Kan ni slå mig i Defend Your Castle?

Permalänk
Inaktiv

hehe..!! de går rätt bra här med.. tänkte presis fråga om de går att få systemet så starkt att de går av sig självt hehe!

jag e på lvl 30 nu.. och kommer nog forsätta ett tag till

[edit] nu e jag lvl 34 och spelet spelar sig själft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Challe_@600x400
okej!! hmm jag va nog på ca: lvl 18 hur får man sånna magiker ??

jag fattar inte riktigt hehe.. och så förlorar jag hela lmin arme hela idne.. smått jobbigt.. lite tips skulel vara fint hur man får de att hålla sig!
[edit] nu är de 3:dje gången jag spelar om.. börjar bli lite trött i handen haha!

Spendera aldrig alla dina points efter en runda. Kolla hur mycket upkeepen kostade rundan innan och spara dubbelt så mycket. Du måste ha pengarna för alla dina gubbar i Början av rundan, det spelar inte någon roll om du har de i slutet

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Inaktiv

okaj

jag har fåt tlite snurr på de hela ifal.. lvl 53 och stiger,, jag köper bara och ökar gubbar sen går jag å tittar på tv haha!

Permalänk
Medlem

hur fan lyckas man få över 1000 gubbar då? jag har typ 30 archers o 2 wizards på level 16.
ni kan väl inte mena att ni har släppt ned x antal tusen gubbar i slottet

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hur fan lyckas man få över 1000 gubbar då? jag har typ 30 archers o 2 wizards på level 16.
ni kan väl inte mena att ni har släppt ned x antal tusen gubbar i slottet

Hah, nej, jag tänkte så första gången jag med. Men när du har många wizards (vet inte exakt hur många) så får du en konverterings-spell som du kan använda. Den är så pass snabb att jag inte längre släpper någon i borgen.

Permalänk
Medlem

Jaha nu är jag på stage 24 med 100 gubbar av varje och 100k hp.
Vad gör man nu

Permalänk
Medlem

Ja e på lvl 26 : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konveteringsgrejen laddar upp jävla snabbt när man har typp 100 wizards. Då är det bara att peppra med den så får man några tusen gubbar ganska snabbt

Permalänk
Medlem

Japp. Jag sparade ihop till 200 mages det första jag gjorde. Då kan man konvertera en massa, och om det kommer lite gubbar så spränger man dem. Sen konverterade jag ihop typ 500st gubbar (lättare när alla jävla archers inte dödar dem). Sen skaffar jag 800 archers och 30 som reparerar. Nu ska jag snart äta

Permalänk
Medlem

Blir det överhuvudtaget svårare efter lvl 25 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Blir det överhuvudtaget svårare efter lvl 25 ?

Nej

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Inaktiv

Rackanrs va segt de går.. e lvl 60 nu

Permalänk
Medlem

Hur får man ut gubbarna så dom skjuter pilar och sånt?, Jag har fan provat allt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur använder man spells?
vadå "unit upkeep" ?

edit:
a = döda en snubbe
s = explosion

Permalänk
Medlem

Satt med det i 30 minuter tror jag eller nåt, man kan ju hålla på hur länge som helst nästan. Bara man har ork till det, men det har man inte

Permalänk
Medlem

va i helvete så satans trisst den siten är!!! ARGH MAN VILL BARA DÖ är på lvl 34 nu..fyfan hela jävla kvällen på den SKITEN

Permalänk
Medlem

Har ni fortfarande inte gett upp?

spelet är ett evighets spel tydligen, men om ni vill ha utmaning så testa att döda alla era gubbar en runda och se hur länge ni klarar er utan dom, om ni då inte har x antal miljoner i muren.

Permalänk
Medlem

Kolla när jag har fixat typ 7 st archers så dör dom då man får scoren varför? det har hänt så hela tiden..

Jag har allt förutom workshop och Manapool. Vad har man nytta av dom ?

PS. Jag är på level 11

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

Läs tråden. Men jag kan upprepa vad andra har sagt. Du måste ha lika mkt pengar vid början av rundan som dina units kräver i slutet av den.

Workshop ger engineers som lagar ditt slott ifall det blir skadat och manapool ger trollkarlar som ger olika spells.

Btw är just nu på level 94 och har 2010 archers, 250 mages och 80 engineers. 160000 i hälsa på slottet och x antal miljoner (tror det är 18miljoner i spendable points) 41miljoner ungefär i total poäng.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Läs tråden. Men jag kan upprepa vad andra har sagt. Du måste ha lika mkt pengar vid början av rundan som dina units kräver i slutet av den.

Workshop ger engineers som lagar ditt slott ifall det blir skadat och manapool ger trollkarlar som ger olika spells.

Btw är just nu på level 94 och har 2010 archers, 250 mages och 80 engineers. 160000 i hälsa på slottet och x antal miljoner (tror det är 18miljoner i spendable points) 41miljoner ungefär i total poäng.

Aha Tack nu ska jag köra newgame !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft igång det ett tag nu, tryckt på ok då och då

http://hem.bredband.net/papsliko/castle.jpg

Permalänk
Medlem

Men jevlar, markören syns inte längre, får hoppas att mina 250 pilbågsskyttar klarar level 20
Tröttnade... fick tillbaka markören men det var rätt trisst när man har ~500 pilskyttar och kan converta hela tiden.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Men jevlar, markören syns inte längre, får hoppas att mina 250 pilbågsskyttar klarar level 20
Tröttnade... fick tillbaka markören men det var rätt trisst när man har ~500 pilskyttar och kan converta hela tiden.

Hehehe aa jag har typ 71 pilskyttar och slottet är helt odödligt fan ! Dom har ståt och försökt slå sönder det i 1 minut men det syns inget litet mörker på livmenun

Visa signatur

Permalänk

Tappar man markören är det bara att högerklicka och sen klicka på slottet igen så är den tillbaka.

Är för övrigt på 103 nu... det intressanta är att min highscore var högre än patt| när jag var på level 100

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hmm hur länge har jag hållt på nu?? 2-3 dar?? lvl 80 nu ifal

Permalänk
Medlem

mortifier666: Det kanske har att göra med hur många man konverterar istället för att döda?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Magin kanske ger högre poäng att döda med också.
Tänkte på det iom att jag använde den där fire magin ett tag bara för att döda massa... Satt och höll in s-knappen medans jag klickade konstant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kom till level 32, men efter det så dog typ alla mina gubbar. Hade flera hunda av varje, men sen dog alla och hade då 47st kvar av varje =/
Försökte få 666st pilskyttar.

Permalänk
Avstängd

funkar inte för mig.. vad är det för nått skit man ska installera nu igen ?
snälla... någon som kan ge mig en exact länk ?
(våga in säga google tack) .

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Troligtvis har jag inte fattar någonting alls då jag ligger på lvl 11 utan några som helst archers eller mages lr något sådant. Har två blåa gubbar vid scoren, vad dom nu betyder och har jävligt ont i handleden.

EDIT : Nähä...nu när man börjar fixa archers vid lvl 10 så dör dom ändå bara allihopa. Vad är poängen ? Har fortf lika ont i handleden....

EDIT 2 : Nightcrawls taktik funkar bra ! Är på lvl 14 med 5 mages och 15 engineers. Nu äntligen kan handleden vila lite mer. Har ca 35 000 Sp Pts. Dock fattar jag inte upkeepen. Hur vet man hur mkt gubbarna "kostar" ? Folk har ju sagt att man ska ha tillräckligt med pengar i början på turen för att inte få upkeep. Men jag hade ca 10 000 Sp Pts och köpte 6 Mages. Nu har jag en upkeep på -1750. Varför ?

EDIT 3 : Såja, 200 archers, 50 mages, 25 engineers, 30000 HP och ca 500 000 Sp Pts (lvl 23) senare måste jag säga att det nu kan rulla på helt själv. Det blir så mycket lättare med mages där i början.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]