BARA har snipers...det kan va tråkigt..men några i ett lag sådär eller om nån enstaka väljer att köra sniping hela tiden så är det väl hans jävla ensak!

klarar ni inte av att spela när det finns snipers med i bilden så sk ani inte spela det jävla spelet då! det är så fjortis aktigt att gnälla om nån använder ett tillgängligt vapen i ett spel! Han fuskar ju inte direkt!

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk

Själv gömmer jag mig i spelen för att kunna överleva tillräckligt länge för att få en kill. Jag har en otrevlig tendens att alltid strifa in i fiende eld.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

ifall nån kör med ett lag bara med snipers tycker jag synd om dom räcker oftast med att 1 lyckas ta sig fram till dom så kan han ta ut hela laget enkelt om det bara är snipers

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk

Sniper är kul

Dock inte ifall det går till överdrift

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt det mest filmiska och ögonblick i något spel just som sniper, samtidigt som jag gjorde en tjänst för laget.

Det var nyligen i Battlefield Vietnam som jag ensam var kvar på en kontrollpunkt vi just tagit över.
Långt borta ser jag att en partullbåt närmar sig och inom kort även att den innehåller 5 st jenkare. (1 förare, 1 kpist och 3 vilsna själar)
När jag anser att den är tillräckligt nära sätter jag ett skott i huvudet på föraren. (1 nere)
Nästa att stryka är killen på kpisten med huvudskott. (2 nere)
Efter det har ytterligare en bytt till förare och försöker få fart på jollen igen. (3 nere)
I ren desperation hoppar båda återstående i vattnet och försöker simma iland. En av dem kommer inte upp ur vattnet utan tar emot ett huvudskott från mig. (4 nere).
Sista killen kommer upp på land och börjar direkt springa för att ta skydd vid en närliggande sten/klippa. 2-3 meter innan stenen... (5 nere).
5 Skott. 5 Kills.

Oberoende hur mycket eller lite skillz/haxxor/1337/bs det ligger bakom en sån prestation så kan man inte låta bli att känna sig lite stolt. Båda att ha tagit alla på en båt under förflyttning (jag låg snett framifrån, sista killen helt från sidan) samt att ha hållit flaggan.

Anledningen att jag köpte spelet var inte för att folk ska klaga på mig när jag spelar, utan det var för att just köpa en upplevelse. Det här att det ska vara en upplevelse tycker jag dock försvinner med alla dessa tabeller över kills, frags osv. Folk hänger upp sig alldeles för mycket på siffror under ett spel.

Dagen jag börjar klaga över ett spel och mina motspelare, då slutar jag spela det spelet. Ett spel ska vara kul och upplevelserikts, inte krävande och obligatoriskt.