FreeLancer, bästa skepp, vapen?

Permalänk
Medlem

FreeLancer, bästa skepp, vapen?

började spela om storyn för ett par dar sen och fastnade för de igen

sen började jag och en kompis spela multiplayer och de va ju skitkul, vi visste inte ens innan att man kunde ta uppdrag tillsammmans o så.

nu undrar jag vart de bästa skeppet resp. vapen till skeppet finns? även dem dyraste, vore kul å veta inför lan så kan man spela upp sin gubbe lite...

Visa signatur

[Shuttle SB61G2][P4 2.4C@3.6][2*256 OCZ 400 BH-6 2-2-2-5][Club 3D Radeon 9800SE@9800 Pro][2*200 GB Seagate]

Permalänk

www.gamefaqs.com finns all information du behöver. Svårt att säga vilket skepp som är "bäst" eftersom det finns olika klasser. Bästa vapnen har jag för mig att man får när man knäpper utomjordingarna. Dessa vapen dyker bara upp ibland så det krävs tålamod för att samla ett helt arsenal. Men, som sagt, kolla FAQ-sidan.

Permalänk
Medlem

Titan är det bästa skeppet rent Armor/Weapon mässigt... Dock är det ganska slött i svängarna så därför föredrar jag Outcast's Sabre istället. För att få tillgång till de bästa skeppen så måste du också ha tillgång till de gömda systemen dvs, omicron-systemen mm.

Permalänk
Medlem

http://www.lancersreactor.com

Där står en massa

Annars är det som caIIpp säger: Titan är tyngst, men bästa overall-fightern är sabrenas.
För att kunna köpa den från dem så måste du hålla på att döda Xenons. Uppdrag i att döda dem får du lättats i Pueblo Station i colorado system. Dock är det lvl1-3 uppdrag, men gör du ett 50-tal sådana så är du sen säkert neutral med outcasts
Sen att Xenon inte har några allierade är ett plus

Permalänk
Medlem

Jag hittade Sabre, måste säga att spelet inte var speciellt utmanande efter att man hittat den, hittade dessutom de flesta "rare" vapnen. Dock så fanns det ett vapen som inte går att få i spelet men som finns att ha ammo till. Det är den bästa EMP raketen. den gör 10000+ i sköldskada men avfyraren finns bara att modda fram

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

jag tycker eagle med lvl 9 photon cannons är det bästa man kan ha i spelet, men det beror väl på att jag kört mycket player vs player också... den är mest manöverbar av de tunga skeppen, kan flyga cirklar ikring sabren... använd aldrig missiler, men du kan gärna ha wasps eller hornets monterade emot folk som kör med missiler, om ud kör sådana på någon osm just skjuitit missiler soprängs de upp i ansiktet på den som sköt dem igen.. finns massa sådana kul saker att veta

lvl 9 photon cannons har gasgrävarna i det blåa systemet, gas miner naha eler vad stationen heter, kräver ganska mycket standing emot dem, och eaglen säljs i omicron theta tror jag, den ligger iallfall ett system ifrån corsairs hemsystem, uppåt. alltså inte det asteroidfylda systemet med en massa strålning, närmare beskrivning än så kan jag tyvär inte ge, var ett tag sen jag körde det seriöst, har uppgraderat till Eve: The second Genesis istället

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

har de fixat så man inte kan på en timme få det bästa skeppet med bästa vapnena? gick ju förut :F

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

fänx

tack för stjälpen men nu undrar jag hur man hittar vogtfeldts base i dresden systemet, för jag hittar den då inte, däremot de 3 andra stationerna hittar jag.

ps. är inte alls god vän med the hessians som ska äga vogtfeldts base.ds

Visa signatur

[Shuttle SB61G2][P4 2.4C@3.6][2*256 OCZ 400 BH-6 2-2-2-5][Club 3D Radeon 9800SE@9800 Pro][2*200 GB Seagate]

Permalänk
Medlem

skit i hessians, satsa på freelancers och gmg

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Jag har nyss börjat lira det igen med, fasst drog igång en MOD som var väldigt populär.. så nu äre lite mer utmaning än förut.. man kan tex ha Frighers som kan hålla typ över 2000 i cargo, massa andra "fighter" skepp med tex X-wing, Tie fighters och Tie defenders.. bara några av de nya skeppen.. vill ni som kör FL vara med och lira kan ni kontakta mig här eller min Email

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

är gärna på vilken mod?

edit; stavfel

Permalänk
Medlem

Jag letade också fram mitt Freelancer och installerade. Sitter nu och kör uppdrag men är gärna med på att lira lite moddar eller nå

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

kan nog sätta upp en freelancer server bara ni berättar vilka/vilken mod vi ska köra.

Hittade en fin mod rebalance nya skepp etc ska kolla url..

Permalänk

den servern vi har uppe kör med:
firebalance330
och installeras med senaste Mod Managern (1.2beta 10 tror jag den hette)
är ni intresserade kan ni PM:a mig eller maila mig på isac.agge@home.se så berättar jag Namn (eller IP om ni kör nån launcher) samt PW..

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

1.3 är senaste mod manager

Permalänk

okej.. modden kan ni säkert tanka från: www.lancersreactor.com eller direktlänk: http://www.bfv-ad37.com/Flrebalance330.zip.flmod
(håller på uppa nu, klart ca 05:20)

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

iaf du undrar så är 320 inte senaste 340 är men du kanske ska ha den gamla jag vet inte

Permalänk

hehe går det att upgradera utan att förlora spelarna?

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

vet faktiskt inte fråga i deras forum http://www.rebalancemod.com/modules.php?name=Forums

om det är rätt mod blev lite snurrig nu :S

Permalänk

jepps ser ut som den modden.. men vi kör på 320 tills jag fått svar iaf

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

okej heh inne nu.

helvete åker ut ur basen XXX antal fiender lol:P

Permalänk

jepps.. lite svårare nu än förut (för er som tyckte det var lätt) man är inte en "freelancer" nu utan en bounty hunter, fiendeskeppen man möter har förmåga att använda sig av ett ex antal nanobots och shield repeirers *stava* vilket gör det hela MKT svårare

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

man kan docka snabbt iaf *LOL* klick F4 inne

Permalänk

jepps.. de har tagit bort dockingsekvenserna eftersom citat "försök docka med ett stort fraktskepp" skulle inte se så snyggt ut

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

är du inne eller?

Permalänk

nope... sitter på jobbet just nu :/ .. kommer säkert in vid 08:00 tiden.. eller lite tidigare.. beror på bussen

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

jobb nu :)? sova här snart

Permalänk

hehe jobbar natt.. så annars ska jag säkert lira på dagen idag.. vid 16 -17 tiden kanske jag kommer in..beror på min sömn

Visa signatur

//Patrik

Permalänk
Medlem

hehe ok gillar rechette PD skarpt skjuter snabbt som FN

okej bara 2 i dmg men det blir en hel del 50 fire rate

sov gott nu

Permalänk
Medlem

Re: fänx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeT
tack för stjälpen men nu undrar jag hur man hittar vogtfeldts base i dresden systemet, för jag hittar den då inte, däremot de 3 andra stationerna hittar jag.

ps. är inte alls god vän med the hessians som ska äga vogtfeldts base.ds

Som sagt, skit i red hessains. Bli vänner med outcasts och köp sabren i deras bas på omicron alpha istället.
Senbästa sättet att samla ihop pengar enligt mig är att köpa Jump Gate / Trade Lane Part i Pueblo station på Colorado-systemet. Sen drar du hela vägen upp till "Tau-31 Gate Construction Site" i Systemet Tau-23. Då kommer du köpa varje enhet för 140 credits styck och sen sälja dem för 1400 credits styck uppe i tau-23, alltså tjänar du 1260 credits/enhet
Tänk dig då att ha en freighter som klarar av 250 enheter. Då kommer du i runda tal att tjäna runt 300 000 credits per resa