Kan ni slå mig i Defend Your Castle?

Permalänk
Medlem

Kan ni slå mig i Defend Your Castle?

Jag tyckte att jag lyckades rätt bra...

Spela spelet

Kolla mina poäng...
Och här är ett screenshot från spelet ett tiotal levels tidigare (OBS: tung BMP)

Oh, förresten - det är inte 127 archers. Där står 1277...

Edit: Jag fick för övrigt en blåskärm, det var därför jag slutade innan level hundra.

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Skit kul spel btw, kom bara till lvl 34 lr något sånt, fan va fina scores

Permalänk
Medlem

mjölksyraspel.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

hur orkar man köra ett så tråkigt spel...

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

När man kommit några lvls och fått råd med en manapool och kan kasta lite magier så blir det mycket roligare.

Permalänk
Medlem

It's raining men, halleluja!

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig både tempel, demolition lab och archery range, men hur använder jag dem?

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

´droppa gubbar i borgen, sen tryck på flagorna för plasera ut dem

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Medlem

Oho, så pass.
Får man behålla dem mellan nivåerna?
Edit: Nu tror jag mig ha fått häng på det här

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

Skitspel, alla mina gubbar bara dör juh!?!?!

Permalänk
Medlem

Alla gubbar kostar upkeep, tror det är 200 per gubbe, och ni måste ha pengarna innan ni börjar rundan, alltså har ni 1 gubbe så måste du minst ha 200 kvar när du startar rundan.

Permalänk
Medlem

lirade det en del förut, kom till lvl16 eller nått, klarade mig inte förbi dedär stora gubbarna när de kom och bankade på porten
sen dör ens archers efter några banor också? perfekt timing när alla dör på en jättesvår bana

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Är på lvl 23 nu och jag behöver inte göra någonting alls känns det som, mina archers mejar ner allt, och jag bara "convertar" en massa gubbar för att ha något att göra.

Visa signatur

Permalänk

Klara level 17 nu, sitter på 70 magiker...Convertar typ allt hela tiden o kör magier hej vilt hela tiden.

Edit, 17 va det visst...
bara 21 och 500 acers med 300 magiker...suck.

Edit2: level 23 o 738 acers.
Dom dör innan dom kommer in i bilden så jag hinner inte konvertera nåt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Hmm.. hur använder man t ex templet?

edit: nu tror jag jag förstår, man använder det till att göra gubbarna till "sina" !

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Hmm.. hur använder man t ex templet?

Du behöver templet för att kunna konvertera, och för att göra det så tar du en attackerare o släpper ner han varsamt i ditt slott.

Så kommer det lysa lite o när det e klart har du dig en krigare, sen så trycker du på en flagga för att träna den sorten.

Röd e archer, blå e magiker o grön e builder som reparerar dig.

Tips, fixa inte dynamitskiten. Bara jobbig imo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släpp gubbar i slottet för att låta templet konvertera dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Du behöver templet för att kunna konvertera, och för att göra det så tar du en attackerare o släpper ner han varsamt i ditt slott.

Så kommer det lysa lite o när det e klart har du dig en krigare, sen så trycker du på en flagga för att träna den sorten.

Röd e archer, blå e magiker o grön e builder som reparerar dig.

Tips, fixa inte dynamitskiten. Bara jobbig imo.

okej, nu fattar jag. Tack

Hehe, nu på level 9 börjar det bli lite kämpigt

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Orkar inte med detta spelet längre, tar sån jävla tid.
Level 30, 1k archers o 300 magiker, alla byggnader och 30k i liv på slottet.

Inte konverterat nåt dom senaste 5 banorna, utan låtit det gå i bakgrunden.

Det får duga för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har bara kommit till lvl 13-14 för dom där stora gubbarna tog död på mig men nu orkar jag inte spela om

någon som har bra taktiker?

Visa signatur

http://www.fantastic-mail.com/pages/index.php?refid=xert <--- tryck, jag får $1 och du får $10 för att regristrera dig, inge skämt

Permalänk
Medlem

1. vad gör man med dynamiten?
2. går det att plocka upp dom stora hulkarna som pajjar allt?

Permalänk
Medlem

2 nee går inte =( du kan bara fälla dom men använd demo killarna för att döda dom, tror jag har rätt

Visa signatur

http://www.fantastic-mail.com/pages/index.php?refid=xert <--- tryck, jag får $1 och du får $10 för att regristrera dig, inge skämt

Permalänk
Medlem

Usch sådan tid det tar... fattar inte hur du orkade spela mellan lvl 24 och 93! Händer ju inget nu.... bara samla poäng...

och när poängen tar en minut att räkna.............

(har 200 archers nu på bana 24... i detta tempo knäcker jag nog dina 1,2k )

Edit:

750 st efter bana 32.... känns ganska menlöst detta
Snittar typ 90-100 nya per level Ska man orkar i 7 till? Bara för att?

Permalänk
Medlem

så jävla fort det går nu, dör nästan ju sen så räcker ju inte 20 gubbar heller för dom kommer i stora grupper, fan vad jobbigt

ingen som kan göra en 2 på detta spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm. Hur dör ens archers? Förlorade 20st utan att någon ens hade rört min borg

Permalänk
Medlem

Blev ju tråkigt efter bomb gubbarna kom, svårare fiender plz!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har du för lite pengar så dör dom... måste ha underhållet kvar från banan innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
1. vad gör man med dynamiten?
2. går det att plocka upp dom stora hulkarna som pajjar allt?

1. Klicka på en konverterad nisse så skickar du ut en självmordsbombare från slottet.
2. Nej. Du har magikerna för att ta hand om dem, ursmidigt. Tänk på snabbknapparna för att equipa magier - A, S och D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skoj spel
på level 25 men det verkar inte bli mycket svårare.....

Visa signatur

p4 1.8 @2.4 | asus p4s533 | 512 pc2700 | TI4200 @ TI4400

Permalänk
Medlem

Nä... efter typ lvl 21 är det menlöst:)

Skoj första taget dock! Gillar idén...

Edit:

Byggde just upp mitt försvar till 459k.... vilket kommer döda mina folk eftersom jag har slut på cash... intressant att se hur länge jag klarar mig med det försvaret!

2 banor.... utan archers, men 600k+ i försvar

Så slipper ni testa det också