FreeLancer, bästa skepp, vapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isac.agge
nope... sitter på jobbet just nu :/ .. kommer säkert in vid 08:00 tiden.. eller lite tidigare.. beror på bussen

vad är det för trevligt jobb där man kan sitta framför datorn under arbetstid?

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är VHF-skeppet Eagle det bästa skeppet i PvP. Tillsammans med några tizona el cid och lite kraken mkII vapen så blir fienderna kortvariga .
Själv spelar jag på en amerikansk server med frost-works level2 modden.
Lite nya skepp och alla priser för skeppen är upptrissade 4ggr. Allt för att det ska bli lite utmaning. Samtidigt så måste man också välja sida när man spelar på servern, t.ex. [PIR] om man väljer pirat, eller [POL] [OUT] Police, Outcast om man vill spela dem.
Varje grupp har sina egna regler och skepp som är tillåtna att använda.
Man kan säga att level2 moddens huvuduppgift är att balansera spelet och ge utmaning och gemenskap när man spelar, t.ex. behöver du som [TRAD] trader hjälp med eskort så kan du be en [MERC] mercenary om hjälp ifall du anar ugglor i mossen (ifall du ser pirater i samma solsystem som du ).
http://www.frost-works.com/forum/
Bläddra ner till Freelancer level2 general discussion ifall ni nu är intresserade.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

jag gillar inte tizona del cids, tycker itne de är värda sitt pris, jag kör atlltid med neutroncannons, de gula skotten, som gmg säljer i sigma 13/17, kommer inte ihåg vilken det var. eaglen finns iaf i Omicron theta.
karta: http://www.lancersreactor.com/t/flsystems/map.asp.

enklaste sättet i spelet är väl fortfarande att ta noobskeppet och flyga till chogku med luxuary goods, sen tillbaka med cadamine till Manhattan, och göra så, sen köpa en drone och upprepa

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Nja det finns en massa bra sätt att skaffa pengar på i Freelancer. Ett annat kan vara att man drar till Planet Los Angeles California system och köper engine components som man sedan säljer i freeport6 (tror jag att den hette) i magellan systemet.
Och sen när man fixat nog med cash så köper man en rhino och kör samma runda ett par ggr tills man har runt 250k eller något, då drar man till planet berlin och köper diamanter som man sedan säljer i new tokyo. Man tjänar ungefär 400k på den rundan om man har en bra transportskepp.

Man kan även plundra transporter i Magellan-systemet dvs skjuta ner dem och loota lasten och sälja i freeport (6?) i samma system. Då tjänar man också rätt mycket pengar i längden.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

fanns/finns en runda i FL rebalance som om man har ett utav dom största frakt skeppen tjänar man miljoner ska dock inte vara så så jag tror det är fixat i senaste men eftersom agge inte kör det så fixas det lätt pengar

Permalänk
Medlem

Har spelat lite på den där servern nu, är ganska skoj. Flyger iofs fortfarande runt i rookie skeppet men det är ganska friskt uppgraderat så jag sparkar piratarslen lite här o där just nu. Heter Nightcrawl på servern förövrigt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.